vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.01. 22:50 kanossza

Kanossza 1. – Vészjósló prológus

A testi fájdalom fogalomköre már önmagában bizarr téma. Alaphelyzetben az ember, még bizalmas beszélgetésekben is csupán az érintett testtájat jelöli meg, és vérmérséklettől függően hozzákapcsol egy jelzőt. Amikor igazán elkezdett fájni a sípcsontom, azt gondoltam, nem létezik annál kínzóbb érzés, mint erre a fájdalomra ébredni. Akkor még históriám elején jártam...

Első ízben 2001. őszén éreztem lüktetésszerű fájdalmat a sípcsontomban, mely előbb csak  szórványosan jelentkezett, majd tavasz közepére mind gyakrabban megismétlődött. Ugyan a rendszeressé váló gyógyfürdő-látogatások és a manuálterápiás-, valamint gyógymasszázs-kezelések jóvoltából a fájdalom olykor csillapodni látszott, 2003 közepére mégis azon vettem észre magam, hogy heti gyakorisággal fordul elő. Ilyen alkalmakkor az éjszaka közepén felriadtam, és időnként másfél-három  órára is szükségem volt ahhoz, hogy visszaaludjak.

Tartási hibára, reumatológiai problémára gyanakodván, először a sportolókra szakosodott fővárosi intézmény szakembereihez fordultam, akik megvizsgáltak, és az eredmények alapján, egy budapesti szakintézménybe irányítottak, ahol egy ortopéd sebész több alkalommal megvizsgált, röntgenfelvételeket készíttetett és ezek alapján csonthártyagyulladást állapított meg. Egyidejűleg, erős antibiotikum-kúrát írt elő.

A fájdalom ennek dacára sem csillapodott, sőt, kis idő múltán rendszeres alvászavart idézett elő. Egy október végi estén hirtelen arra lettem figyelmes, hogy néhány óra leforgása alatt az eredetihez képest közel dupla átmérőjűre dagadt a végtagom. Másnap újra felkerestem az intézményt, ahol újabb röntgenfelvételek készültek, melyek alapján 2006. januárjában csontvelőgyulladás gyanújával, szövettani mintavétel céljából, műtétre került sor. Ennek során a sebész egy néhány négyzetméter négyzetcentiméter területű ablakot vágott a lábszár középső részén, melynek visszazárásáról – mint ez a későbbi röntgen- és CT-leleteimen láthatóvá vált – megfeledkezett.

Én találkozásaink alkalmával többször indítványoztam, hogy végeztessen általános belgyógyászati kivizsgálást, de a doktor úr ezt - az általa pontosnak vélt diagnózis ismeretében - nem tartotta szükségesnek, mint ahogyan teljes vérkép készítését sem. A műtétet követő kötözések alkalmával egyre több sipoly vált láthatóvá, melyeken keresztül, a szövetekből kellemetlen szagú testnedvek szivárogtak. Tekintettel arra, hogy a doktor úr egyre bizonytalanabbnak mutatkozott, és a viszonylag bőkezű paraszolvencia dacára minden előre egyeztetett találkozásunk alkalmával legkevesebb 3, olykor 5-7 órán keresztül várakoztatott, úgy döntöttem, új irányba próbálkozom...

63 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr111246775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuzy 2009.09.14. 09:28:39

"néhány négyzetméteres területű ablakot"

Csodalom, hogy nem vette eszre. Jo, hogy nem estel ki rajta.

ssra 2009.09.14. 09:33:04

mindenki azt hiszi, ha pár forintot becsúsztat a doki zsebébe, akkor több figyelmet kap

a pincérnek se előre adsz borravalót, bízva abban, hogy nem köp bele a levesbe, amikor kihozza

tomarill 2009.09.14. 09:37:57

és mi lett a vége, levágták?

leone007 2009.09.14. 09:43:31

@ssra: "a pincérnek se előre adsz borravalót, bízva abban, hogy nem köp bele a levesbe, amikor kihozza"

Pontosan. Csakhogy utólag nem szokás paraszolvenciát adni. Amikor már minden rendben az egészséggel akkor hirtelen eszébe jut az embernek, hogy menyi minden másra kellene költenie a pénzt.

Pont ezért kéri sok orvos előre a pénzt - tudom, hogy nem tisztességes, de így van. Aki nem kér előre, csak vár, hogy majd - adott esetben valóban - kiváló munkájáért a kezelés befejezése után kap, annak meg felkopik az álla.

gonosztojás (törölt) 2009.09.14. 09:58:23

Aztán három hét múlva közölte hogy:
"Uram! Én végül is a kazánház mindenese vagyok, de mivel olyan szépen és rendszresen paraszolvált a zsebembe, nem tehettem meg hogy nem operálom meg.
De innentől inkább vegye át a doktor úr.."

SereG 2009.09.14. 10:12:22

"néhány négyzetméteres területű ablakot"

Jól be lehetett akkor dagadva tényleg, khm...

Liora · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.09.14. 10:14:33

Ha van egy elírás a posztban, akkor már mindenki elsiklik a lényeg felett.
Egyébként meg nagy divat manapság szapulni az eü-t. Nem mondom, hogy nem érdemli meg. De ha ennyire nem bízol az orvosodban, akkor miért nem keresel másikat? Az orvos is csak egy szakma, vannak kontárok, és vannak jó orvosok.
Azért meg biztos nem adnék ki temérdek pénzt, hogy félrediagnosztizáljon, és félrekezeljen...
Az a baj, hogy nálunk a beteg nagyon kiszolgáltatott, semmi infót nem kap még a saját bajáról sem, az orvosokkal nem lehet beszélni, leszarják az embert.

Dezsőjóska 2009.09.14. 10:16:15

Az a kibaszott fantasztikus, hogy ha magánrendelésre mész (5-10.000/alkalom), akkor soha nem kell órákat várnod! Akkor meg tudják oldani azt, hogy időre hívjanak mindenkit!

heliox 2009.09.14. 10:32:38

@leone007: Pontosan. Csakhogy utólag nem szokás paraszolvenciát adni. Amikor már minden rendben az egészséggel akkor hirtelen eszébe jut az embernek, hogy menyi minden másra kellene költenie a pénzt.

----------

Bocsánat, nem tudtam, hogy így kell. Én hülye, meg fizettem utólag. Pedig akkor már 15 éve jártam a dokihoz ambuláns kezelésre és addig sosem adtam. És a műtét után sem akarta elfogadni. És mégis elláttak, és tisztaság volt, és odafigyeltek rám.

Be is zárták azóta a kórházat.

leone007 2009.09.14. 10:44:27

@heliox: ezzel mit akartál mondani?

Dezsőjóska 2009.09.14. 11:03:12

Én csak utólag adok pénzt. De általában akkor sem. Havi 45300 forintot vonnak utánam erre a célra és kábé 2 évente vagyok megfázva. Talán kifutja...

leone007 2009.09.14. 11:10:20

@Dezsőjóska: sajnos nem futja, és ezt te is tudod. Lehet homokba dugni a fejedet, és jönni ezzel a maszlaggal, hogy te mennyi járulékot fizetsz be, de attól még:

1. az eü rendkívüli módon alulfinanszírozott
2. az orvosok hivatalosan - és lassan nem hivatalosan is - nagyon keveset keresnek

dagby 2009.09.14. 11:15:41

@leone007:
1. jogos
2. gondolod akitol nagyreszt elkerik a penzt az nem keres hivatalosan is sokkal kevesebbet? vicces:)

leone007 2009.09.14. 11:19:11

@dagby: "2. gondolod akitol nagyreszt elkerik a penzt az nem keres hivatalosan is sokkal kevesebbet? vicces:) "

Ezt nem értem. Ki az akitől nagyrészt elkérik a pénzt? A beteg?

Szerinted az átlagos beteg sokal kevesebbet keres, mint az orvos?

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 11:31:18

Hm... miért is a zsebpénz az amiért ugyanúgy nem csinál semmit a dokibácsi? Ha nem adok zsebpénzt a kazánfűtőnek akkor hideg lesz a kórházban? Értem én hogy nem keresnek jól a dokik, de ezzel még vagyunk kb 3 millióan így mégsem zsaroljuk a másikat azzal a tévhittel, hogy ha nem ad pénzt akkor jobban fog fájni vagy szimplán belehal a betegségébe. Miért is nem? Mert ez a hatalommal való visszaélés, embertelenség, zsarolás, gyengeség kihasználása. Ha jól végezte a dolgát, akkor megérdemli a prémiumot, de úgy hogy tényleg az kapja aki többet tett a betegért.

Akik engem műtöttek sosem fogadtak el egy forintot se! Nagyon jó dokik voltak, segítettek és ott ültek mellettem a fájdalomcsillapítóval. Nem volt rokon, sem ismerős...ezek orvosok voltak, akik a szakmájukat szerették és nem pénzért, hanem mert ez a hivatásuk!

Kérdezném, ha a dokik fizetése négyszeres lenne, akkor elmúlna a hálapénz? Akkor lehetne mondjuk börtönnel jutalmazni a dokit aki elfogadja a plusz apanázst?

Dezsőjóska 2009.09.14. 11:32:07

@leone007: A maszlaggal te jöszz!

A kórházak ugyanolyan szarul működnek gazdaságilag, mint a BKV példul. Azt hiszem alapvetően elvárhatom, hogy a befizetéseket megfelelően hasznosítsák!

Arról nem is beszélek, hogy ha van takarítónő, akit fizetnek akkor miért nincs tisztaság? Az nem kerül már plusz pénzbe, csak a mélyen tisztelt "Főorvos Úrnak" kéne napi 2*-3* körbe járni az osztályát, és lebaszni a nővéreket, takinénit!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.14. 11:36:02

@leone007: "1. az eü rendkívüli módon alulfinanszírozott"
Nem. Az Eü túlfinanszírozott, csak valaki lenyúlja a pénzt, mint minden állami intézményben. (melyek szintén túlfinanszírozottak. )

Kalamona 2009.09.14. 11:37:16

Érdekes témát boncolgattok, hisz az indexen az előbb olvastam a index.hu/belfold/hirek/2009/09/14/csiba/ cikket.
Két éve sokat járok dokihoz. Mindig neki adom a jattot, pedig másnak is illene (aneszteziológus, laboros, stb.)
Én naív, eddig azt hittem, hogy a dokim szétdobja a team-ben a pénzt.
A fenti cikket olvasva viszont át kell értékelnem a pénztárcámat.

Viszont érdekelne az a tény, hogy ha ennyire köztudott a paraszolvencia, akkor az adózás terén miért nem ennyire nyíltak a dokijaink?:(

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 11:40:56

Most nem az orvosok ellen beszélnék, mert nagyon sokan teljesen korrektek, profik és a szívüket kiteszik! ( Hála nekik!) De mióta feltétele az a munkánk szinvonalának hogy mennyit keresünk? Ha keveset keresek, akkor gyárthatok selejtes terméket, ha többet keresek akkor csak tökéleteset?
Ha egy bkv vezető kevés bért kap akkor rázhat a busz, ha többet akkor finoman kell fékeznie?
Ilyenkor jön hogy sokat tanultak és befektetett péénz és évek... sokat tanultak a tanárok is, vannak még sokan akik rengeteg pénzt és energiát fektettek be a munkájukba mégsem keresnek milliárdokat.

A magánrendelőkben tuti több a fizetés, de ha elfogad egy vasat is a doki úgy vágják ki páros lábbal mint a pinty. Nem szeretem a fizetős egészségügy gondolatát, de legalább egy részét be lehetne vezetni, legalább a felfogásban kellene változtatni.

Dezsőjóska 2009.09.14. 11:40:59

Minden változásnak az EÜben a doktorok a legfőbb kerékkötői! Nem a pályakezdők persze, aki hálapénzt soha nem lát, hanem az öreg, jól bejáratott egzisztenciával rendelkező vezetők! A kútvölgyinél kukkantsatok már szét, hogy a orvosok milyen mergákkal, bömösökkel parkolnak ott!

Kentetsu 2009.09.14. 11:41:41

Soha nem adok pénzt az orvosnak.Nővérkék és a doki is apró ajándékokat kap max és az ellátás után.Volt egy műtétem nem is olyan régen.Ajándékkosár a nővérkének,különleges aszaltgyümölcsös desszert a dokinéninek,semmi pénz előre!Mégis kedvesek voltak!
A zárójelentésemhez csatolva kaptam egy papírost,ami egy alapítvány számlaszámát tartalmazta,ahova az adóm 1%-át és/vagy tetszés szerinti összeget utalhat át az ELÉGEDETT beteg az osztálynak és nem az egyénnek....
Ez a kultúrált formája a hálapénznek.A pénzemből a színvonal javul,nem a doki vesz új mercit..
Tétényi úti kórház fül-orr-gégészetét csak ajánlani tudom.

leone007 2009.09.14. 11:43:05

@Trisi: "Értem én hogy nem keresnek jól a dokik"

De leszarod. Épp ezért nagyságrendileg sem vagy tisztában a valós helyzettel. Nézz utána mennyi a magyarországi átlagbér, (értelmiségi munkakötrben kb 160e nettó)és vess egy pillantást a közalkalmazotti bértáblára. (súgok: 9 év munkaviszony után, szakvizsgával kb. 106e nettó ) Azután pedig olvass utána mennyit lehet keresni angliában orvosként.

"Ha jól végezte a dolgát, akkor megérdemli a prémiumot, de úgy hogy tényleg az kapja aki többet tett a betegért."

Álom. Ilyen nem létezik. Bár így lenne.

"Kérdezném, ha a dokik fizetése négyszeres lenne, akkor elmúlna a hálapénz? Akkor lehetne mondjuk börtönnel jutalmazni a dokit aki elfogadja a plusz apanázst?"

Sajnos nem, de felnőne egy olyan orvosgeneráció, aki végre nincs lehajtva, mert 4 helyen dolgozik, hogy eltartsa a családját, és nem azt nézi, hogy a beteg mikor nyúl a táskája után, és nem kivételez egyetlen beteggel sem. Ehhez elég lenne a rendes fizetés, a folyamat gyorsításához pedig a büntetés.

Bár a kérdésed felvetése eleve szkeptikus, így nyilván a jelenlegi helyzet konzervációja mellett érvelsz. Fel kellene már fogni, hogy amíg ilyen szinten fizetik az orvosokat, azok vagy túlhajszoltak, vagy korruptak, vagy külföldön praktizálók lesznek. Melyik verzió tetszik jobban?

leone007 2009.09.14. 11:44:15

@newtehen: nem. ismered a finanszírozást? (HBCs, Német pont) az eü alulfinanszírozott. ez sajnos tény.

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 11:45:34

@Kalamona: :) megnézném azt a főorvost aki bevallja a hálapénzt :)
Ha szigorúan vesszük akkor ez az egész paraszolvencia szimpla adócsalás, amiben mi a megvesztegetők vagyunk.

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 11:52:16

@leone007: Valóban, nem érdekel mennyit keres egy orvos. Ha nem tetszik akkor lépjen le angliába! Tényleg! Menjen ki! Segítek is neki! Ha evvel felébreszti az államot hogy többet kell fizetni és végre rendbeteszi valaki a dolgokat akkor menjen! Beszállok a repjegyébe is!

Ne konzerváljuk a jelen helyzetet, mert ez így nem jó. Legyen büncselekmény a hálapénz adása és elfogadása, legyen kirúgva az a nagy adag naplopó aki ott dolgozik az EÜ kasszánál és viszi ki a milliárdokat. Legyen mindenkinek saját személyes kasszája az EÜ befizetéseiből és kiadásaiból. Legyen egy éves elszámolás hogy mikor mit ki és hogyan emelt le. Legyen kórház szinten pontozás orvosoknak, nővéreknek és egyéb személyeknek és ez alapján kapjanak prémiumot. Legyen, de akkor lássam!
Van pár orvos barátiom, tudom mennyit dolgoznak és tudom mennyi a keresetük. Egyik sem fogad el hálapénzt, mert megalázónak tartja! Miért??? Általában 2-3 gyerekük van és folyamatosan dolgoznak, de soha egyetlen szóval nem hallottam tőlük hogy feladnák a hivatásukat. Igaz, egyik sem főorvos és nem is akar az lenni, de a mentőzést élvezik, imádják amikor egy széttört embert lábra tudnak állítani.

leone007 2009.09.14. 11:52:25

@Trisi: "De mióta feltétele az a munkánk szinvonalának hogy mennyit keresünk?"

Motiváció? (és ne, most ne az orvossal gyere, hanem mindenki mással. pl az autószerelővel, vagy a takarítónénivel, vagy bárki mással. mert ugye nagyon könnyű lenne specifikusan választ adni: hát az orvosnak az legyen a motiváció, hogy meggyógyítja a beteget)

Betsy2 2009.09.14. 11:54:26

Ettől meg kell őrülni!!!! Mindenhol nyomatják a nagy pénzeket az orvosoknak, teljesen feleslegesen, ezért kapják a fizetésüket... Ha már adunk, akkor meg kellene gondolni, hogy ki az aki igazából dolgozik körülöttünk??? A nővérek!! Az orvosok kénye-kedve szerint ugrálnak, és sokszor az Ő szakmai tudásuk ment meg egy csomó embert, és nem a tisztelt dr. "társadalom".

leone007 2009.09.14. 11:56:31

@Trisi: a pár orvos barátod még nem reprezentatív minta, nagyon sok kollégát ismerek aki ugyanígy kezdte a szakmát, aztán 5 év eltelt, és elfogadta a paraszolvenciát, és munka után megy ügyelni vidékre, este meg cikkeket fordított. Aztán elment külföldre.

És gondolj bele, hogy ha van két állás, mindkettőre ugyanaz a végzettség kell, ami neked van, te melyiket választanád? Ahol jól, vagy ahol rosszabban fizetnek? Szerinted miért van tele az eü alkalmatlan, motiválatlan dolgozóval?

És majd nézz körül 10 év múlva amikor nem lesz orvos az országban (legalább is messze nem elég) mert a legjava már elment. Mert sajnos elment és el is fog menni.

Kalamona 2009.09.14. 11:57:08

@Trisi: Tudom. Ezért nem is mentem a prof-hoz, hogy betegye a csípőprotézisemet, mert százezren felüli a tarifája állítólag.
Jó volt nekem egy sima "dokibácsi", minden cafrang nélküli.
Amikor már mankóztam, akkor vesztegettem:) meg egy vásárlási utalvánnyal a Magyar Borok Házába...

tom, hogy offolok, de had írjam le ide, hogy teljesen le vagyok döbbenve az orvosok közti hierarciától, sokkal szigorúbb, mint a katonai. Állnak, nem pofáznak, de bokáznak egymás fölé. Brrrrrrrrr

Betsy2 2009.09.14. 11:58:19

@Betsy2: Ja persze, tisztelet a kivételnek, de sajnos ez olyan ritka mint a fehér holló!!! Azért ilyent is ismerek párat...

milike47 2009.09.14. 12:02:12

@Dezsőjóska: Hol az a munkahely, ahol ennyi a btto bér 6%-a? Nincs felvétel?:)))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.14. 12:04:12

@leone007: Nagyon sok orvost ismertem, akik kimentek külföldre a jobb élet reményében, aztán úgy zavarták őket haza, mint a macskát székletet üríteni. Nem mindenhol nézik ám jó szemmel, hogy a betegeket mozgó pénztárcának nézik. Ismertem olyan orvost, aki kikísérletezte, hogy mennyire kell leszakítani a köpeny zsebét, hogy jól belecsússzon a boríték...

Dezsőjóska 2009.09.14. 12:06:55

@leone007: Na ide figyelj! Azon ritka alkalmakkor mikor tényleg beteg vagyok, akkor nem hiányzik, hogy kibaszott órákat várjak, bármilyen szar vizsgálatra, mert szarul van megszervezve minden! Ha a gyerekek betegek, és munka előtt viszem el őket orvoshoz, akkor még olyan nem volt, hogy a fél nyolcas rendelési időre, negyed kilenc előtt belibegett volna a gyerekorvosnő! Aki természetesen napi 2-4 órát rendel! Tehát nyomhatod itt a barom dumát az orvoskollégáidról, de a realitásokkal mindenki tökéletesen tisztában van! Ha szétlopják az EÜt, akkor ne nekem kelljen még többet befizetnem! A rendszer kurva szar! De nem azért mert alulfinanszírozott, hanem mert se ura, se gazdája!

Sajnos a fidesz komcsi hozzáállásátós sem várhatunk semmi jót. Annyit tehetek, hogy nem leszek beteg.

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 12:11:02

Azért itt az orvosokat összemossuk. Nekem a baleseti sebészeten volt alkalmam sokszor megfordulni. Egyetlen egy dokival nem találkoztam aki elfogadott volna egy árva vasat is. Az orvosok közt is vannak sokan akik gátlástalanul lenyúlnak. Na ők azok akik nem kellenek a rendszerben!

Motiváció nem csak a pénz lehet. Igaz ez elég kézzelfogható, elfogadom.

Most komolyan kérdezem, mi az amit "megveszünk" a plusz pénzzel? A szülész visszatolja a gyereket? Netán nem cselekszik amikor kellene? Tán nem műti meg a gerincemet? Mit tesz vagy mit nem, ha nem fizetek?

100 ezer egy csípőprotézisért? Szép... remélem patikára költi! Azt azért senki nem akarja bemesélni nekem hogy aki 100 ezret kér előre egy csípőprotézis berakására ( amit legalább 6-8 fő közreműködésével végez majd el) az alulfizetett orvosnak minősül. Mondjuk havi 4 ilyen műtét és annyit keresett adómentesen, mint mi bruttóban....

Kalamona 2009.09.14. 12:11:20

@Trisi:
Ez azért kissé demagóg duma, mert mindegyik kiköveteli a hálálkodást.
A mentősök meg főleg. Különösen, amikor iccaka kell kijönniük!:(
pl.: szóvátették májusban, hogy kávé nincs hajnal kettőkor

én a fizetős eü-re szavaznék, ha tehetném.

Dezsőjóska 2009.09.14. 12:11:49

@milike47: Munkavállalói 7% + munkáltatói 8%

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 12:19:18

@Kalamona: Na pont ezért támogatnám, hogy legyen kis magnó vagy kamera és ha mentős ilyet mond, akkor lehet venni a kis munkakönyvet és irány autótmosni. Ez mocsokság! De mindaddig míg elviseljük mindezt és főz az ember hajnalban kávét a bunkónak addig ezt elfogadjuk és újratermeljük.
Ha ez a mentős egyszer balesetben megsérül akkor legyen majd neki is ilyen betegszállítója.

Speciel engem ( és mág párunkat ) szimplán kitettek a TB ellátásból, amennyiben ejtőernyős tevékenység közben sérülünk, de azért a befizetésünk jól jön. Az nem volt demagóg duma amikor kijelentették hogy az ilyen extrém sportokban a bőrünket visszük a vásárra? Szóval, akkor miért is fizetek?

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 12:22:01

Igen, legyen fizetős egészségügy. Külön biztosítókkal, államilag felügyelve, valódi üvegzsebként! Választhassam hogy nem fizetek egy vasat sem, de ha beteg vagyok akkor a számlát állom. Rendben, ez így korrekt rendszer. Viszont akkor a bunkó mentős és a zsebszaggató doki azonnal takarodjon krumplitsütni a mekibe! A többiek pedig kapjanak annyit amiből már nem kell nyomorogniuk. Mennyi lenne ez az összeg? bruttó 300-400-600-800 ezer? Mennyi?

Kalamona 2009.09.14. 12:23:19

@Trisi: Havi négy? Te nagyon el vagy tájolódva! kedden és csütörtökön napi hat. Minden héten és így is 8 hónap a várakozás.

De! nem is ez a lényeg, hanem az, hogy én azt hittem, hogy szétdobják a hálálkodást, aztán kiderült utólag, hogy az örzőben szolgáló nővérke is zsebre tette a szeretetcsomagomat, aki meg lemosott másnap reggel kapott egy tepsi zserbót (anyám sütötte és hozta be), de meg sem kínálta a délelőttösöket.

Egy nap cca 15 nővérrel és 20 dokival találkoztam....??????

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 12:30:06

@Kalamona: :) mittudomén mennyi lehet egy héten ? :) négy az már pont elég....lenne.... vagy mégsem?

Dezsőjóska 2009.09.14. 12:30:57

@Trisi: "Igen, legyen fizetős egészségügy. Külön biztosítókkal, államilag felügyelve,"

Még mindig nem érted a lényeget. Minek az állami felügyelet? Ha nem vagy elégedett, elmész másik pénztárhoz, ez meg tönkre megy! Állam = politikusok és közszölgák. Mit várhatsz te tőlük!

Kalamona 2009.09.14. 12:32:07

@Trisi: Maximálisan egyetértek Veled abban, hogy mi rontjuk el a dokijainkat, hisz senki nem kötelez arra, hogy "hálákodjunk".
De, egyszerűen snassz, hogy ágytáláznak, fürdetnek, katétereznek, kiszolgáltatva vagy és nem köszönöd meg Nekik semmit utólag.
12 napot voltam benn. Két nap után már kötöttem, horgoltam és mindenféle sipkát-sálat gyártottam a nővérkéknek. Jó érzés, hogy ha megyek kontrollra, látom, hogy még hordják ezeket a vackokat.

milike47 2009.09.14. 12:38:16

@Dezsőjóska: Most egy pillanatra elbizonytalanítottál, pedig bérelszámolok:))) DE...munkavállalót terhelő eb jár. természetbeni 4% pénzbeli 2%. Munkáltatót terhelő 1,5+0,5 % :))).Ajánlom figyelmedbe az APEH honlapján jobb oldalt látható fizetendő járulékok oszlopot. mindegy, akkkor is jól fizető mhelyed lehet :))

Dezsőjóska 2009.09.14. 12:50:30

@milike47: A HVG bérkalkulátorát használtam. 2008as, de azóta nem nagyon éreztem változást a béremen, azt hittem, hogy korrekt :)

Akkor csak a hecc kedvéért számoljunk el a fizetésemmel:

Bruttó: 302.000
Bruttó + munkáltatói: 401.000 (teljes bérköltség)
Nettó: 170.000 Tehát a teljes bérköltségemből leugrik rögtön 230.000!
Nettó - ÁFA: 170.000 * 0,8 = 136.000

Tehát, ha nem számolom az egyéb terheket, pl. ha jövedéki terméket veszek (benzin, pia, nem cigizek), akkor is a 401.000 forintból 136.000 marad, 265.000et, tehát több mint dupláját állambácsi lenyúl. Ez aszt jelenti, hogy még rajtam kívül 2 kibaszott léhűtőt azonos életszínvonalon eltartok!

Na hát ez bassza itt az adófizető polgárok (nem közalkalmazott, nem minimálbéres, nem segélyezett) csőrét! Teccikérteni!?

dagby 2009.09.14. 12:57:34

@leone007:
"De leszarod. Épp ezért nagyságrendileg sem vagy tisztában a valós helyzettel. Nézz utána mennyi a magyarországi átlagbér, (értelmiségi munkakötrben kb 160e nettó)és vess egy pillantást a közalkalmazotti bértáblára. (súgok: 9 év munkaviszony után, szakvizsgával kb. 106e nettó ) Azután pedig olvass utána mennyit lehet keresni angliában orvosként."

itt van a kiskutya elasva jo melyen, megjegyeznem halkan, hogy a kozalkalmazotti bertabla nem csak az orvosokra vonatkozik, az orvosok egy _nagyon_ pici szelete csak azon embereknek akikre ezt alkalmazzak, igy oket kiemelni a tomegbol elegge parasztvakitas:)

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 13:07:58

@Kalamona: Látod, ezt viszont el tudnám fogadni! Te azt teszed amihez TE értessz és amit szívből, hálaként adsz. Nem kötelezőként, nem kényszerből, félelemből, hanem hálából! Lefogadom azoknak a nővérkéknek még ma is eszébe jutsz! Ezt speciel teljesen korrekt és jó dolog!

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 13:17:44

@Dezsőjóska: De...sajnos értem ezt én is....csak nem akarom elfogadni.

Dezsőjóska 2009.09.14. 13:18:42

@Trisi: Hát látod én sem :) De 3 gyerekkel az ember nem áll forradalmárnak.

Trisi · www.alphawing.hu 2009.09.14. 13:20:38

@Dezsőjóska: Akkor egészségben neveld fel őket és lesztek máris négyen :) Szorgos népünk győzni fog! :)))

Kalamona 2009.09.14. 13:44:02

@Dezsőjóska: Fizetek, fizetek, de a csúnyám tele van azzal, hogy nem magamért fizetek, hanem valami össznépi banzájért!:(

Miért van az, hogy más államokban az 1 napos csecsemőért is fizetnek a szülők ellátást?! nálunk, meg mocskosul fejhetnek bennünket a munkakerülők és az adózókerülők?:(

ez az egyetemleges anyagi felelősség nekem nem nagyon tiszta

kanossza 2009.09.15. 02:11:36

@Trisi: @Dezsőjóska: @Kalamona:

Tisztelt Kommentelők!

Mindössze két észrevétellel szeretnék élni. A hozzászólások alapján arra következtetek, hogy a Vészjósló epilógust megelőző, ugyanaznap reggel Indulásképpen címmel publikált bejegyzés fölött elsiklott a figyelem. Ez ugyanis tartalmazza a blog létrehozásának indítékait.

Mielőtt az orvosellenes hangulat szításának gyanújába keverednék, le kell szögezzem, ez távol áll szándékaimtól. Tapasztalatból tudom, hogy igenis léteznek tisztességes, önzetlen, nemzetközi viszonylatban is a szakma élvonalát képviselő orvosok és ápolók, hiszen nekik köszönhetem, hogy az utolsó előtti pillanatban visszasegítettek az élők sorába és máig szívükön viselik sorsomat. Ők, a romokban heverő magyar egészségügy bozótharcosai, a mindennapok névtelen hősei. Rájuk nézve méltatlannak és igaztalannak érzem az általánosításokat. Sajnos megannyi tanulságot magában rejtő történetem első szakaszában nem velük kerültem kapcsolatba, hanem az orvostársadalom azon tagjaival, akik az önhitt pénzhajhászás közepette már régen megfeledkeztek arról, hogy a hippokratészi eskü nem csupán rangot; felelősséget is jelent.

Ugyanakkor mindenképp fontosnak tartom, hogy szó essen azokról is, akik puszta megérzésekre, s azokból levont – alkalmanként végzetes eredményekhez vezető – következtetésekre alapozzák professzori jövedelmeket megszégyenítő természetgyógyászi praxisukat.

kanossza 2009.09.15. 02:19:43

@tomarill:

"és mi lett a vége, levágták? "

Kishíján. A következő részekből kiderül majd, hogy elég sokak szándékával szembemenve, végül hogyan sikerült ezt elkerülni.

Charlie Brown 2009.09.15. 10:59:44

Az eü részéhez nem tudok -nincs gyomrom, türelmem, lekinyugalmam- hozzászólni, és a lényeget mások már leírták, de azt jelezném, hogy ez nem "epilógus", hanem "prológus".
Prológus előtte, epilógus utána.

v2peti 2009.09.16. 11:06:14

Olvastam pár éve, hogy pl. Szerbiában nem divat a hálapénz. Pedig ott sincsenek szerintem túlfizetve.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.09.29. 14:27:02

Nagyon sok minden motíválja manapság az orvosok ilyetén beállítottságát: alul finanszírozottság, korszerűtlen gyógyító feltételek, feltétlen anyagi profit orientáltság s arról nem beszélve, hogy a tényleg tehetségesek már esetleg külhonban vannak. A kimondott szakmai elhivatottság, a fent említettek miatt, már a múlté. Tisztelet a kivételnek.

Szélfoszlány (törölt) 2009.09.29. 15:23:41

Szerintem a társadalmi folyamatok elemzésekor az ember hajlamos elsiklani egy nagyon fontos tényező fölött: az egyes folyamatok gyorsasága fölött.

Tehát egy orvos kiképzése pl 10-15 év, ezután lesz "fiatal" szakképzett orvos. És ha azután ez az orvos azt érzi, hogy egy szakmunkás (mondjuk burkoló)
gyereke jobb anyagi körülmények között van, akkor egy pillanat műve lesz innen eltűzni egy gazdagabb országba.

Ezen pedig nem lesz könnyű változtatni, mert aki most kezdi az orvosi tanulmányait, az már ennek tudatában vág bele a tanulásba. Vagy megy inkább máshova.

És akik maradnak, azok közül egy maroknyinak (akár a többségnek)
nagy a hivatástudata. De ez rombolódik, mert a kevés pénzen kívül az orvosok társadalmi helyzete sem szívderítő. A zsebbe adott pénz pedig valóban erkölcsromboló.

Sok felelős van ezért. Mondok egyet:
Kökény Mihály.

kanossza 2009.09.29. 15:40:26

@idosb:

Én számos olyan kivételt ismerek, aki iránt mély tiszteletet érzek.

kanossza 2009.09.29. 15:51:21

@Szélfoszlány:

Nagyjából hét évtizede kupleráj van, egyre mélyülő erkölcsi válság, inkompetencia és törvénytelenség.

Az orvosok társadalmi helyzete nem szívderítő és sajnos kevés olyan tisztességes embert ismerek, aki elégedett lenne a társadalmi helyzetével.

ibafaipap 2009.09.29. 16:02:42

Persze, mindenki alulfizetett, csakhogy egy orvosnak 6 év kőkemény egyetem, plusz három év gyakorlat, plusz a szakvizsga kell ahhoz, hogy gyógyítani kezdjen, tehát ez egy komoly idő és pénzbeli befektetés. Továbbá nem hiába van hiány orvosokból, nagyon kevesen alkalmasak erre a szakmára és állandó nyomás alatt vannak, hiszen egy rossz döntés miatt emberéletek kerülhetnek veszélybe. Szar fizetés, rossz munkakörülmények és agyonhajszoltság esetén pedig senki ne várjon csodákat. Most őszintén, ki nem szarja le, ha a tanárok sztrájkolnak, vagy nem javítják meg időre a kocsidat? Viszont ha nem jutsz el egy vesedialízisre, akkor véged, ezért fizetik meg mindenütt az orvosokat, nálunk azonban még a többi szakmához képest is rosszul keresnek. "Para" pedig, kapaszkodjatok meg, csak az orvosok kisebbik részének jut, nővéreknek pedig még ritkábban. Ha pedig keveset fizetünk valakinek, ott beindul a konraszelekció. Ld.: lopkodó mentősök,( konkrét példát tudnék felhozni, nem teszem), valamint heherésző ápolónők, akik leszarják a saját hugyában fetrengő beteget, tisztelet a kivételnek, mert sok olyan ápolónőt ismerek, akinél kevés emberségesebb és önfeláldozóbb lény van. Másik kedvencem: "Erre fizetem a tb-t, nem?" Nem, mert amit fizetsz, az a költségekhez képest a NULLÁVAL egyenlő, ha a tb alap nem kapna segítséget a központi költségvetésből, mehetnél eret vágatni a borbélyhoz. Persze ez nem ment fel az ellátás kötelezettsége alól, de itt is igaz az ősi angol mondás:" You pay shit, you buy shit."

kanossza 2009.09.29. 16:20:13

@grizliewok:

Közhely tudom, de megint oda lyukadunk ki, hogy ez bizony egyre inkább a szélsőségek hazája. Az élet minden területén tapasztalni, hogy a középszer lassan lényegesen mélyebbre süllyed a még elviselhető szintnél, míg a másik póluson elhivatott, tisztességes szakemberek állnak, akik világszínvonalon teljesítenek.

Szélfoszlány (törölt) 2009.09.30. 09:15:21

@kanossza:
Egyetértek. Pl. Kökény Mihály és felmenői 7 évtizede felelősek az egészért.

Nem viccelek.
süti beállítások módosítása