vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.10.16. 06:59 kanossza

Egy felejthetetlen orrsövényműtét

Ez a hét eddig az autóbalesetekből adódó rövidebb vagy hosszabb kálváriák jegyében telt. Pénteken egyik kedves olvasóm gyermekkori balesetéből adódó kamaszkori orrműtétjének kellemetlen utóhatásaival ismerkedhetünk meg.

Kérem, legyenek olyan kedvesek, aktivizálják magukat, mert még azoknak is elmegy a kedve a történetük megírásától, akik már alig tudják magukat türtőztetni. Arról már nem is szólva, hogy pozitív visszaigazolások híján elszontyolodok, és akkor sosem fogják megtudni, miként folytatódott kanosszám. Pedig számos tanulságos élménnyel szolgálhatnék...


 

Történetem még megboldogult fiatalkorom felhőtlen és buzgó éveiben esett meg. 
Épp átverekedtem magam az érettségi embert próbáló buktatóján, s megmásztam az egyetemi felvételi lankás dombjait is. 
Ekkor még úgy gondoltam, szabadságom utolsó nyara jött el, 
s eme vízválasztót mivel is lehet jobban emlékezetessé tenni, mintsem a magyar egészségügy berkeibe tett látogatással?



A probléma gyökerei egészen kiskoromig eredeztethetőek. Ekkor történt ugyanis, 
hogy egy megindító John Wayne filmet néztem első városi lakásunk nappalijában.
 A filmbe sikerült olyan hévvel beleélnem magam, hogy a szófán ülve egy ütemre galoppoztam a pusztát átszelő cowboyokkal. 
Felbuknom is sikerült, orral az asztal szélének. Ki is mentem a konyhába, két marokra fogva vérző fejem. 
”Anya, baj van.” 

Bevittek, összevarrtak, nappal is pizsamában voltam, kiengedtek, kaptam fagyit. 
Itt vége is lehetne a mesének, de aztán növekedésem során feltűntek a szövődmények.


Nehéz légzés, folyamatos megfázás, orrfolyás, rossz alvás.
 Ki is derült, orrsövényem ferde, akár egy pedofil lelkületű pap hajlama. 

18 éves kor előtt nem volt ajánlott a beavatkozás, mert addig a szervezet még gyorsan változik, megvártuk hát, míg elértem a megfelelő kort. 
Az orvosok a beavatkozás előtt elküldtek allergiavizsgálatra (nem eszel reggelit, beállsz a labornál a sorba, 
három óra múlva levesznek két hektó vért, s utána ájuldozva majszolod a kiflit.)
 Kiderült, allergiás vagyok a zellerre, a csokira és a borsóra, de levegőben terjengő növényi pollenre nem.


Immár semmi nem állt közém és a csodás kórházi beutalás közé.

 Még jó kedvvel vetettem magam a háromszemélyes kórterem magasított, és rugóhiányos ágyára.
 Kaptam ugyanis szüleimtől egy könyvet (A rock 50 éve), melyre már régóta vágytam. Reméltem jó részét ki tudom majd olvasni míg bent leszek. 
Orrsövényeseknél alapvető szabály, hogy csak orrsövényesek mellé fektetik őket, merthogy horkolnak, szóval horkoljanak csak egymásnak. 
Én nem horkoltam soha (tanúk állították), szobatársam, egy negyvenes cingár fazon, aki haját az orra alatt hordta, merthogy feje búbján már nem volt, 
azonban horkolt mint a fába szorult féreg. Egyébként sem alszom jól idegen helyen, de miatta szinte szemernyit sem hunytam le a szemem. 



A bevonulásom napján, délelőtt, az orvosok jól felmértek, megegyeztek hogy mehet a jöhet. Délután kaptam egy fakó fehér köntöst, aminek egyik oldala hiányzott. 
Néztem, hogy akkor most ki fog látszani a micsodám vagy akkor hogy? Erre a nővér szánakozó pillantások közt tudtomra adta, hogy fordítva kell felapplikálni a cuccot, 
és a fenekem fog kikandikálni a külvilágra.

 Kaptam is bele rögtön egy erős érzéstelenítő szurit. Majd hordágyra fektettek. Kisvártatva egy helyben repültem 
és sosem találtam még plafont ennyire érdekesnek. Magamban kislányként visongtam ahogy áttoltak a műtét tetthelyére. 
Rövid parkolás után betaxiztak a műtőbe. Felültettek egy székre, mögém állt egy fickós nővérke, és erős mancsait vállaimra helyezte.
 Ennyi volt a biztosítás. Csak mellékesen jelzem hogy az utánam következő hölgyet ágyra szíjazva műtötték. 



A doki betolt egy tűt az orrlyukamba. Nem szúrt meg, helyi érzéstelenítőt fecskendezett az orrjárataimba. ami gyorsan le is folyt a torkomba. Gégém olyan nehéz lett, mint a Stonehenge egyik alkotóköve, nyelni nem tudtam. Ekkor néztem farkasszemet az első szikével. 
A doki lazán kapargatta a bőrt meg a porcokat az orromban, még majdhogynem fütyörészett is hozzá, én meg figyeltem. Olyan érzésem volt, 
mintha valaki kötelet kötött volna a koponyámra, és az orromon át, jó messziről, erősen rángatná. Fájdalmat nem éreztem.
 
Aztán a doki megakadt, mint a négyes metró fúrópajzsa. Nem bírt a makacs ferdüléssel. Hát, elő is kapta a vésőt meg a kalapácsot. 
A vésőt az orrjáratomba illesztette, és kipp-kopp, kikopogott játszottunk. Körülbelül mintha légkalapáccsal bontott volna szét.

Azután kész is volt. 
Kaptam kétszer három, érzéstelenítőbe és fertőtlenítőbe mártott tampont az orromba, később a tükörben láttam, hogy nem enyhén felfúvódott tőlük az arcom. 
A kijárat elé pedig kaptam egy úgynevezett parittyát, kötéllel körbefont vattagombócot, ami felfogta a kiszivárgó vért és egyéb folyadékot. 
Na most, az én orrom sztahanovista szorgalommal folyt, ezért szinte tízpercenként meg kellett fordítani a vattát, mert marhára irritálta a bőrömet. 

A parittyakészletem véges volt, óránként kellett cserélnem a szerkezetet a fejemen, a bőröm pedig megállás nélkül viszketett. 
Az éjszaka közepén fogyott el az első adag, az éjszakai nővér pedig visszazavart a kórterembe, amikor kérni akartam még. 
Ne legyek már nyámnyila, bírjam ki reggelig. 



Másnap echte zombi módjára bóklásztam. Aludni nem tudtam, szemem folyton félig lecsukódva fityegett. Enni nem kívántam, beszéd helyett 
alig hallható motyogás buggyant csak ki számon, akárhányszor kommunikálni próbáltam a külvilággal. Anyám meglátogatott, s próbálta tartani bennem a lelket. 
A tőle kapott joghurtból kicsit tudtam enni, bár vigyázni kellett, nehogy vér csöppenjen bele, miközben fogyasztom. 

Emlékszem, volt bent egy mogyoróbarna hajú, szépen arcú lány. Merő mosoly és báj teremtés. Mandulaműtét miatt volt az osztályon, 
és a vele egy szobában elszállásolt gyerkőcök felett bábáskodott. Próbált engem is felvidítani, de nem igazán tudtam mit kezdeni vele. 
Beszélgetni alig, a társalgóban ülni még annyira sem tudtam, a TV nem tudott lekötni, csak feküdtem az ágyamban, és néztem ki az ablakon, még este is.

Fizikai erőnlétemről csak annyit, hogy nem tudtam megnyitni a csapot a zuhanyzóban, míg az éppen arra kószáló nyolcvan körüli bácsi kérésemre. egy laza csuklómozdulattal be nem indította. 

A harmadik napon, az engem műtő fiatalabb orvos kivett egy-egy tampont az orromból. Mivel nem volt erős vérzés, megígérte, másnap kora reggel kivesszük a maradékot is. 
Az enyhülő nyomás miatt sokkal jobban éreztem magam, már alig vártam a beígért beavatkozást. Szerencsétlenségemre a barna lány még aznap távozott, láttam, ahogy mosolyogva integet hátrafelé, mikor elhalad a folyosón, a kórtermem előtt. Azóta sajnálom, hogy nem beszélgettünk többet. 



Másnap reggel a dokik megejtették a reggeli vizitet, majd tovább vonultak, én meg vártam a feloldozást, ami csak nem jött el. 
Kilenc után felálltam, lokalizáltam az orvosom, aki azt mondta, majd ebéd után kivesszük, ami kivehető. 
Én meg közöltem vele, hogy nem, most, azonnal. Ki! Addig még nem töltöttem forró éjszakákat hölgyekkel, ezért nem tudhattam, milyen érzés, de úgy becsültem, egészen orgazmusközeli élmény volt, ahogy a négy tampon kikerült. 
Telivéreztem pár zsebkendőt, majd hátradőltem. Sikerült elszundítanom. A szobatársam olyan jól érezte magát a tamponok nélkül, hogy elkéredzkedett orvosainktól, 
az éjszakát barátnőjénél töltötte, én pedig végre hunytam egy kicsit éjszaka. 

Másnap reggel nagyokat szippantottam a friss kórházi levegőből szabad orrnyílásomon át, merthogy csak a jobboldali volt áteresztőképes. 
Orvosomnak mondtam is a vizitnél, hogy mi a helyzet. Később bele is kukkantott az elzáródott baloldali járatba. 
Egy kocsonyaszerű, vörös cékladarabot húzott elő orromból, alvadt vért. Máris jobban kaptam levegőt. 


Még aznap elhagyhattam a kórházat, ugyan még két héten át vissza kellett járnom kontrollra. 

A doki minden alkalommal megríkatott, ugyanis látogatásaim során egy fémpálcát dugott fel az orromba, melynek végén gyógykenőcsös vatta pihent. 
Ettől aztán azonnali hatállyal könnybe lábadtak szemeim. 
Ez a pörkösödés ellen volt, bár ugyan nekem a pörkökről középfölde tömzsi, szakállas törpjei jutottak eszembe, bizonyára nem örültem volna neki, ha sebeim pörkösödnek.

 Még egy jó ideig száraznak éreztem az orrom, és sokat szipogtam, de azóta is folyton meg vagyok fázva, és mindig van nálam elég zsebkendő.


Ennyi hát az én történetem.

34 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr11452543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S. Annyi 2009.10.16. 08:51:55

Na most arra varrjál gombot, amikor az embernek átütik a felső állkapcsán a fogak felett a csontját, majd onnan kikaparják az arcüregét. Az se rossz.

phaidros 2009.10.16. 08:53:08

Sógoromnak a katonaságnál volt hasonló ehhez.

Azért ez szerencsére nem mindig ilyen. Én is ez előtt állok, és a fórumokban már biztatóbbakat írnak.

Hollokara (törölt) · http://hollokara.inda.hu 2009.10.16. 08:54:57

Tisztelt Blogtulaj!

Szerintem amíg az a horrorisztikusan gusztustalan fejléc marad a blog tetején ami most van, addig senki nem fog szívesen idejárni.

Én eredendően jó ötletnek tartottam a blogot, lévén magam is egy tanulságos történet boldog tulajdonosa, és eképp mások történeteire kíváncsi ember, dehát nem tudok itt elolvasni semmit anélkül, hogy elfogna a hányinger, mit csináljak?!

Elnézést ha erős kifejezéseket használok, de már mások is jelezték ezt és nem láttam rá semmilyen reakciót.

Minden jót,
K

tonyo71 2009.10.16. 08:58:05

Nekem is kellene ilyen műtétre mennem... DE NEM MEREK!!!

binci 2009.10.16. 09:07:25

AdBlockban le kell tiltani a fejlécet, azt' kész :]
A történet jó, nekem is mennem kéne, ugye ma már kulturáltabb az eljárás?

Szumóné 2009.10.16. 09:12:14

Bár a történet meglehetősen rémisztő, de hol van ebben az orvosi hibák sorozata? Jó, persze nem lett sikeres a műtét, hiszen az író orra nem tökéletes. Persze már az is fél öröm, hogy nem lett nagyobb problémája a műtét miatt.
Egyébként nagyon jó stílusban írta meg a szenvedő alany a sztorit, ilyen szempontból tetszett.

Más. Érdekes, engem (már) nem zavar a blog tetején lévő kép. Végülis Kanosszának ilyenné tették a lábát a rosszabb-jobb kezelések, orvosok, műhibák, mifene. Oké, naturális, na de nem fog színpompás virágokat kitenni, nem erről szól a blog. Az elején még én is igyekeztem takarásba tenni, ma már lazán meg tudom nézni.

Várom a kanosszaságok folytatását is, tessék szépen abból is csöpögtetni! :-)

Ugyandehogy (törölt) 2009.10.16. 09:12:34

@tonyo71: nyugodtan merjél. közel sem ennyire vészes.

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.16. 09:13:02

Érdekes, az én orssövényesem teljesen máshogy zajlott, ha nem leszek lusta, leírom.
Mi van a fenti képen?

Szumóné 2009.10.16. 09:13:57

Mondjuk van még mandulám, de mandulaműtétre sem szívesen mennék, arról is vannak rémsztorik az ösmerősök között. A szájsebészet sem kellemes, hát ez az orrsövény faragás sem az ember életének legszebb napja... :-S

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.16. 09:19:26

fúj de ronda lábnak (és bármi másnak is) :)
nekem az orrsövényben a tampon kirántása volt kemény, meg a bennfekvés rettentő unalmas

illetve rossz tamponnal aludni, mert én nem tudok szunyókálni, ha csak a számon vehetek levegőt

Volla 2009.10.16. 09:19:30

@KarasuTengu: Ugyan ez jutott eszembe. Jobb ötletem eddig nem lévén idióta módon igyekeztem nem ODA nézni :)

Emlékszem az első két alkalommal mikor itt jártam, nem tudtam mi az, azt hittem valamiféle űrfelvétel..aztán szembesültem...

Hja és szerintem mások történeteit nem kéne két részre szelni, ront az élvezhetőségén. Ez persze nem magyarázkodás én amúgy sem tartozok az aktív kommentelők közé, de tudd minden nap itt vagyok, szóval írj csak, írjatok.

Matteo79 2009.10.16. 09:24:02

Grat az írónak a szellemes szófordulatokért., Nekem is van sztorim, de nem tudnám ennyire kiszínezni :)

A fejlécet én még észre sem vettem.

2009.10.16. 09:38:10

Nagyon jó volt a stílus, jókat nevettem olvasás közben.:)
Nekem is kellene mennem ilyem műtétre, de eszemben sincs...:))

kanossza 2009.10.16. 09:49:44

@KarasuTengu:

Nem először vetődik fel ez a fejléc fotóval kapcsolatos problematika és most sem tudok másként reagálni, mint korábban.

A fejlécben a lábam látható, amely számomra ennek ez egész borzalmas történetnek a szimbóluma. Én két nagyon jól felkészült, körültekintő, magasan kvalifikált és rendkívüli beleérző-képességgel megáldott szakember jóvoltából, ezzel a látvánnyal voltam kénytelen együtt élni éveken keresztül, ezt láttam, ha aludni tértem, arra ébredtem, hogy a sípcsontból kikandikáló golyók beleakadnak a paplanhuzatba és fáj, de nem kicsit. Ennek a lábnak a megmentése, több energiámat emésztett fel, mint bármi, amit életemben eddig létrehoztam, pedig hidd el, nem köldöknézegetéssel töltöttem, a mögöttem álló évtizedeket.

Nem tehetek a fejlécbe hulahoppkarikázó csimpánzokat és buján dekoltált hölgyeket, mert olyanokkal a kanosszám folyamán nem találkoztam.

á.m 2009.10.16. 10:02:53

egyrészt lehet altatásban is kérni, másrészt szerencsés akinek csak pár ütéssel faragják a koponyacsontját. ébredéskor az a szép amikor orron, szájon ömlik a vér és amikor elállna jön vissza a gyomorból kicsit összeállva feketén.

kb. 1 évig éreztem a fáradságot, kimerültséget, hideget, szelet az orromban. viszont azóta nem voltam beteg 1-2 napnál tovább.

@S. Annyi: ezt hol halottad?:]

az orrüregben egy negyed olyan vastag porcot szúrnak át egy görbe tűvel. nem hogy az orrváladékot, de még az arcüregben lévő cisztát is azon keresztül szedik ki.

Bellagio 2009.10.16. 10:04:03

Hat erre azt tudom mondani, hogy a szerzonek oriasi szerencseje volt a mutettel.

Nekem tulzas nelkul eletem legrosszabb elmenye volt, SOHA nem faj meg ennyire semmi. A mutet utan amikor megmosakodtam, a tukorben azt lattam, hogy veres konnycseppek jonnek a szemembol.

Folyamatosan nyomtak belem az erzestelenitoket, ha jol szamoltam nyolcat, megis ereztem mindent.

Amugy minden pontosan ugy zajlott, mint ahogy az fent le lett irva.

Mindenkinek ajanlom, lifetime experience.

johevi 2009.10.16. 10:04:42

Nincs szarabb az arcmútétnél ( szem, polip, orrsövény stb ) Szemből és közelről látni az eszközöket, amint előtted hozzák-viszik őket félelmetes...

sako 2009.10.16. 10:47:10

Nekem szerencsém lehetett, nem volt ekkora szívás, a legrosszabb az volt, hogy utána két éjszaka be volt ugye dugva az orrom, és amint elaludtam, azonnal pánikszerűen ébredtem, hogy megfulladok, és érdekes módon ez sajnos időnként azóta is előfordul, ha nem kapok rendesen levegőt az orromon (ami sajna mutatja, mennyire volt sikeres a műtét). Azelőtt vígan tudtam aludni totál bedugult orral...

esef 2009.10.16. 10:49:12

@tonyo71:
Engem mindenki ijesztgetett, hogy ilyen rossz lesz meg olyan, ehhez képest meg maga egy vakáció volt (a munkahelyhez képest). Igaz közrejátszhatott benne az is, hogy ismerős szakorvos műtött, a feleségem nevelőapja meg ugyanott, de másik osztályon főorvos.

@kanossza:
Nem lehetne egy emberibb fejléc, és esetleg valahol egy albumot létrehozni a képeknek?

esef 2009.10.16. 10:51:08

Na meg reggel 8-kor velem kezdtek volna, de a vérnyomásom az egekben volt, ezért halasztottak. 11-kor úgy kellett kirúgni az ágyból, olyan jól aludtam. Kába voltam alapból, arra kaptam a faromba az első adag szert, utána leszíjazva az orromba a másik adagot. Élmény volt, csillagokat és fényeket láttam csak...

fenzo · http://fenzo.freeblog.hu 2009.10.16. 11:10:25

Tapasztalatom szerint, nem muszáj nézni. A fent leírtakhoz hasonló élményekben volt nekem is részem. Ha szabad ilyet, belinkelem. Kb egy éve posztoltam, de az eset 2004-ben történt. Íme: fenzo.freeblog.hu/archives/2008/10/03/Faj-e/

kanossza 2009.10.16. 11:13:17

Szolgálati Közlemény!

A korábbi barkácsolások folytán kialakuló szövődmények megelőzése céljából október 1-jén végrehajtott műtét helyszínét néhány órán belül elhagyom. Akit bővebben érdekelnek a sikeres beavatkozás részletei, azok az említett héten írt hozzászólásaimból értesülhetnek arról, hogy igenis vannak még a honi rögvalóban tisztességes profi orvosok, figyelmes nővérek, patent műtők.

Most nekilendülök kitusolni és leápolni a műtéti sebet, összecsomagolok, begyűjtöm az otthoni ápoláshoz szükséges tudásanyagot és muníciót, majd becsomagolok, búcsőt intek a megoldás helyszínének és hazafelé veszem az irányt.

Hétfőn reggel érkezik a Kanossza új epizódja.

S. Annyi 2009.10.16. 11:22:42

á.m

Nekem volt. tele volt az arcüregem polipokkal, máshogy nem ment a műtét.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.10.16. 11:27:41

Nekem az allkapcsombol operaltak ki a tobbi ala benott/becsontosodott bolcsessegfogakat, de annyira be voltam drogozva, hogy vigyorogva neztem, akar az ujjam is levaghattak volna. Az viszont tenyleg nem kellemes, ahogy a csont ropog.
Felfedezhetnenek mar valami sovenyegyenesito varazsszert.

Gazuzem 2009.10.16. 11:35:20

Jobban jártál, mint az a szlovák gimnazista fiú, aki altatásos orrsövény-műtétje után máig kómában van. Az altatóorvos műtét közben kiment a szülőkkel beszélgetni, a srácnak meg leállt a szíve. Az operáló orvos nem vette észre, hogy mi történt, mert a beteg nem volt rákötve a műszerekre, nyugodtan operált tovább. Csak a később visszatérő altatóorvosnak lett gyanús, hogy kékül a beteg, de már késő volt.

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 11:55:28

Jaj, ezt még olvasni is rossz volt, ilyenkor örülök, hogy nem kellett kivenni a manduláimat, nincs orrsövényferdülésem stb.

fénycsepp 2009.10.16. 11:56:15

engem altattak orrsövényműtét alatt, igaz, az én orrom nehéz eset volt, ami kitűnik az ötórás (!) műtéti időből. életemben akkor járattam a levegőta jobb orluykamon először, a huzatot egyébként sem szeretem, de ez igen durva volt:-o

Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.10.16. 12:17:48

Megvolt ez a műtét nekem is + bónuszban a fúrjunk lyukat az arcüregbe és kapirgáljuk ki módszert is kipróbáltam.Most jobban vagyok,de a detamponálás az halál volt az orrsövény műtét után...

Skatya 2009.10.16. 12:30:52

Kedves Kanossza!
Pakolj aztán irány haza!! Várom a hétfőt!
Mellesleg a blog tetjén látható kép nem is olyan szörnyű. Néhány filmben gusztustalanabb dolgokat is mutatnak. Talán a mostani állapotról is kellene képet kitenni, az " ilyen volt, ilyen lett" kommenttel.

Április 2009.10.16. 12:32:13

Kedves Kanossza!

Szontyolodás esetén epizód nemírással és a hűséges olvasóközönség cserbenhagyásával fenyegetőzni, ez színtiszta zsarolás :)

Szumóné 2009.10.16. 13:25:28

Kedves Kanossza,
Örvendetes hír, hogy pakolhatsz és irány haza. Izgalommal várom én is a hétfő reggelt!
Jó pihenést és regenerálódást kívánok a hétvégére (is)!
(És most visszaolvasom a vonatkozó kommenteket arról az időszakról.)

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.10.16. 14:17:46

Kanossza, gyogyulj meg! Most mar tenyleg :) Szerintem nem gaz a kep, de megertem, ha valaki erzekeny erre.

szaguldo kacaj · http://szaguldokacaj.freeblog.hu/ 2009.10.16. 20:18:43

Fú, ezt nagyon rossz volt olvasni. Hallani véltem az orromban a recsegést. Brrr.
Szerintem jó a fejlécben a kép. De én bírom az ilyen látványt...
Mindenkinek jobbulást, de főleg Kanosszának.
süti beállítások módosítása