vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.25. 08:58 kanossza

Kanossza 8. – Kilátástalanul

Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7.

A karácsonyi ünnepek a szorongás jegyében teltek. Ekkorra annyira legyengültem, hogy a  barátaink által szervezett hagyományos pilisi Napforduló-ünnepen már csak párom képviselte kéttagú családunkat. A 24-ei  „Mennyből az Angyal” című kompozíció jelentése némiképp új értelmet nyert. Az új évet egy másik közeli barátunknál, nagyobb társaságban töltöttük, de akkor már jószerivel hálni járt belém a lélek.

Még ma is előttem van, amikor a házigazdát félrehívtam a konszolidáltan vigadozó társaságból, s a lelkére kötöttem, ha nem sikerülne túlélnem ezt a tortúrát, tegye meg, hogy barátnőmmel továbbviszi azt a közel két évtizede működő művészeti projektet, amely kapcsán néhány éve összebarátkoztunk.

Summa summarum, nem érhetett az a vád, hogy kilátásaimat illetően elbizakodott vagyok.

Manuálterapeuta orvos barátom jóvoltából 2007 januárjának első munkanapján egy  budai kórház belgyógyászati osztályán elkezdődött kivizsgálásom. Miután párom befuvarozott a kórházba, a parkolóból, még magam cibáltam a kézipoggyászom az épületbe. Ő előttem haladt a korábban említett csodalámpával, amely időközben a sebek szagát is szalonképes szintre csillapította.

A bejelentkezést követően elhelyezkedtem a kórteremben. Hamarosan vérvételi szándékkal érkezett egy határozott fellépésű nővér. Én jeleztem, hogy pillanatnyilag kórosan vérszegény vagyok, s a főorvos asszony már intézkedett a fennálló hiány pótlásáról. A hölgy azonban ellentmondást nem tűrő hangon utasított, hogy nyújtsam a karom, mert neki erre a hisztire nincs ideje. A béke kedvéért eleget tettem a kérésnek. Néhány perccel később rosszul lettem, előbb megszédültem, majd elsötétült körülöttem a világ.

Mindeddig ismeretlen érzések kavarogtak bennem. Percek múltával szomorúan konstatáltam, hogy elveszítettem látásom közel 70%-át.

A velem szemben lévő ágyon tartózkodó srác érzékelhetett valamit a folyamatból, mert hirtelen a karomon éreztem a szorítását. Megfogott. Kérdezte, miben segíthet. Arra kértem, kezdeményezzen egy hívást, a telefonomon legutóbb hívott számon. Barátnőm köszönés helyett, mindjárt egy rövid kérdéssel kezdte a beszélgetést: Hogy vagy? Már akartalak hívni. Nem kerteltem: Drágám, úgy tűnik megvakultam egy kicsit.

Munka után meglátogatott, és nekifogott annak a kommunikációs küzdelemnek, melyet ettől a pillanattól még jó néhány hónapon keresztül kénytelen volt folytatni annak érdekében, hogy ma elviselhesse a rigolyáimat. Nyugtatott, dédelgetett. Azután kivezetett a mellékhelységbe, hogy az akkorra esti gyakorlattá vált emésztőrendszeri mutatványt bensőséges körülmények között végezhessem el.

Másnap reggel értem jött a betegszállító, kerekes székbe ültetett, s ezzel a mozdulattal kezdetét vette részletes kivizsgálásom, melynek keretében még a homloküregemben megtapadt váladéktól is megszabadítottak. A szemészeten nem sok jóval kecsegtettek, de azzal nyugtattak, ha minden kötél szakad, azért ilyen mértékű a fogyatékossággal még közel teljes életet élhet az ember. Fajin! – mondtam magamban, s talán még hozzátettem: Egyéb jó tanács akadna?

A minden részletre kiterjedő vizsgálatok finisében, egy délelőtt benyitott a kórterembe az osztályt vezető főorvos asszony. Szobatársaimat megkérte, néhány percre hagyjanak minket magunkra. Azután az ágyam szélére ült, mélyen a szemembe nézett és azt mondta, nagyon rossz híre van. A teljes vérképeredmény alapján non-Hodgkin lymphomát diagnosztizált.

- Ez biztos?
- Sajnos igen.

Ekkor válasz helyett nagyjából akkorát sóhajtottam, mint a Tolkien trilógia-beli Frodó, amikor hosszas kalandtúráját követően megpillantotta Szauron várát.

A doktornő néhány nappal később áthelyeztetett a sebészeti osztályra, ahol megduzzadt nyirokcsomóim egyikéből kioperáltak egy mintavételhez elegendő darabot. Eddig a pillanatig abban a hiszemben voltam, hogy a fájdalom fogalomkörével kapcsolatban az elmúlt években beható ismeretekre tettem szert. A műtőasztalon bebizonyosodott, tévedtem. Legyengült szervezetemben már az érzéstelenítő injekció sem a kellő hatásfokkal működött. A lényegében a hónaljamban elvégzett beavatkozás minden egyes mozzanatát érzékeltem. Elementáris élmény volt!

Eközben belgyógyászom, gyógyszermarketing kutatással foglalkozó barátaim és tiszteletbeli pótszüleim három irányból vették fel a kapcsolatot a szakterület közmegbecsülésnek örvendő orvoscsoportjának vezetőjével.

A közkeletű bölcsesség – mely szerint: „Ahol a legnagyobb a szükség, ott közel a segítség” – esetemben igazolást nyert...

20 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr871405207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsőjóska 2009.09.25. 09:49:48

Én mindig tudtam, hogy az élet kutyább dolgokat produkál, mint bármilyen regény. Ez esetedben ismét bebizonyosodott. Sejtem, hogy mivel megírtad a történeted, "happy end" lesz a vége, de már nagyon várom a biztató jeleket!

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.09.25. 09:56:21

Kedves posztoló! Semmiféleképp ne érezd sértésnek, amit most írok, de már magam sem tudom!értem, hogy miért olvasom el a bejegyzéseidet. Nem mintha baj lenne velük, csak egész egyszerűen kezd testet ölteni bennem az érzés, hogy ha én egyszer úgy istenigazából megbetegszem, akkor bizony meg fogok dögleni. Sem erőm, sem energiám, sem pénzem nem lesz ennyi embert, ilyen iszonyatos apparátust megmozgatni a gyógyulás érdekében.

Napi rendszerességgel követem a blogodat és kicsit szégyellem magam, mert afféle perverziónak érzem a posztjaid olvasását, gondolván "basszus olyan nincs, hogy ez velem is megtörténjen".

Dezsőjóskához hasonlóan csak abban reménykedem, hogy mivel megírtad, túl vagy rajta és többé-kevésbé jó egészségnek örvendesz. Csak így tovább(?!)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.09.25. 10:06:53

Hát igen, eléggé spoileres így a dolog, hogy az alany írja meg a blogot :)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.09.25. 10:10:14

@Zka: Talán abban reménykedsz, hogy majd csak belehal a végére? Nemár...:)

nickita 2009.09.25. 10:16:37

ááááááááá, már nem tudom melyik részben, amikor a nyirokcsomókat említetted, arra gondoltam, hogy ez akár non-Hodgkin is lehetne. akkor innen már csak jobb lehet, mert végre kiderült, hogy mi a bajok forrása. várom a következő részeket.

kanossza 2009.09.25. 10:20:31

@Zka:

Ha már itt tartunk.

Honnan tudod, ki írja a blogot? Történetesen, az alany barátnője is megtehetné, korabeli naplójegyzetek alapján.

extrovertalt 2009.09.25. 11:21:31

eszerint már a tybiádban is limfóma okozta a gyulladást? egyszerűen felfoghatatlan, hogy ennyi mindennek kellett történni ahhoz, hogy egy tisztességes diagnózist felállítson egy belgyógyász.
egy rövidke magyarázot applikálhattál volna a non-hodgkin után, csak hogy spórolj egy googlet ;]
Tudjuk, hogy happy end lesz, és azt is, hogy a bejegyzések szerzője és a postoló ugyanaz a személy :]

Veritas vincit!

Peter Blau 2009.09.25. 11:29:02

Én úgy érzem, hogy nagyok sok blogot szellemek írnak, így próbálnak kommunikálni az élőkkel és figyelmeztetni őket dolgokra. :-)

Akár szellem írja akár nem, ez itt arra figyelmeztet, hogy ne legyél beteg öcsém, mert ezek a szádba szarnak ha segítséget kérsz és ha nem nyeled le letuszkolják a torkodon hátha megfulladsz tőle!

kanossza 2009.09.25. 12:04:47

@Peter Blau:

Ezt erős általánosításnak érzem.

Bizonyos társadalomtudományi elméletek szerint, egy társadalmat az egészségügyi és a büntetésvégrehajtási viszonyai alapján, viszonylag jól be lehet határolni. A hazai társadalom köztudottan ambivalens. Talán, még annyira nem, mint bizonyos dél-amerikai és afrikai államok, de a tendenciák mindinkább ebbe; mintsem a skandináv modell irányába mutatnak.

Ebből adódóan, létezik számottevő létszámú, jól képzett, nemzetközi viszonylatban is jelentős, tisztességes egészségügyi dolgozó, aki a mostani helyzetben is harcol az elemekkel, szembe megy a negatív trenddel.

Ugyanakkor jelen van egy jelentős számú flegma, unott, rosszindulatú és békétlen réteg, aki olykor önkéntelenül, nem ritkán szándékosan, úgy cselekszik, hogy megkeseríti a környezetében élők mindennapjait.

A tapasztalatok szerint, ez minden szakterületre igaz. Már néhány ezer éve.

kanossza 2009.09.25. 12:14:38

@extrovertalt:

:( pedig most belopakodhatott volna az a bizonyos misztikus szál...

scuderia ferrari 2009.09.25. 20:06:44

tibia nem y-nal írandó.

kanossza 2009.09.25. 20:30:39

@scuderia ferrari:

Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet a hibára.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.09.26. 02:52:42

Van pontosabb diagnózis? Vagy lesz? Elég sokféle non-Hodgkin van.

scuderia ferrari 2009.09.26. 10:29:50

ez nem hiba!
a klasszikus latinban tybya-ként kell írni, a szakmában használatos orvosi latin pedig a tibia szót használja.

Nagyon tetszik amit írsz, érdeklődve olvasom nap mint nap, mondjuk én értek egy keveset a témához, de igaza van az előttem felszólalónak, nem ártana néha az idegen kifejezések mellé némi közérthető magyarázat írni röviden azok kedvéért akik nem tanultak latinul csonttant, vagy mondjuk belgyógyászatot-sebészetet stb.

amúgy nem lesz ma poszt? csak mert már várom.

frutella 2009.09.26. 11:51:10

Azt hiszem a dr. House készítői örülnének ennek a blognak :-( Gyógyítgatunk, gyógyítgatunk oszt az utolsó előtti pillanatban végre valaki rájön a megoldásra.

Remélem kedves blogíró, a vége pozítiv lesz. Én szorítok neked.

FarkoscsapóGyurka 2009.09.27. 10:59:42

Tisztellek amiért a tisztességeseknek teret engedsz!Kanosszád milyen alkotói magasságokba repíthette Művészi Karizmád!Én veled voltam ,vagyok,leszek!!!

kanossza 2009.09.27. 14:24:59

@Pók:

Hamarosan ide is elérkezik a történet.

Az életemet megmentő orvosok és ápolók jóvoltából fontos ismeretanyagra is szert tettem. Erről majd a posztokban írok. Az egyik, számomra megdöbbentő információ az volt, amikor megtudtam, a non-Hodgkin 42 előfordulása ismert.

Az én diagnózisomban a következő tételek szerepelnek:
- C8330 kódszámú, Non-Hodgkin lymphoma, nagy sejtes (diffúz)
- C8190 Hodgkin-kór,
- D8490 Immunhiány
- M8640 Idült osteomyelitis váladékozó üreggel.

kanossza 2009.09.27. 14:37:28

@scuderia ferrari:

Mindenek előtt, köszönöm a pozitív visszaigazolást!

Az idegen szavak és orvosi szakkifejezések számára hamarosan kialakítok egy dobozt, a jobb oldali sávban. Annak segítségével, még olyan laikusok is el tudnak majd igazodni az oldalon, mint négy esztendővel ezelőtt ömagam:)

A munkaszüneti napokon eddig tapasztalható csekély érdeklődés miatt, egyelőre csak munkanapokra tervezek frissítést. Azonban nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Tél közeledtével ezen a gyakorlaton változtassak.

kanossza 2009.09.27. 14:47:41

@frutella:

A blogban, talán még históriám felénél járhatok. Valós időben, közeledünk a megoldáshoz. Köszönöm a támogató szavakat! Közelgő műtétem előtt szükség van a pozitív energiák jelenlétére! Ha képes lennék rá, bizonyosan ellátogatnék Dobogókőre. Remélem, a sikeres beavatkozást követően, erre még az idén lehetőségem nyílik!

kanossza 2009.09.27. 15:14:11

@FarkoscsapóGyurka:

Köszönöm!

Talán korábbi hozzászólásaim egyikében már kihangsúlyoztam, de fontosnak tartom újra deklarálni: Dacára annak, hogy a sajátomon túl, számos meredek esettel találkoztam az elmúlt években, célom az, hogy a negatív példák mellett, az emberfeletti küzdelmet folytató hősöket is bemutassam. Talán meglepőnek tűnhet, de meggyőződésem, hogy az én históriámban, az utóbbiak kerültek túlsúlyba!

A művészeti utalással kapcsolatban: Szinte tapintható a telepatikus kapcsolat! Mióta a gyógyulás útján járok, időről-időre előveszem és bővítem a kanosszám spirituális vonatkozásait feldolgozó előadás vázlatait. Remélem, belátható időn belül elnyeri végső formáját a verbális és audiovizuális tartalmak mindegyike!
süti beállítások módosítása