vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.15. 07:21 kanossza

Kanossza 2. – Cseberből vederbe

Előzmény: Az első műtét

Hátrahagyván az első beavatkozás helyszínét, útközben nagyjából összeszámoltam, hogy összességében mennyi időt töltöttem várakozással ortopéd sebészemmel folytatott munkakapcsolatunk néhány hónapja folyamán. A rövid kalkulus már közel két hétnél tartott, amikor meglékelt sípcsontommal megérkeztem oda, ahol azután igazán ellátták a bajomat.

Alternatív megoldás gyanánt előbb meglátogattam egy jó hírű kínai származású orvos angyalföldi rendelőjét, ahol heti rendszerességgel akupunktúrás kezelésben részesültem. Ezzel párhuzamosan baráti ajánlásra eljutottam egy kiemelt intézet orvosigazgatójához, aki leleteim és lábam megtekintése után a szeptikus csontsebészeti osztály vezetőjéhez irányított. Ő rezignált arccal amputációt javasolt, majd - döbbent tekintetemet látva, mintegy opcionális lehetőség gyanánt - egykori egyetemi oktatójához küldött.

Az ajánlás alapján néhány nap múlva felkerestem  az illető tanár urat, aki kafkai hangulatú körülmények között, egy festői budai erdőben, a szétszórva elhelyezett múlt századi épületek egyikében fogadott. Előbb ő is reménytelennek vélte a helyzetet, de a helyszínen készített röntgenfelvétel megtekintését követően azt mondta, lát esélyt a gyógyulásra.

Bevallom, hogy ezek a szavak, olyan örömteli hírként hatottak, a néhány nappal korábbi borzalmas kijelentés után, hogy hamarosan elfoglaltam helyemet az osztályon, melynek higiéniás feltételeit jól jellemezte, hogy a 8 ágyas, zsúfolt kórtermekben elhelyezett közel 40 férfiember számára 2 db toalett és 1 db zuhanyzó állt rendelkezésre és a két kórteremben elhelyezett hölgybetegek számára is hasonló kondíciókat kínált.

A vécé használatát megelőzően minden esetben – gumikesztyűt, fertőtlenítőszert, légfrissítőt és egyszer használatos, steril törlőkendőket tartalmazó – tisztasági csomagom segítségével kellett használhatóvá tennem a helységet helyiséget. Bár a mostoha körülmények elborzasztottak, az előzetes reakciók tükrében, szakirányú nexusok híján, nem látván más megoldást, megpróbáltam megbarátkozni a helyzettel. 

Pedig a kritikán aluli higiéniás körülmények és az emberi fogyasztásra alkalmatlan táplálék mellett azért még akadtak intő jelek. Itt elsősorban nem a betegtársak túlnyomó részén több lépcsőben elvégzett – az esetek többségében krónikus cukorbetegség szövődményeként fellépő érszűkületek megszüntetése céljából végrehajtott – életmentő amputációk nyomainak sokkoló látványára és szagára gondolok. Még csak nem is arra a televízióval és asztalokkal felszerelt, ablaktalan – étkezőként, társalgóként és betegváróként egyaránt használt – „közösségi helységre helyiségre”, amelynek falain Semmelweis Ignác amputációs beavatkozásokhoz használt eszközeit bemutató korabeli metszetek reprodukciói voltak láthatóak.

Én az idő távlatából intő jelnek leginkább a harmadik nekifutásra végrehajtott műtétemet vélem, melyet - nyár lévén - először vércsoportommal kompatibilis vér hiányában kellett halasztani. Két héttel később, a második alkalommal, egy életmentő beavatkozás miatt toltak ki a műtővel szomszédos kórteremből.

Azután harmadszorra csak sikerült. Már amennyiben a későbbi események tükrében a beavatkozás sikeresnek ítélhető...

58 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr781355191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.09.15. 09:22:13

Üdvözletem,

azt szeretném kérdezni, hogy lehetne valamilyen más logót (vagy mi az ami ott fenn van) választani? Nagyon hatásos, de leginkább ijesztő, gyomorforgató, és az oldal becsukása mellett az illemhely felkeresésére ösztönöz, aholis a reggelim nem a szabványos úton kíván eltávozni.

Köszönettel.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.09.15. 09:32:31

Én egy egszerű rutin műtéten voltam az Uzsokiban még jó pár éve. Az alagsorban voltak az ambuláns műtök. Hogy hogyan jellemezném? Mint Románia kb. Nem tudom azóta mennyire változott a helyzet, de az örök nyomot hagyott bennem. Az orvosok és a személyzet előtt le a kalappal, nem irigylem őket, amiért ilyen körülmények között kell(ett) dolgozniuk...

ohrana 2009.09.15. 09:39:43

Ez a magyar egészségügy: balkáni-ázsiai körülmények közt erejükön felül dolgozó orvosok, még jobban túlterhelt nővérek.
Mi lenne, ha a börtönöket és kórházakat megcserélnék? A színes tévés, konditermes börtönökből , az ottani koszttal legyen kórház, a sittesek meg egyék a Bajcsy lagsorában a kórházi kosztot.
Amíg egy ország jobban megbecsüli a börtönlakókat, mint a nem-büntetést töltő állampolgárait, addig mit akarunk?
o

Dezsőjóska 2009.09.15. 09:44:10

@turner: Az, hogy ki, milyen körülmények között dolgozik, az nagyban függ az illetőtől is.
Mindig ledöbbenek, mikor porladó vakolatot látok EÜ intézményekben akkor amikor 3000 forint egy zsák rigipsz, amivel a hülye is kijavít vagy 30 négyzetmétert. A falfesték hasonló horribilis összegbe kerül!

NemNick 2009.09.15. 09:45:00

Jaj, az nagyon zsír hely, ott én is jártam. Hasonló cipőben. :)
Állítólag a főorvos akkora fej a szsakmában, hogy nem fér be az ajtón.
Az érszükületes/cukorbeteg tervezett amputációkat végzik el ott, meg rehab van.
Nekem a frontkórház juott eszembe róla: sarokban halomban állnak a műlábak, a betegek tolókocsiban bagóznak a napsütéses helyeken...

Minden bagóst elvinnék oda kötelező túrára. Nagyon hatásos lenne...

Követni fogom a blogod :D

vénkujon 2009.09.15. 09:58:22

brutal történet, és szorítok, hogy meggyógyulj...de az amputációs-tablóról jut eszembe, hogy Te se élj ilyennel.:)
ott fenn, az valami borzasztó.

v2peti 2009.09.15. 10:07:51

Úgy kisértem oda valakit konzultációra. (szerencsére nem marasztalta ott az orvos)

Tényleg abszolúte nyomasztó egy hely, az biztos.

Szerintem el kéne adni az Etyeki filmstúdiónak az épületet. Az 1950-es évek előtt játszódó K-Európai filmek esetén tökéletes helyszín lenne kórházi jelentek forgatásához.

v2peti 2009.09.15. 10:09:21

"Mindig ledöbbenek, mikor porladó vakolatot látok EÜ intézményekben akkor amikor 3000 forint egy zsák rigipsz, amivel a hülye is kijavít vagy 30 négyzetmétert. A falfesték hasonló horribilis összegbe kerül!"

Ha az orvos a saját pénzén megveszi. Közbeszerzéssel kb. kétszer annyiba fog kerülni. :/

AjTb 2009.09.15. 10:46:12

Nem helység, az a falu. Helyiség (bocs).

Kapus Tomi 2009.09.15. 10:49:30

@Dezsőjóska: És az orvos feladata, hogy saját pénzén megcsináltassa esetleg ő maga fesse le a falat? Ez azért kicsit durva lenne...

peter blau 2009.09.15. 10:50:30

Beraktam a blogot a könyvjelzők közé, rendszeresen olvasni foglak. Együtt érzek veled a problémádat illetően és sok kitartást kívánok.

anyu 2009.09.15. 10:52:06

Nagyon szomorú ami veled történt. A Traumatológia Intézetbe is volt / gondolom még van is / szeptikus osztály, szakmai gyakorlaton voltam ott. Az se volt vidámabb hely, bár egy kicsit korszerübb. Sajnos ez egy olyna betegség, ami sokszor végződik amputációval, kisgyereknél is és sokszor nem is tudják mi a kiváltó ok ( ha nem volt pl nyilt törése a betegnek hanem ok nélkül kezdett le fájni a sipcsontja stb )

tcom 2009.09.15. 10:56:01

Azért az orvosok egy része nem éppen nyomorog. A hálapénzből futja luxus autóra, nyaralóra, meg egyébre. Az egészségügy nem éppen "egészséges" viszonyait a betegek szívják meg. Ha a hálapénz a kórházban kötne ki, akkor volna 3000 Ft rigipszre, meg a nevetséges bérek feltornázására. Csak hogy a politika játszóteret csinál(t) az egészségügyből, és bár mennyire fáj Werem polgártársnak, de ezért a nagymagyarnépnemzetiek is számolni fognak előbb utóbb.
Aztán csak a hülye nem látja, hogy volna még min spórolni az egészségügyben. Hihetetlen pazarlás megy a munkaerő kihasználatlansága miatt, illetve a rossz szervezés miatt. A kórházi épületek előtt ügyeletszerűen váltogatják magukat a bagózó alkalmazott csoportok. A feleségem kórházban ápolónő és látom, hogy mi megy ott. Kb mint a cégemnél 15 éve, míg állami tulaj volt. Az alkalmazottak egymással vannak elfoglalva, a beteg az utolsó, mint a szocializmusban. Az alkalmazottak (orvosok, ápolók, kórházigazgatók) nem érdekeltek a "forgalom" növekedésében, nekik nyűg a beteg. Kérdem én hogy élne meg a piacon valaki ilyen mentalitással?
A feleségem horror történeteket mesél. Emberek halnak meg, mert a személyzet nem figyel a betegekre eléggé. A személyzet nagyrészt bármit megtehet a kiszolgáltatott betegekkel. Mindez azért, mert nincs igazi gazdája a kórházaknak. Az állam, vagy az önkormányzat nem az.

Dezsőjóska 2009.09.15. 11:20:19

@Kapus Tomi: Természetesen nem az orvos feladat, de azért a "főorvos urakat" mindenki nagy tisztelettel övezi. Ha szól a gazdaságisnak, hogy ugyan küldje már ki a karbantartót 2 zsák glettért, talán megteszi!

Dezsőjóska 2009.09.15. 11:22:22

Vagy mondjuk, inkább így kéne leróni a hálát egy felgyógyult festőnek, hogy egy szombaton megcsinálja a folyosót!

Dezsőjóska 2009.09.15. 11:25:08

@tcom: Na végre! Nem akartam itt kontrasztot mutatni a "lelküket kidolgozó ápolónő" történeteknek, de megtette más. Nekem ugyanaz a tapasztalatom, mint tcomnak!

kanossza 2009.09.15. 11:35:59

peter blau v2peti barátságos atombomba hozzászólásai kapcsán:

Szavaidból arra következtetek, hogy mindketten azon kevesek közé tartozunk, akiknek sikerült elkerülni azt, hogy életük végéig ehhez az osztályhoz kötődjenek. Abban a 8 ágyas kórteremben, ahol a műtétet követően elszállásoltak, én voltam az egyedüli, akit még nem csonkoltak. A látvány, a szaghatások kitörölhetetlen emléke, máig az orromban van. Szadopszichedélia...

Lord_Cica (törölt) 2009.09.15. 11:41:19

Mindenki tudja, hogyan lehetne kiszedni a szarból az egészségügyet, de mégis a korrupt, központosított állami biztosítórendszernél kell maradni, néhány babonás debil miatt.

kanossza 2009.09.15. 11:51:10

@tcom:

Édesanyám négy évtizeden keresztül dolgozott az egészségügyben. Nem sztárgázsiért robotolt három műszakban, mégsem fogadott el hálapénzt. Mindezek dacára hivatásának tekintette a munkáját. Én, ebben a légkörben nevelkedtem és sokkolóan hatott számomra, amit históriám kezdeti (években mérhető) időszakában tapasztaltam.

kanossza 2009.09.15. 11:58:20

@Lord_Cica:

Sajnos a történtek tükrében, meg kell kérdőjelezzem, hogy mindenki tudatában van a megfelelő megoldásnak. A pokoljárás végén, azért eljutottam egy olyan helyre, ahol példaértékű hozzáállással találkoztam.

scsaba1 2009.09.15. 11:59:43

@Dezsőjóska:

Elmúltak már a fényes szellők, amikor a dolgozók saját pénzükön vett anyagokkal renolválják az épületet kommunista szombat keretében.

fullánkhegyező 2009.09.15. 12:11:03

@tcom:
"A feleségem kórházban ápolónő és látom, hogy mi megy ott. Kb mint a cégemnél . Az alkalmazottak (orvosok, ápolók, kórházigazgatók) nem érdekeltek a "forgalom" növekedésében, nekik nyűg a beteg.
A feleségem horror történeteket mesél. Emberek halnak meg, mert a személyzet nem figyel a betegekre eléggé. A személyzet nagyrészt bármit megtehet a kiszolgáltatott betegekkel. "
Hogy is van ez?Akkor a feleséged is alkalmazott és nem érdekelt,és emberek halnak meg miatta ? IS!

kanossza 2009.09.15. 12:16:20

@scsaba1:
Ezt senki nem kívánhatja tőlük. Nem ez a feladatuk.

Alain 2009.09.15. 12:37:28

Én is ott kötöttem ki az érszükületes apámmal és annak ellenére, hogy milyen a hely nagyon rendesek voltak vele. Mind a doktornő, a nővérek és persze a gyógytornászok is erőn felül teljesítettek. Az persze nagyon kemény, hogy egy műtét utáni ideiglenes műlábért, ami kb. 1 hónapig van használatban a szerződött cég 100 000 Ft feletti összeget számláz, majd utána a végleges is valahol 300 körül van. Ehez persze még hozzájön a kötelező kerekesszék, fásli, stb. költsége, amivel kb.600000 Ft-ra jön ki egy-egy beteg TB eszköztámogatása.
Amúgy valóban praktikus lenne, hogy az ott készült "életképeket" minden cigarettásdobozra kötelezően rá kelljen nyomni leszoktató célzattal.

fullánkhegyező 2009.09.15. 12:38:16

"meglátogattam egy jó hírű kínai származású orvos angyalföldi rendelőjét, ahol heti rendszerességgel akupunktúrás kezelésben részesültem

,baráti ajánlásra eljutottam egy kiemelt intézet orvosigazgatójához,

ajánlás alapján néhány nap múlva felkerestem az illető tanár urat.

A vécé használatát megelőzően minden esetben – gumikesztyűt, fertőtlenítőszert, légfrissítőt és egyszer használatos, steril törlőkendőket tartalmazó – tisztasági csomagom segítségével kellett használhatóvá tennem a helységet helyiséget."

Mindenek előtt mint beteget nagyon sajnálom a posztírót,de a szívem szakad meg érte mert még légfrissítőket is csamagol,meg gumikesztyűket is ,(mert nem ám csak úgy van ,hogy többször használhat gumikesztyűt visszaviheti a kórokozókat!) még szerencse ,hogy neki sikerült egy kiemelt intézmény orvosigazgatójáig jutnia.
Azért jobbulást kívánok neki.
Biztos mindenki demagógnak fog itt kikiáltani engem,de szégyenlem ,vidéken élek....MÉG.

sorica123 (törölt) 2009.09.15. 12:41:22

@fullánkhegyező: nyilván nem így gondolta. Elég baj az, hogy van egy csomó inkompetens ember az egészségügyben (horror sztorikat én is hallok) minden polcon, a betgehodóig bezárólag. De azt senki se mondta, hogy valamelyik csoport tagjai en bloc szarul dolgoznak, vagy, hogy az, hogy vki ápolónő, automatikusan generálja, hogy nem figyel a munkájára.

NemNick 2009.09.15. 12:48:23

@kanossza: Igen, sok minden volt nekem is. Horror dolgok, évekig...

És igen, sikerült rendbe jönni :))

Az OBSI-ban raktak össze, az ottani szeptikus osztály (meg- nomen est omen - Fényes doki) valami isteni!

Na jó, nem az.

De tanulságos, mindenképpen.

Várom a folytatást ;)

fullánkhegyező 2009.09.15. 12:49:20

@sorica123:
Persze,hogy nem így gondolta,de az írásból én ezt olvastam ki. Az ő felesége nyílván ahhoz a kedves ápolónőhöz hasonlított,aki a feleségemet ápolta szó szerint éjjel is bement hozzá kérés nélkül.
Nyílván olyanokra gondolt ,akik egy másik alkalommal végignézték,hogy én vittem ki at ágytálat szintén a feleségem betegségénél.

Hintamester · http://www.hinta.hu 2009.09.15. 12:55:23

www.hinta.hu
-Van itt egy kis probléma - ha állnék, biztosan seggre ülnék, de
fekszem.
-Nézze, maga végül is egy intelligens ember – összeszorul a gyomrom.
-Nem akartam várni, jobb, ha mielőbb tudja – nem merek levegőt venni.
-Ma délután jött meg az utolsó eredmény - megmozdul bennem a varrat.
-Nem volt jó ötlet az egyszerűbb műtétet választani – két kézzel is alig bírom tartani a kagylót.
-Én megmondtam, hogy azt a béltraktust ki kell venni, ott a rák, áttét is van, nem lehet vele játszani – nehezen tör fel belőlem a hang.
-Akkor ez most mit jelent?
-Újra meg kell operálni, sajnálom - atomokra hullok szét.

kanossza 2009.09.15. 12:57:58

@Alain:
Korabeli betegtársaim naphosszat ilyen adatokkal szám háborúztak.

@fullánkhegyező:
Talán félreérthető voltam. Mint a történetből kitetszik, annak dacára is amputációra került volna sor, hogy valakinek kapcsolata volt az orvosigazgatóhoz. Talán, én is végső kétségbeesésemben mozgattam meg minden kapcsolati szálat. Tekintve, hogy a helyzet, nagyjából kilátástalannak tűnt.

kanossza 2009.09.15. 13:01:58

@Hintamester:
Én is részese voltam néhányszor hasonló dialógusoknak.

Alain 2009.09.15. 13:04:52

@kanossza: Én csak a 2 évvel ezelötti adatokra amlékszen elég pontosan, mert ugye a számlákat a betegekkel alá kellett iratni.
Csak megjegyezném, hogy az alig használt kerekesszék (garanciálisan) 13000Ft önköltséggel és kb 100eFt TB támogatással a gazdag államnak nem hiányzik az apám halála utan.

fullánkhegyező 2009.09.15. 13:17:41

@kanossza:
Természetes dolog ,hogy ha valaki beteg ,pláne ha nagybeteg a lehetősége szerinti minden szalmaszálat megragad.
Teljes mértékben megértelek és saját családomban történtekben is előfordult csupa jószándékból eredő segítőkész "jókapcsolati "orvosajánlás.( Egy fiatal általam ismeretlen orvos telefonos tanácsára nem fogattuk el,és így jártunk jobban)
Nem is bántani akartalak,csak felhívni a figyelmet egy ici-pici feledésbemerülő fogalomra:szolidaritás.
Tudod ebben az országban nem mindenki tudja értelmezni,és megérteni,hogy "időpontkérések" sokasága után talán eljut egy műtőig,ahol az éppen szolgálatban lévő lehet,hogy nálunk tanult és most végzett idegen országbeli valaki fogja műteni.Mert neki csak ez jutott.
Ezért a véleményemért mondhatnak demagógnak,de attól még lehet igazam.

fullánkhegyező 2009.09.15. 13:21:01

Tényleg! Tudom ám ,hogy a fogattuk az így helyes:fogadtuk.

kanossza 2009.09.15. 13:21:42

E helyütt, meg kell jegyezzem, hogy a betegtársak jelentős része már képtelen volt változtatni évtizedeken keresztül beidegződött szokásain. A helyett, hogy a több hektáros erdő valamelyik nyugodtabb zugában társalogtak, olvastak volna; sokan a bejáratnál csoportosulva lánc dohányoztak. Több alkalommal voltam szemtanúja, hogy az orvosok kifejezett urasítása ellenére, 23-28 közötti vércukorértékekkel dacolva vedelték a kólát, zsíros ételeket, süteményeket falatoztak. Számos esetben, többrendbeli életmentő csonkoláson átesett delikvenseknek rendszeresen szállították a cimborák a napi több liternyi alkoholtartalmú folyadékot.

Defoe 2009.09.15. 16:08:45

Én együtt érzek posztolóval. Egy megyeszékhelyen lakom és egy baleset miatt volt nyíltörésem a bal sípcsontom esetszét és elveszet belőle 10cm. A dokik összeraktak. Az éjszakás nővér hozzá állása kritikán alli volt: nem cserélt infúziót miután lefolyt és majd megdöglöttem. A második műtét után 1hónappal kezdtem újra járni. És folyamatosna mentővel jártam kötözésekre mert máshogy nemtudtam. A 3ik hónap után az egyik mentős azt tanácsolta hogy menjek el máshova mert itt valószínű amputáció lesz. Kérdezem a dokit tudja e miért jön még a lé a lábamból? Nemtudta....
Másnap átjelentkeztem egy vidéki dokihoz. Ott derült ki hogy nem vettek ki egy csontdarabot ami oszlásnak indult. Azóta volt 5 műtétem...

kanossza 2009.09.15. 16:34:11

@Defoe:
Egy pillanatig sem gondoltam, hogy egyedi eset az enyém, mert nagyságrendekkel borzalmasabb esetekkel találkoztam. Remélem, hogy a Te ügyed kedvező irányban halad!

nemetha 2009.09.15. 16:39:52

lécci, lécci változtasd meg a blog fejlécét, az a kép nagyon undorító!

Walhalla 2009.09.15. 16:41:08

@barátságos atombomba: Elore bocs, nincsenek ekezetes betuim, de ide muszaj hozzatennem a sajat tapasztalatot. Az altalad emlitett Fenyes doki egy arrogans faszkalap. Az egyik hozzatartozom hasonlo panasszal fordult hozza, neki is le akarta vagni a labat ugy, hogy gunyos mosollyal kozolte, hogy ne nyavalyogjon, a mutet utan ket hettel mar nem is fog emlekezni ra.Kar, hogy nem voltam ott- jol mutatott volna a falon matricakent!! Szerencsere a hozzatartozom meggyogyult ( mashol!!!) es a laba is megmaradt. Nem szoktam blog-okba irogatni, de Lucifer nevet latva egyszeruen nem birtam ki. Azota mar tobbektol hallottam, hogy Dr. Fenyes massal is ilyen kobunko. Lehet, hogy nem mindig ilyen, sot biztos- vegulis akkor mar etikai bizottsag elott lenne... Vagy az ugysem Mangyarorszagon tortenne???!!!!! Khmmmmmmm.......

kanossza 2009.09.15. 17:04:53

@nemetha:
@Viktor-a-konyhában:

Sajnos, a történeti hűség érdekében, el kell tekintsek, a fejlécben látható fotó eltávolításától. Lássuk be, ugrókötelező képet nem közölhettem magamról, tekintve, hogy a mélyen tisztelt urak jóvoltából, maradandó károsodást szenvedtem.

kanossza 2009.09.15. 17:10:01

@Walhalla:
A hozzászólás, ékezetek nélkül is erőssssre sikeredett. Kérlek, jövőbeni kommentjeidben, tanúsíts némi önmérsékletet!

NemNick 2009.09.15. 17:14:32

@Walhalla: hejhó! Nem mondtam, hogy jó fej... Az "isteni" az szarkasztikus volt.

Olyan magyar Dr. House féle...

Én azt vettem észre, hogy ha valamennyire ott vagy a szeren a betegségeddel kapcsolatban, látja hogy aktív vagy, nem hagyod el magad, akkor azért megpróbál dolgokat...

De van egy stílusa, az biztos. Nekem 3 hónapba telt, míg megtaláltam hozzá a receptet...

NemNick 2009.09.15. 17:16:22

@kanossza: Bakker, nem gondoltam, hogy nem lesz hepi end :(

kanossza 2009.09.15. 17:41:32

@barátságos atombomba:
Mielőtt belekezdtem az oldal szerkesztésébe, találkoztam egy olyan ügyvéddel, aki két évtizede szinte kizárólag orvosi műhibás esetekkel foglalkozik. Több száz oldalra rúgó dokumentációm egy oldalba sűrített kivonatát elolvasva, azt mondta, hogy ebben a históriában 20 %-nál több nyerési esélyt nem lát. Meglepett arcomat látva elmondta, hogy azon a szófán ahol most én lógatom az orromat, az esetek túlnyomó többségében már csupán a családtagoknak áll módjukban helyet foglalni.

Walhalla 2009.09.15. 18:43:25

@kanossza: Ertettem Fonok! A velemenyem akkor is ez, bar fogalmazhattam volna szebben. Kar ,hogy a Doki nem ezt tette anno!!!

Walhalla 2009.09.15. 18:48:43

@barátságos atombomba: okes, orulok, hogy Neked sikerult es meggyogyultal! A kulonbseg az, hogy a filmben House megoldja az eseteket, sot mindent meg is tesz erte. Nem az a szornyu ( persze az is) ha valakivel kozlik, hogy le kell vagni a labat, hanem a stilus ahogyan ezeket az esteket kezelik. Lehet, hogy dr. Fenyes kezeben jol all a szike, csak az a baj hogy a lelke helyen is szike van. Azt kivanom neki, hogy egyszer magat mutse: kivul-belul!!!

kanossza 2009.09.15. 19:01:01

@Walhalla:
Főnök?! Rokkantnyugdíjasként? Azért ne tessen túlozni!:)

kanossza 2009.09.15. 19:13:52

@Walhalla:
Immár sokadszor kerül szóba ennek a kedves szakembernek a neve. Ezen a gyakorlaton, itt mindjárt az elején érdemes lenne változtatni, nehogy aztán a csuklási rohamok legyenek az akadályai a sikeres munkavégzésnek.

Defoe 2009.09.15. 19:42:25

@kanossza: Az én ügyem 9 éve kezdődött. 3 évig folyamatosan műtögettek. 2éve műtötték a jobb térdem szalagszakadással mert az eröltetéstől az is szétment /álló munkát végzek/ és a doki meglepődött hogy még nem nyesték le a bal lábam. Most ott tartok hogy nem 1 rossz lábam van hanem 2.
Továbbra is ugyanazt a melót végzem. Ja nekem csontvelőgyulladásom lett

Defoe 2009.09.15. 19:54:35

@kanossza: És sajna tényleg nem egyedi eset a tiéd. Az elején nem kevés hálapénzt fizettem a dokinak aki összerakott. De ahogy elfogyott a pénzem, elfogyott a tudása is. Utánna szólt a mentős hogy lépjek. Amelyik meg helyre rakta a lábam az meg kapott egy üveg whiskyt. Azóta is ha bajom van a lábammal szó nélkül fogad.

kanossza 2009.09.15. 20:31:46

@Defoe:
Atyavilág! Kilenc év?! Az egy emberöltő...

Órákkal korábban írtam egy kommentet, amiben jeleztem, esetem korántsem egyedi. Sejtettem, hogy érkezik majd goromba történet, de ilyen hamar?
Annak érdekében, hogy a Tisztelt Olvasók számára is áttekinthetővé tegyük a folyamatokat, megtennéd, hogy történetedet elküldöd a vizit.blog@gmail.com címre?

NemNick 2009.09.16. 09:28:27

@kanossza: Engem is fűtöttek, hogy pereljek, hiszen a nemtörödöm hozzáállás és a tudás hiánya meg az oda nem figyelés miatt kezdtem bele a kis kalandba (és mint nálad: azért kezdetben tejeltem rendesen...).
Megnézegettem a kórházi papírokat... Nagyon dörzsölten vannak megfogalmazva, azok alapján tényleg nincs több esélyed 20%-nál... És persze az ember elbocsátásakor örül hogy mehet, nem bogarássza a szövegeket, meg kötözködik...
A vége felé, már rutinos kórházba járóként már csak röhögtem, miket íratnak alá az emberrel...

Sajnos a kórházak inkább a jogi csavarokra oktatják ki az orvosokat, mint igazi minőségbiztosítást vezetnének be...
Ennek sok oka van, persze, de ennek sem lenne szabad így működnie...

NemNick 2009.09.16. 09:30:21

@Defoe: Jaj, elnéztem, Defoe Te írtad, hogy szórtad a ZS-t szépen...

kanossza 2009.09.21. 23:43:01

@barátságos atombomba:

Eleinte én is ezt tapasztaltam, de, mint majd ez a későbbi posztokból kiderül, találkoztam ennek ellenkezőjével is. Az utóbbiak példájából tudom, hogy igenis vannak olyan orvosok, akik egy személyes üzenetet őszinte örömmel köszönnek meg.

Bakacsimba 2010.02.05. 23:45:16

OORI II-es pavilon. Én a III-ban voltam. Remek hely. Most találtam a blogodra, és itt ragadtam. Olvasni foglak, ha nem bánod :)
süti beállítások módosítása