vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.22. 07:19 kanossza

Fűnyíró – kertvárosi horror

Újabb történet érkezett. Levágott ujjak, vér, szenvedés, egykedvű ügyeletes, majd a végső kétségbeesés pillanatában egy mindent megoldó kötetlen hangulatú telefonbeszélgetés. Száz drámai perc és egy boldog végkifejlet.


 

Kezdjük rögtön a tanulságokkal – egy mai magyar mese esetében tán nem felesleges az idegek megnyugtatása végett a másik végén megfogni a dolgokat. Tehát azok a bizonyos tanulságok: nagyon jó, ha az ember beszél nyelveket – annál már csak az a jobb, ha van összeköttetése is. A két dolog látszólag nem függ össze. De csak látszólag. A házmesterek operettországában nagyon is.


Tíz éve lettem örök aszfaltkoptatóból, tősgyökeres hetedik kerületiből kertvárosi lakos. No nem a budai hegyek közt, oda sosem húzott a szívem: Erzsébetvárosból Pesterzsébetre mentem, édesanyám is Erzsébet volt, ez a név nekem szerencsét hoz, de legalább életet ad. Szóval kertvárosi lettem, életemben először – mint ez szemantikailag is kikövetkeztethető – egy szép nagy kert boldog tulajdonosa (mindez persze a feleségem hatására történt, én addig nem hittem volna, hogy a zöld szín megnyugtat, nekem abból addig csak a Fradi volt, az meg minden, csak nem megnyugtató).


Ezzel a kerttel kezdődött minden. Pontosabban: a fűvel. Melyet lehet nevezni gyepnek, pázsitnak, mindegy: a lényeg, hogy nyírni kell. (Sok mást is kell vele tenni, vetni, öntözni stb., de az gyerekjáték a heti nyíráshoz képest.) Volt a dolognak egy igazán vonzó szépsége: vehettem végre egy fűnyírót. Amire gyerekkorom óta vágytam. Sose felejtem el, az egyik első BNV-n láttam meg egy piros, benzines gépet, aztán viszontláttam az Astoriához közel egy vetőmagboltban, minden nap arra mentem iskolába, direkte átmentem a túloldalra, hogy láthassam – és akkor tessék, majd ötven évesen megadatik a nagy elégtétel, lett saját fűnyíróm. Sárga, mert pirosat nem lehetett kapni, de ez korszerű, biztonságos, remek.

Az első fűnyírás örömét nehéz megosztani kezdőkkel és beavatatlanokkal – meg se próbálom. A másodiktól kezdve aztán rájön a magamfajta, hogy szép-szép a fűnyírás, de fárasztó, koszos, izzadtságos, a francnak se kell, csak a fűnek, a fűnyíró is sárga, büdös, hangos, igen, ennyit érnek a gyerekkori álmok, amikor éppen megvalósulnak. De a baj, a harmadik nyíráskor történt. Vizes, magas volt a fű (nyilván kimaradt közben egy hét, munkakerülésből kifolyólag, lásd. fentebb…). Nehéz volt a nyírás. Aztán egyszer csak elakadt, lefulladt a gép. Magam, aki még nem nyitottam ki autó motorházfedelét (vagy ha igen, minek…), csak annyit tudtam, hogy ha egy benzinmotor lefullad, akkor az le van fulladva.

Fölnyitottam tehát a fűnyíró kés fölötti fedőlapátját, megnézendő a lefulladás okát.


A fedélen a világ szinte minden nyelvén szerepel egy figyelmeztetés. Ha nem is vagyok poliglott, magára adó értelmiségiként sok nyelven értek-olvasok, tehát könnyedén appercipiáltam a feliratot: BELENYÚLNI TILOS!!! Szerettem a gyártót a túlzott óvatosságért, hiszen nyilván csak arra gondoltak, hogy járó motor esetén tilos a belenyúlás, így, hogy áll, hiszen lefulladt, ugye semmi veszély… azzal fölnyitottam, láttam, hogy egy hatalmas fűcsomó megakasztotta a forgókést, benyúltam, kiszabadítottam a füvet… ...és elindult a motor.


A késen fölül lévő pöcök elkapta a kezemet, és szabályosan ledarálta az ujjaimat. Kertvárosi horror: a kerítésen, a házfalon, a fákon mindenütt vér, ahogy spriccel ki a kezemből. Anyósom szinte elájul, magam is, csak a feleségem van észnél. Szorítókötés, plusz egy hatalmas törölköző az öklömre, be a kocsiba, száguld velem – akin csak egy pálmafás rövidnadrág, koszos fehér póló és strandpapucs – a baleseti klinikára. Én erős férfiként haldoklom az autóban, ő gyenge nőként robog, közben átköt.


A klinikán – addigra az egész fürdőlepedőt átvérzi a kezem – a betegirányítóba küldenek, én már üvöltök, fáj is, ideges is vagyok, szégyellem, hogy fűnyírás közben nem hordom a TAJ-kártyámat és a születési anyakönyvi kivonatomat, de még az újraoltási bizonyítványomat sem, üvöltök, hogy talán EMG-vizsgálatra lenne szükség, bassza meg, mielőtt elvérzem, a hölgy rendíthetetlen, vasárnap van, amúgy is utálja az egészet, sok barom, aki ilyenkor vágja, töri, kúrja el. Aztán mégiscsak bejutok az orvoshoz. Mondom, kurvára fáj. Mondja: elhiszi, de fájdalomcsillapító az nincsen, ez csak egy vasárnapi ügyelet, de ha a feleségem elmegy a Blahára, ott van egy nyitva tartó gyógyszertár, ott vehet pirulát, addig én menjek el a röntgenre.


Mintegy fél órával később, már-már beletörődve a fájdalomba, de ép bal kezemben a röntgenfelvétellel, visszajutok a tanácsadó orvoshoz. Hümmögve nézi a felvételt, ráncolja a homlokát, mély levegőt vesz, látszik, hogy rossz hírt akar közölni, de az is nyilvánvaló, hogy ezt be akarja bugyolálni valamibe, mégiscsak emberből van ő is: - Szeret maga körmöt vágni? – fordul hozzám összekacsintó-szégyenlős félmosollyal. Közel vagyok ahhoz, hogy szájon töröljem, de nem tudom, mire akar kilyukadni, ezért válaszolok: - Ki szeret? – Látom, hogy ezt a választ várta, mert megkönnyebbülten szakad ki belőle a vallomás: - Na, mostantól erre kevesebb gondja lesz, a jobb kezén ugyanis minden ujjának minimum a felső percét csonkolnunk kell.


A szavak ott maradnak a levegőben, együtt érző bárgyú mosolyától kísérve. Én pedig elképzelem magam. És nem tetszik a látvány, az érzés, a rám váró bénaság. – Feltétlenül…? –kérdeném, de közbevág: - Igen. – Nem lehetne konzultálni valakivel? – Minek? Azt hiszi, nem értek hozzá? – Nekem ekkor már mindegy: - Igen, azt hiszem. És most azonnal hívjuk föl ennek a klinikának egy orvosát, aki kézsebész, aki a barátom, tőle akarom hallani!


Most gyűlöl. De látja, hogy ölni fogok, fölveszi a telefont. Félremegy a paraván mögé, de hallom minden szavát: - Szevasz. Itt van egy beteg, lenyírta az ujjait. Azt mondja, a barátod… Igen, a fölső percei szilánkosak, mondtam, hogy csonkolni kell… Tudod, félő, hogy bármi bent marad és akkor… Nem, annyira nem vészes… Tényleg a barátod? … Ja, ezt nem is gondoltam… Tényleg, ő csinálta azt a műsort? … Hát ha tényleg a barátod, megpróbálhatom.


Kijön a paraván mögül. Mosolyog. Átadja a barátom üdvözletét. Hív egy másik ügyeletest az ambulanciára, engem meg átkísér a műtőbe. Azt mondja, ez lesz vagy másfél óra, de most mindjárt összerakjuk a kezemet. Mondom: - Hát mégis lehet? – Kicsit sem szégyellősen, mintha nem lenne már közös múltunk: - Hát persze, mindig van kiút, nem szeretném, ha nyomorultul érezné magát…


És immár akad fájdalomcsillapító, és én fekszem a műtőasztalon elefántnyi helyi érzéstelenítések után, ő babrál, és közben kérdez színészekről, műsorokról, immár barátok vagyunk, 100 perc után azt mondja, készen is vagyunk, szerintem minden rendben lesz, minden ujja működni fog (és ma már elmondhatom: igaza lett, remek munkát végzett). Úgy nézek ki a műtét után még hetekig, mint Ollókezű Edward, a frászt hozom mindenkire, de meggyógyulok. Nem vágták le az ujjaimat, mert ismertem valakit, aki ismerte azt, akinek az lett volna a legegyszerűbb, ha csonkol. Hogy nekem kevesebb gondom legyen a körömvágással. Lehet, hogy ez az egészségügyi reform kérdése? Nem hiszem. Ezen egyetlen reform sem segít. Én azóta ritkán vágok füvet. És gyakran sikoltok fel álmomban, immáron tudva, hogy ami lefulladt, az még beindulhat: szeretem Magyarországot!

121 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr241396921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kertesz 2009.09.22. 10:32:04

Valószínű, hogy hátul, a fűkidobó nyílás tömődhetett el, de a kés még forgott. Látta, hogy a levágott füvet a földre köpi a gyűjtő helyett a gép.
Kikapta kézzel a fűcsomó-dugót, és akkor vitte le az ujjai végét...
(Nekem is benzines gépem van, és néha én is érzek kisértést, hogy forgás közben kicibáljam az eltömődött kidobónyílásból a cuccot. Nem teszem.)

CernaGeza 2009.09.22. 10:35:52

A postíró most már valljon szint, hogy benzines gépet vett-e..

Ha igen, az autógyárak szvsz. érdeklődnének a lefulladáskor magától beinduló konstrukcióra.

(ha meg kuplungos és közben pöfög, azt csak meghallotta volna nem?)

Alf (törölt) 2009.09.22. 10:36:32

haha, nagyon jó post. az írói vénát nem vágták át, és igen, durva ez.

XD

kertesz 2009.09.22. 10:38:31

Az egészségügyünk ilyen. Villog a miniszter, hogy ilyen olcsón, ennyire magas minőségben sehol nem gyógyítanak. Igaza van.

Csak a kapcsolati tőkét, és a ténylegesen zsebbe tolt tőkét nem számolja bele :)

Szóval baromi farizeus dolog verni a mellünket állami szinten, hogy teljeskörű egészségbiztosítása van a lakosságnak. Van. Ilyen. Kétmillió befizető tartja el a rendszert, ilyen szinten...

Ha átalakítanák, akkor rend lenne. Csakhogy kialakulnának a szegénykórházak, újból egy rakás tbc-s lenne stb, mint a 30-as években. Így inkább kummantanak és nem csinálnak semmit....

Angool · http://angol.freebase.hu 2009.09.22. 10:45:26

Zavaros a történet! Meg szerintem jobb ilyenkor mentőt hívni!

Énszóltam 2009.09.22. 10:47:08

Gondolom üresben hagyta a sebváltót és közben folyamatosan ment az önindító...

Ha nem ért a fűnyírókhoz, ne hazudjon ilyet csak azért, hogy idegesítsd a többi polgárt. Ez szimpla pánikkeltő a dokik ellen, akik azonnal csonkolnak és csak csókosnak csinálnak rendes műtétet, akikkel természetesen azonnal összehaverkodnak mert "híres" és ponnnnt kézsebész a barátja.

HAZUDIK!
MONNYONLE!

isti77 2009.09.22. 10:53:40

"Ennyire hülye nem lehet valaki, hogy ha megakad a motor, úgy húzom ki belőle a trutyit, hogy az be van kapcsolva."

De lehet, pl. én sem hallottam még olyat, hogy benzinmotor magától újra beinduljon, bár az én benzines fűnyíróm már több mint 10 éves, és magától biztosan nem indul újra, csak ha berántod. Persze, a fene tudja, milyen "felhasználást segítő" ketyeréket tesznek a maiakba.

Elektromosnál más, az tiszta, hogy ki kell húzni, mielőtt belepiszkál az ember, mert áram alatt azonnal elindul, ha elhárult az akadály.

Hozzáteszem, én még (benzines, vagy dízel) autónál sem hallottam olyat, hogy lefulladás után önindító vagy begurítás nélkül, magától beinduljon.

isti77 2009.09.22. 10:56:04

Az önindító meg magától nem nagyon kapcsolhat(na) be.

basel 2009.09.22. 10:57:40

Ha orvos is olvassa, valaki igazán bekommentelhetné, hogy mi az az összeg, ami egy ilyen esetben megmenti az ember kezét?
Negyedmillió elég? Esettől függ?

basel 2009.09.22. 10:59:19

@Angool: Hát te hívjál csak mentőt, és nézd tócsába gyűlni a véredet. Természetes kiválasztódás.

eklar 2009.09.22. 10:59:26

Szerintem benzinmotoros volt. Hogy miért? Mert aki ilyen agyatlan, az elektromossal nem jutott volna el a fűkidobó dugulásáig. Kb 10 perccel előtte már rég elvágta volna a kábelt. Javaslom, őrizkedjék a papírvágó ollótól, a gémeskutakat meg messzire kerülje el...

pudliho 2009.09.22. 11:01:15

Jáónapot kívánok szeretnék én is rendelni ebből az új típusú robbanó motorból, tudja ami beindul a fűcsomó érintésétől és nem kell rángatni sem esetleg abból a szuper ipari fülvédőből ami ilyen jól szigeteli a motor zaját :-)

CsigaBige 2009.09.22. 11:01:26

Nagyon jól megírt poszt, gratulálok hozzá az írónak, és a megmaradt ujjaihoz is. Egyik ismerősöm sajnos nem járt ilyen jól, ő a vizes fű nyírása közben átment a nyíróval a kábelen, és az áramütés következtében azonnal meghalt. 22 éves volt... Nagyon kell vigyázni az ilyesmivel!!! :(((((

rockjano 2009.09.22. 11:09:45

Igaz ez az egész???

Nekem van elektromos és benzines is, a benzinest be kell húzni, jó vannak már önindítóssak is de mindegyik működésképtelen ha egy kallanytút nem tartasz behúzva. Az hogy egyik kezeddel tartod a másikkal meg belenyúlsz az szinte képtelenség túl nagy a távolság.
Vagy nagyon meghibásodott a készülék, de ez elég valószínűtlen.

És ha valakinek ledarálták az újjait akkor azt hogy lehet úgy megműteni hogy ne legyen gond???

Nagyon gyanús az egész...

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 11:14:22

Na jól van, nem csak nekem volt gyanús ez a lefulladós sztori...

Elektronyosnál - esetleg - előfordulhat ilyen hülye baleset, ámbár azoknak is biztonsági a kapcsolókaruk - ha jól emlékszem, elindítani csak egy gomb és a kar EGYIDEJŰ benyomásával lehet és természetesen a motor forgásához behúzva kell tartani a kart. Tehát ha úgy tisztogatja, hogy a kapcsoló kart behúzva tartja, úgy belemetélhet a fűnyíró, de aki ennyire kretén, az inkább a fejét dugja bele.
A benzinmotoros, ha lefulladt, nem indul újra, ezt megállapítottuk közösen, pont. Ezeken is csak addig jár a motor, amig a gázkart behúzva tartjuk, ha elengedjük, leáll. Ha leállt, újra be kell rántani.
Két eset lehetséges: vagy még forgó kések közé nyúlt a posztíró, ez esetben őt evolúciós zsákutcának tekinthetjük, avagy valami módon kiékelte, rögzítette a gázkart/kapcsolót és úgy matatott. ez utóbbi esetben már a közveszély gyanúja is fennáll.

Sardaukar 2009.09.22. 11:14:47

Elektromos motorral van ez. Én sajna belenyúlok. Régebben kihúztam előtte. Most megint ki fogom.

Félreértés elkerülése végett, az elektromosok nem mennek, ha elengeded a tolókart, és akkor kiold a biztonsági retesz is. Ettől függetlenül ki kell húzni nyúlkáláskor.

A benzinmotor zúg, az elektromos nem jár ha elengeded... én ezt nem értem.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.09.22. 11:16:59

minden gyártó leírja a manuálban, hogy csak akkor nyúlj a gép alá, ha lehúztad a gyertyapipát, mert ezzel megakadályozható a gép véletlen elindítása. a posztolónak katasztrofális peche volt, ő volt az egy a millióból, akinél tényleg elindult a gép.

Peter Blau 2009.09.22. 11:18:26

Nem kötözködni akarok, de nem igazán értem hogyan indulna be magától egy benzines fűnyíró ha lefulladt?! Pontosan ugyanúgy működik mint egy autó motorja. SOHA nem indul be magától, lefulladás után sem, azt be kell indítani. Fűnyíróknál pedig még önindító sincsen, egy berántózsinórral kell berántani. Szerintem jóval inkább elektromos volt ez a gép és csak lefogta a motort a megszorult fű, amint azt kihúzta a motor már pörgött is tovább mert áram alatt volt. Gratulálok postíró, a hülyeségedhez is, a barátodhoz is, meg a szerencsédhez is.

Miigeii 2009.09.22. 11:32:51

Isten ments, hogy látatlanban, olvasás után, vagy akármi okán kétségbe vonjak bármit, és igen, ez egy ilyen bicikli... Node bakker, ÁRAMTALANÍTÁS smafu? Én sem nyitottam még fel motorháztetőt (nahát, tényleg nem..), sőt, bölcsészdiplomám van ;) - de egy ennyire alap dologgal kikerülhető mennyi szívás. (és tutira megmarad az ujj, ismerőssel vagy anélkül.)

portis · http://www.online-szallas.com 2009.09.22. 11:36:22

@Peter Blau:

Van önindítós fünyiro is , de ott is fogni kell a gázkart indításkor... nem indulhatott el a fünyiró csak ugy magátol.

Ennyi erővel éjjel is beindul , kimegy és lenyirja a füvet a kertben.

dekás dezső 2009.09.22. 11:39:16

gyakorló hétvégi fűnyirókezelőként én sem értem hogyan indulhat be egy belsőégésű motor magától... nem is ez a lényeg a történet másik része egyszerűen döbbenet. olyan kb mintha egy szervizben történne a dolog:
- A készülék nem javítható, csajk fődarab cserével
- De a Csabi haverja vagyok.
- Ja? Jó, akkor mindjárt megnézem. Így. Kész is vagyunk.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.09.22. 11:41:33

aki értetlenkedik egy "lelőtt" benzinmotor spontán beindulásán, az valszeg sosem látott frissen leállított trabit vagy wartyeszt puffogni gyújtás nélkül. pedig van ilyen.

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2009.09.22. 11:43:20

Srácok, nem lehet, hogy ez olyan fűnyíró, hogy mindig megy, csak nem mindig nyír is?
:)

Mondjuk én a postoló helyébe kétszer is meggondolnám, hogy legközelebb mekkora késeket teszek a fűnyíróba, mert ha így bánik vele, lehet legközelebb nem az ujjai, hanem a csuklója bánja már.

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 11:44:03

@triumphator: Hogyan, mitől indul el a négy- vagy kétütemű robbanómotor, ha semmi nem forgatja meg a főtengelyt és már lefulladt (tehát nincs szikra sem)?!?

Az orvosi horror részén kívül - ami sajnos elképzelhető, hogy megtörtént, így történt - már csak ez érdekel. NIncs itt valami gépész/villanyász szaki, aki ezt megmagyarázná?

dekás dezső 2009.09.22. 11:45:36

@triumphator: most, hogy mondod: gyerekkromban a Simsonomat is képtelenség volt leállítani, ha túlmelegedett. Csak gyertyapipa lehúzásra állt le. Nem hiába írják bele egyes használati útmutatókba, hogy üzemzavar esetén szerelés előtt húzzuk le a pipát... Persze ilyenkor már könnyú okosnak lenni.

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 11:49:11

@blaireau: Igen de itt már állt a motor... Egyébként ezek a fűnyírók ma már négyüteműek.

stratomaster 2009.09.22. 11:52:15

Talán elég csak gyanútlanul elfordítani az útban levő kést, hogy egy sűrítési munkaütemet produkáljon a motor... Persze ha nem választja le valami röpsúlyos kuplung. nekem csak kaszám van benzines, de az kuplungos. Ember legyen a talpán, aki beindítja berántás nélkül!

Mon3 2009.09.22. 11:54:02

Az én jó öreg fűnyírom, olyan gyenge, hogy fél óra kell a felpörgéshez, és már egy kósza fűszál is megakasztja. Nem is vágja le a kezem, igaz néha a füvet se. Csak a rituálé számít.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.09.22. 11:54:06

Hát... esetleg ha megforgatta a kést a kezével , de még akkor is ott van hogy fognia kellett közben a gázkart is.

Szoval kiékelte a gázkart , és nagyerővel megpörgette a kést.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.22. 11:56:42

A posztíró tudhatná, hogy vannak olyan nyílások, amelybe nem nyúlunk bele csak úgy hipp-hopp, hanem bizonyos előkészületekre van szükség.

Az orvos meg egy köcsög és húzzon méhkast a .....ra.

Egyébként tényleg sok olyan eset van, hogy az egyszerűbb vagy az olcsóbb megoldást választják az orvosok a JÓ megoldás helyett. Jobb lenne megjegyezni, hogy az orvos nem atyaúristen, a betegnek joga van más orvossal kivizsgáltatni magát, ha úgy érzi, nem kezelik megfelelően. (Vagy visszautasítani a kezelést)

theveryguest 2009.09.22. 12:00:56

Nem lehet, hogy amikor kihúzta a fűcsomót, akkor megforgatta valamennyire a kést, ettől ugrott be a motor?

gelsystem 2009.09.22. 12:01:07

simán be tud indulni.....
eltömődött, olyan pozícióban állt meg a főtengely a tömődés miatt, hogy feszült az egész
megszüntette az akadást, erre vett egy nagy lendületet, és goóÓ!
pláne úgy, hogy üzem közben állt le: üzemi hőmérséklet megvolt........

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:04:44

Jó hír a megmentett ujjak mellé:
beperelheted a fűnyíró gyártóját, mert olyan benzines fűnyíró, amely lefullad oszt, mint a horror filmekben újra indul, kínosan precizen megvárva a kellő időpontot, nincs. Ha mégis, akkor az a fűnyíró nem használható, mert megbízhatatlan.
Más, ilyen az ország, sógor-koma-jóbarát, minden megbeszélhető, megoldható, más esetben meg is dögölhetsz, költői túlzás nélkül állítva.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.09.22. 12:25:08

Benzinmotor működéséből következik, hogy nem lehetetlen beindítani így.
Kb olyan történik, mint mikor a repcsit indítják, légcsavar visszafelé megránt, elenged és brr.
A fűnyíróban nagyon pici motor van, melegen a kés lenülete elég, hogy átforgassa annyiszor, amíg felpörög. Ezek töredékmásodpercek.

Valamelyest megértem az egészségügyi dolgozót, én is gyűlölök maszekba "megoldani", mert aztán rámszárad a probléma, nyakamra jár, én leszek a felelős, engem hibáztat, ingyen elvárja, mindíg elvárja, karácsony este(!) is felhív a bajaival..akármi.(megtörtént esetek! :( )

Ismerős az kivétel, ha meg kollega vagy ismerős ismerőse, akkor bizonyos esetekben, hiába utálom a dolgot, muszáj.
Csak nálam nem emberek életéről és egészségéről van szó, a dokiknál meg igen.

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:30:06

@Mioporfeszosz:

Egy mai általánosan fűnyírásra készített gépnél a fék nem engedi a motor indulását. A saját fűnyíróm már lefutott néhány kilométert az elmúlt 4 évben, de a fék rajta még mindig tökéletesen biztosít.

AzHofi 2009.09.22. 12:30:30

A benzines az nem brümmög, amikor jár? Süket a post írója? Meg is érdemelte volna csuklóból... Darwin díj.

FAQlyás Menyét 2009.09.22. 12:33:16

Füvet kéne nyírnom benzinessel, már magas. Ráadásul nedves is a fű, könnyebben beszorulhat. (Lehet, megvárom, míg megszárad.) A beszorult fűcsomót bottal szoktamm kipiszkálni menet közben, azt nem baj, ha ledarálja. Amúgy tényleg, ha elengedem azt a biztonsági kart, le is áll, nem értem hogy volt ez a történet én sem.

HulyeReklamok 2009.09.22. 12:36:59

Négyütemű motornál lehetséges az, hogy ha sűrítési fázisban áll a motor, akkor a nyomást tartja egy darabig. Ha utána tuljut a holtponton, akkor beröffentheti magát.

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:37:52

Legközelebb a húsdarálót kell piszkálgatni, miközben valaki rángatja a tekerőkart. Meghitt pillanatoknak lehetsz élvezője.

rockjano 2009.09.22. 12:38:22

Ja mégegy az én benzimesemen nem lehet fent kinyitni egy ajtót!!! ha a késhez hozzá akarok férni fel kell az egésszet fordítanom és kutya nehéz.

A képen lévő gép benzines és önjárós, sőt sebességszabályzós komoly fűnyíró olyan 150-200e FT körül, márkát nem látom.
Ezen sincs semmi ablak felül, ha kést akarsz szerelni (élezni kell ám néha és cserélni egy idő után) akkor fel kell teljesen fordítani.

Viszont önindító lehet benne, tehát nem "behúzós". Ezel együtt van biztonsági kallantyú benne persze. Beakadni sem tud szerintem mert ha felfordítod akkor kijön belőlle ami benne van, ha meg beakad akkor azonnal lefullad.

Ha valahogy menet közben nyúl bele akkor úgy darálja az ujjait hogy azt senki nem reparálja meg. Esetleg az lehetet hogy beakadt a nedves fűtől és még fordult egyet talán de szerintem erre is van benne biztosnági fék. Az én egyszerű olcsó benzinesem kését nem lehet elforgatni ha nem megy a motor le van fékeződve. Ha motor leáll nem forog még tovább lendületből hanem kapásból fékeződik.

Ennek az egészenk nagyon kamu szaga van...

Mioporfeszosz (törölt) 2009.09.22. 12:38:34

Kitudja mikori ez a történet. Kitudja a fék gyárilag be volt-e állítva normálisan. Egyáltalán ilyen xaron akkoriban volt-e.
A fék is elromolhat, minden eromolhat, ez a másik.
Egy perben nem sok esélye lenne a gyártó ellen, odaírta, ne nyúlj be, ő belenyúlt, ennyi.

Viszont, ha a kézjavítás nem sikerül és csak egyetlen ujjnál bejön amit a doki mondott, esetleg elveszti a kezét.
Ha tényleg "összehaverkodtak" utóbb és kicsit jobban megbeszélték a dolgokat, ez nagyon csúnyán "övönaluli" post, még ha ül is.

nickita 2009.09.22. 12:40:11

a benzines fűnyíró használati útmutatójában benne vagyon, hogy csak akkor nyúljunk a késhez, ha levettük a gyertyapipát, mert csak akkor van tutira leállítva a gép. egyébként a fűnyíró olyan mint a tanga, egy rossz mozdulat és két ujjad megy a picsába.
az orvosos részhez meg csak annyit, hogy mintha egy monty pithon jelenetből származna, annyira abszurd. tiziz hángöri fóksz.

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:46:41

Ami elromolhat az el is fog (egyszer). Ezért bánok tisztelettel a fűnyíróm késével, pláne ha meg is éleztem.
A fűnyíromhoz álló állapotban csak belenyúlhatok, nem? A don't nyúka-piszka üzemi állapotra vonatkozik csak kevés a hely a szövegnek.
Amúgy a magas üzemi hőmérsékleten való "diesel" üzemmód inkább a két üteműek sajátossága.

rockjano 2009.09.22. 12:48:17

Az én leírásomban nincs gyertyapipa levétel és én is anélkül szerelem folyamatossan.

Szerintem így ujjat levágni egy benzines fűnyíró....háááát nagyon nehezen tud.

A megbuherált készülékek azok igen, meg az otthon készült hűtőgépmotorból az lehet.

Szomszédom sajátkészítésű kőrfűrésszel vágta le az ujját, még védőburkolat sem volt rajta, minek az.

Ezek a gépgyártók nagyon védik magukat mert nagyon ráfázhatnak egy ilyen perre (na nem nállunk az igaz)

szcsongor 2009.09.22. 12:48:50

@HulyeReklamok: Igen, lehet ilyesmi, amikor meg repulgettem (legalabbis probaltam), akkor a repteren mindig figyelmeztettek, hogy a gepek frissen leallitott propellerehez meg csak kozel se menjunk, mert barmikor "beroffenhet", a benne levo maradek nafta beporgetheti meg.... Nem ertek hozza, csak valahogy igy hallottam. A Funyiro meg aztan tenyleg tok ugyanaz (elviekben), mint egy repulomotor meg a propellere :)

rockjano 2009.09.22. 12:49:43

@Bio74:

Ma már az össze benzines fűnyíró 4 ütemü benzines. CSak a kaszákból 2 ütemü az egyszerűbb mert olcsóbb és könyebb, ott a súly jobban számít.

A profi kasza is 4 ütemű, halkabb.

rockjano 2009.09.22. 12:50:56

@szcsongor:
nemigaz a fűnyíróban fék van, ha leáll befékeződik, repülőben nem.

Fűnyírógyártó ezt nem engedheti meg magának

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:53:37

B@szki, nem is tudtam hogy a repülhetnék is a fűnyírómmal. Bár azért ha megpiszkálom a dolgot jelentős különbségeket találok a fűnyíróm és egy benzinmotoros repcsimotor között, bár aláírom az elv ugyanaz.

Dr.Bio74 2009.09.22. 12:56:25

Azért érdekes, hogy mennyit elmélkedünk a fűnyírók használatáról, az orvosi részt ( a lényeget) meg éppen érintettük.

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 13:00:30

Érzéketlen állatok vannak itt, akik a fűnyíróról/motorokról értekeznek, holott folyta "patakvér"...

Ha a posztoló azt a fűnyírót (vagy olyat) használt, mint ami a képen van, az egy komoly, modern készülék.

Jól írták, ezekben fék is van, azt elkerülendő, hogy a kés átforgatásával beinduljon a motor. (Kifejezetten nehézkes ezeket a késeket átforgatni.) A sűrítési ütemben beállt dugattyúban lehet valami, bár - szerintem - az a lökés az indításhoz kevés, nem véletlen, hogy a berántózsinór is több fordulatot produkál. Üzemmeleg gépen is mindig teljes rántással kellett indítanom a gépemet.
De hát lehet, hogy ez tényleg egy a millióból baleset.
Megjegyzem, én rendszeresen nyírok füvet - az erős plexi védőszemüveg/bakancs a minimum. Sövényvágásnál úgyszintén, plusz erős kesztyű. A szomszéd meg láncfűrésszel bűvészkedik egy szál atlétában (előírt eszközök: acálrostély, sisak, fülvédő, kesztyű) és nem érti, mire a nagy védőöltözékem.
Rohadtul felelőtlenek az emberek még magukkal szemben is.
A poszt igazi tanulsága: kerti és barkácsgépekkel csak nagyon óvatosan!

szcsongor 2009.09.22. 13:05:19

@Bio74:

Kepzeld, tisztaban vagyok vele, hogy senki se fog a kiskertjebol felszallni a funyirojaval, de az meg a te bajod, ha nem latod a parhuzamot...
Fingom sincs, konkretan mi van egy funyiromotorban, csak arra szerettem volna ravilagitani, hogy egyaltalan nem hulyeseg az, hogy egy benzinmotor magatol bepoccenjen...

rockjano 2009.09.22. 13:05:21

@The Green Manalishi:

Szép a védelem csak 35 fokban nyáron megdöglesz benne. Persze nemárt, de a benzines fűnyírómat én is pólóban és tornacipőben használom, pedig még felfele is kell tolnom. A kasza az már más tészta.

A fűnyírós dolog kamuszaga után én már az orvosi részben sem hiszek. Ez is a szokásos egészségügyi rémhírterjesztés része szerintem.

Miigeii 2009.09.22. 13:05:54

Az én nagyapám, isten nyugosztalja, nyúlcsaládra cserélte a fűnyírót. És milyen igaza volt...! :)

portis · http://www.online-szallas.com 2009.09.22. 13:07:23

@Bio74:

Mert a dokis történet teljesen hétköznapi és szokványos , mig a fünyirós rész elég megdöbbentő...

Dwokfur 2009.09.22. 13:14:20

Egy ismeretség többnyire nem árt.

"
- Papagáj, milliomos a maga apja, vagy tagja a szenátusnak?
- Egyik sem, ezredes úr.
- Akkor maga vért fog pisálni, Papagáj. Nem is tábornok, nem is magas rangú tisztviselő, ugye?
- Nem, ezredes úr.
- Akkor jó. Mi az apja foglalkozása?
- Halott, ezredes úr.
- Nagyon jó. Tényleg vért fog pisálni, Papagáj.
"

forrás: 22-es csapdája

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 13:15:11

@rockjano: Pár éve végig kellett vinnem egy ügyet, ahol a jómunkásember jobb szemét kiütötte egy fadarab(?), amit a fűnyíró vágott ki...
Azóta én mindig védőszemüvegben nyírok. Inkább izzadt-büdös legyek, mint félszemű. A bakancs csak azért, mert pacskeres mutatványoknál nemegyszer megszívta: odavert, összekaristolt boka, papucsba csúszott tüske, stb.

rockjano 2009.09.22. 13:15:16

@Miigeii: Ja csak a dísznövényt is megeszik. Bogyóznak és több meló van velük mint akármilyen fűnyírás. Van aki a birkára esküszik..szagolja meg egyszer

kanossza 2009.09.22. 13:15:50

@rockjano:

A fenti történet, változtatás nélkül került közzétételre. A fotó csupán illusztráció, nem ezzel a modellel történt a baleset.

Halkan megjegyzem, hogy a blog alapvetően az egészségügyben tapasztal történések tanulságaira, s nem műszaki részletekre koncentrál.

Az ügy szolgál némi tanulsággal. Nem árt körültekintőnek lenni, de, ha a baj megtörténik, lehetőség szerint észnél kell lenni. Ha az alany erre nem alkalmas, akkor a kísérőjének.

AzHofi 2009.09.22. 13:16:58

En most igy tobbszor atolvasva, a tortenet igazsagtartalmarol sem vagyok meggyozodve mar teljesen. Kell a latogatottsag. PErsze kiirva sincs sehol, hogy igaz tortenet.

rockjano 2009.09.22. 13:17:35

@The Green Manalishi:
Minden lehet persze de a zárt házból nehezen jön ki. A kasza az más azt én is védőszemüveggel csinálom, pláne hogy a védőbúrát is leszereltem rólla, nem működik lejtőn :-)))
Mondjuk én eleve szemüveges vagyok az valamit véd azért.

rockjano 2009.09.22. 13:20:36

@kanossza:
Én értem csak a fűnyíróval leírtak annyira képtelenek hogy az egészségügyi része is hiteltelenné válik a dolognak.

Én érzek egy elég erős késztetést az egészségügy fikázására mostanság és persze van is gond ott elég, de nagyon könnyű általánosítani. És az index főoldalán egy ilyen horror sztori nem tesz jót, és sajnos nekem kamu íze van.

De persze tévedhetek...

Sardaukar 2009.09.22. 13:23:01

@triumphator: de miért akkor kezdett puffogni amikor kiszedte a fűcsomót? Mert gondolom akkor már csak puffogott, ha addig nem is...

kanossza 2009.09.22. 13:24:57

@AzHofi:

A vizit.blogon közzétett történetek hitelességéért garanciát vállalok.

Ha a Kanossza eddig megjelent és a későbbiekben publikálandó epizódjait elolvasod, hasonlóan megdöbbentő történetekkel fogsz találkozni.

Sajnos, ez a honi rögvaló. Az élet minden területén ugyanekkora gáz van, de ez a szegmens a legfájóbb, mivel itt emberéletek forognak kockán.

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 13:25:28

@rockjano: jaja, a ház meg a gyűjtőkosár összeszedi a javát. de ha pl. egyenetlen terepen vagy kénytelen taszigálni-emelgetni a gépet, már könnyebben kivágja oldalt vagy felfele. A szakit sem vigasztalta, hogy az ő szeme volt a történelem talán első ilyen módon elveszített szeme.
Fogadd meg a tanácsom: Végy a Praktikerben 500 ft-ért egy védőszemüveget (fű- és sövénnyíráshoz ez is elég) és használd, két szemünk van összesen, érdemes spórolni!

Dr.Bio74 2009.09.22. 13:25:51

@szcsongor:
Hát azért láttam én már olyan barkácsfűnyírót amivel repülni lehetett volna (inkább, mint fűvet nyírni).
Másrészről az elnézésedet kérem ha bosszantott, vagy sértett volna fogalmazott mondandóm, nem direkt volt, bocsánat.

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 13:28:36

@kanossza: Nem kell annyira letüdőzni, csak arról van szó, hogy ha az alapszitu (baleset) körülményei érthetetlenek, nehezen hihetők, stb., akkor a többi részt is kétkedve fogadja az emberek többsége - ez érthető reakció.
Egyébként fogsz publikálni esetleg pozitív, szép, felemelő, stb. esetekről is?

Girhes Joe 2009.09.22. 13:36:07

Azért gyerekek, NEM minden fűnyírón van fék! Régebbi gyártmányokon, illetve rotakapából átszerelhető fűnyírókon előfordul, hogy nincsen. (Igaz, a postban vadiúj, csakis fűnyírásra való gépről van szó.) Apáméknak van olyan gépe, hogy csak egyetlen kis gázkar van rajta, az úgy áll, ahogy állítom, nem ugrik vissza nullára magától. (Nem hibás, nem buherált, a gép 100%-ig gyárilag ilyen, 12 éve vették.) Igaz, k.va nehéz berántani, de ha már egyszer megy, akkor járó motorral le lehet gurítani a lejtőn. Aztán leállítás után is még 1-2 percig pörög a kés, de a lefullasztásához is minimum egy szikla kell, mert a köveket, szemetet eldobálja oldalra pár péterre, néha fejmagasságban. Múltkor a fűben lapuló drótháló-maradékokat meg simán föltekerte. Igazi férfinak való nehézfegyver... :>

Na ezek után nem csodálkozom magamon, hogy mindig attól parázok, hogy húzó periódus közben egyszer csak elcsúszok és a lábamra húzom a fűnyírót... (Az enyémen van fék, és nem olyan vadállat gép mint apáméké, de annyi idő alatt lehetetlen elengedni a kart.) Mi erre a megoldás, acélbetétes skinhead bakancs?

The Green Manalishi (törölt) 2009.09.22. 13:45:11

@Gergő77: Pontosan ez utóbbi! Még így is megmasszírozza a lábad rendesen, de nem aprítja fel pörköltnek.
Persze nem kötelező Dr. Martens termékét választani, elég egy jó erős, betétes munkavédelmi bakancs, de a semminél még egy vastag bőrbakancs is jobb - valamennyit az is tompít.
Nálunk senki nem veszi komolyan a védőfelszerelést. Egy esetben a láncfűrészt visszavágta a fa és bár a fék ott is azonnal leállította a láncot, de szépen kidekorálta a tag arcberendezését. Ha - a "hülye" előírásoknak megfelelően - nem vág válmagasság fölött és acélrostélyt visel, az ijedségen kívül semmi baja nem esik. Persze nálunk a "Mindig így szoktuk csinálni." az alap.
Így viszont- közvetve - e bloghoz is szolgáltatnak forrásokat.

AzHofi 2009.09.22. 13:57:32

@kanossza: szabad tudni a fűnyíró pontos típusát? És az orvos nevétcíméttelefonszámát? Ezek nélkül messziről jött ember vagy :-)

AzHofi 2009.09.22. 13:59:48

@Gergő77: Nem csak a sínhed (kopasz vasutas) bakancs acélbetétes. Munkavédelmi boltokban kaphatók jó mv bakancsok. Acélbetétes is.

akalamago 2009.09.22. 14:03:14

A posztírónak kódolva volt a balesete:

"...akin csak egy pálmafás rövidnadrág, koszos fehér póló és strandpapucs..."

Ha nem történik akkor a kezével baleset, perceken belül a lába, szeme ... bánta volna, ergo: örülhet :)

eternity · http://eternity.blogter.hu 2009.09.22. 14:04:25

Na, most legalább megtudtuk, mi a baj a magyar médiával. Hát ilyen barmok csinálják, akik képesek belebabratolni egy áram alatt lévő szerkezetbe. :S

monticello (törölt) 2009.09.22. 14:05:40

Megállapítható hogy a tisztelt hozzászólók nagyarányban preferálják a műszaki aspektust az egészségügyinél.

Girhes Joe 2009.09.22. 14:14:53

velkedravce: az egészségügyihez nem tudunk hozzászólni. Ha pontosan így történt (márpedig miért kételkednénk benne), akkor az tragikus, eláll az ember szava, de tenni semmit nem tudunk ellene. Az a baj, hogy ilyenkor még csak nem is biztos hogy eljut a beteg tudatáig, hogy nem feltétlenül szükséges a legdrasztikusabb megoldás.

De La Rey 2009.09.22. 14:15:43

Aha, a magától újrainduló benzinmotor. Unatkoztál cimbora....?

2009.09.22. 14:17:07

@CsigaBige: Sajnálom az ismerősödet, de vizes füvet nyírni elektromos fűnyíróval elég durva húzás amúgy is.

monticello (törölt) 2009.09.22. 14:23:31

Ugyebár ha bármilyen műlétesítmény idejekorán felmondja a szolgálatot, s ezzel többek életében maradandó elváltozásokat okoz, a felelős mérnökök jó eséllyel sittrevágódnak. Hasonló mértékű felelősségvállalás és számonkérhetőség vajon mikor lesz elmondható a gyógyító szakma jeles és jeltelen művelőiről?

monticello (törölt) 2009.09.22. 14:25:43

Jó a blogfejléc. Füstöltcsülök ebédre.

goumba 2009.09.22. 14:46:56

hehehe, sok féleszű bolond, mi a f@sznak vágjátok mindig a füvet? nem szebb és jobb, ha nincs csonkig vágva? nem is szárad ki olyan hamar és normálisabban is néz ki. az angol gyepet meg felejtsétek végre el, ez ugyanis nem az az ország!!! hja, és amit levágtok, azt ott kéne hagyni, hogy ne mindig a szemétbe kerüljön a földből a tápanyag, de ti ehhez is hülyék vagytok ,-)

Avant1 2009.09.22. 14:59:52

A magától néhányat még forduló benzinmotor effektus igenis létezik, grat. a másokat hülyének néző kommentelőknek.
20 éve fűnyírózok különféle benzinesekkel. Nem szabadonfutós, négyüteművel (pl Briggs).
Kell hozzá: forró, tényleg forró motor, nyári meleg és az, hogy a dugattyú hirtelen elérje a felső holtpontot (kés átforgatás például) annyi indukcióval már kaphat egy kis szikrát. legalább egyet, de inkább kettőt-hármat is fordul. Ez már elég az ujjak levágásához.
Fentiek miatt majdnem én is hasonlóan jártam, de szerencsém volt. Azóta csak fa bottal nyúlok be, és pipa le.

nickita 2009.09.22. 15:03:54

@goumba: na eccer hagyd megnőni a füvet 30 centisre, azt utána próbáld meg lenyírni fűnyíróval, bolond...
attól meg, ha otthagyod a levágott füvet, nem tápanyagdús talajt kapsz, henem kiégett füvet, te féleszű...
a tápanyagot műtrágyával vidd be a talajba, ha szép gyepet akarsz, hülye...

akalamago 2009.09.22. 15:20:44

@nickita: Speckó mulcsozó fűnyíróval érdemes otthagyni a levágott füvet. Az alaposan felaprított mulcs lehullik a fűszálak között a talajra. Nemcsak trágyáz, de nedvességmegtartó hatása is van.

rockjano 2009.09.22. 15:25:36

@goumba: Általában otthagyom de ha túl sok van akkor megöli alatta a füvet.

Egyébként meg a gaz miatta vágom ha rendszeressen vágva van a fű nagyjából elnyomja a gazt de ha nem akkor füvet sem látok a gaztól, az sokkal gyorsabban nő.

No meg komposztálunk is újabban. 500 négyszögöl.. jön rólla rendessen :-)

rockjano 2009.09.22. 15:27:08

@nickita: nem teljesen igaz, ott is lehet hagyni csak egyenletessen szétszórva és nem azután hogy nagyon magassat nyírtál. Trágyázni is kell ettől függtelenül az más anyag.

A mulcsozó fűnyíró az tényleg jó lehet olyanom nincs

HulyeReklamok 2009.09.22. 15:40:28

@szcsongor: Ha emlékeim nem csalnak, akkor azok a motorok nem benzinnel mentek, hanem kotyvasztani kellett hozzájuk a naftát alkoholból, éterből meg mi a fittyfenéből. De lehet, hogy rosszul emlékszem. Én még az MHSZ-nél modellrepülőztem :)

kanossza 2009.09.22. 16:40:44

@The Green Manalishi:

Természetesen!

Történetesen, az én históriámban is jóra fordulnak majd a dolgok, akár a népmesékben, csak amíg odáig eljutottam, az nem volt egyszerű.

58múltam 2009.09.22. 16:42:06

@szcsongor: és mások: Tanulságok, fontossági sorrendben.
A doki abból indul ki, hogy ha csonkol, az egyszerű és megbízható, mindig védhető. Ha valami bent marad a sebben a fűból, a csontszilánkokból, stb., az fertőződhet, sok kezelést igényel. De ahhoz nagyon el kell hanyagolni, hogy nagyobb baj legyen belőle, mint az amputálásból!
A gondolat, hogy a kompresszió által meglökött motor elindulhat, az örökmozgó esete lenne. Az az energia, ami a hengerben a kompresszió nyomán marad, ideális esetben sem elég ahhoz, hogy még 1x ugyanazt a kompressziót előállítsa a következő átforduláskor. Ez olyan, mintha a leejtett labda ugyanolyan magasra pattanna föl, mint ahonnan leesett. Ha meg 4ütemű a motor, akkor még egy extra fordulatot is meg kéne közben tennie.
Elektromos volt az a fűnyíró, de még akkor is rejtély, hogyan tudta a jóember tartásba tenni az áramellátást.
Nekem is az a véleményem, hogy eü viszonyainkról szóló tanmese volt ez. Az is gyanús volt, hogy azt írta, spriccelt a vér. Sajnos, tudom, hogy az ilyen sebeknél nem spriccel. Nincs ott akkora artéria. Amit az ellátásról ír, az akár igaz is lehetne, bár alig hiszem, hogy tipikus lenne. Ha mégis így esett azonban, annak az oka szerintem nem az orvos lustasága, hanem hajszoltsága.

estrella 2009.09.22. 16:54:16

én vagyok a fűnyírós, én írtam a postot...
csak néhány tény:
1. benzines fűnyíró volt
2. 10 éves
3. a képen nem az van, nem is az enyém, pedig azóta van egy új
4. a régin még nem volt az a funkció, hogy a kallantyú elengedésével a motor is leáll
5. a motor elakadt, lehet, hogy nem fulladt le teljesen, csak nekem tűnt úgy, lehet, hogy a kiszabadult kés forgóenergiája indította be újra a forró motort
6. a sztori nem kamu, sajnos, az egyik ujjam mai napig nem jött rendbe teljesen
7. az orvos-barátom később elmondta, hogy bizony az az elfogadott protokoll ilyen sérülés esetén, hogy csonkolnak, nehogy fertőzés legyen a dologból - tehát az orvos ugyan tényleg kelletlen volt, tényleg nem viselkedett emberként először, de az, hogy nem vállalta egyből a rizikót, az természetes (nekem nem, de én csak egy páciens voltam-vagyok)
8. örülök, hogy sokakat felvidított a bénaságom, de az tipikusan magyar jellemre vall, ahogy néhányakat technikai analfébétaságom sértésekre sarkallt (kísértést éreztem, hogy a magam szakmai gőgjével én meg arra világítsak rá, mennyire nem beszélik-írják az anyanyelvüket még sértések közepette sem...)
9. annak is örülök, hogy megtudtam a gyertyasapkáról szinte mindent, köszönöm!!!
10. a tanulság nekem nagyon sokrétű: nem a fűnyíróról, nem az egészségügyről szól elsősorban, hanem arról, miképp tudjuk egymás életét pokollá tenni - nem kell hozzá külső segítség

rockjano 2009.09.22. 18:15:22

@estrella:

Elnézést ha sértésnek érezted amit írtunk-írtam, és megkövetlek ha ezzel megsértettelek. A poszt technikai szempontból pontatlan volt, a mellékelt kép meg kissé megtévesztő, tíz éves benzinesnél amit írtál nagyon is elképzelhető, a maiaknál nem. Mindenesetre nagyon hasznos a figyelmeztetés hogy a fűnyírókkal vigyázzunk különössen a régebbiekkel.

Az egészségügyi részét meg nemértem, Nem annak kellene lennie a célnak hogy testrészeket mindenképpen megmentsenek (néha nemsikerűl persze)

Szóval mea culpa...

kanossza 2009.09.22. 20:51:13

@estrella:

Mindenek előtt, fogadd ismételt együttérzésemet. Köszönöm, hogy a posztban nem szereplő részletekkel kapcsolatban eloszlattad a kételyeket.

Miután, velem megtörtént, hogy menet közben kigyulladt alattam egy presztízsmárka, alig 30 hónapos, vezérképviseletnél újonnan vásárolt, rendszeresen szervizelt modellje, s kis híján magam is odavesztem, a fizikai képtelenség fogalomkörét némiképp átértékelltem:)

Sajnos, a 10. pontot illetően kénytelen vagyok egyetérteni veled.

Mentaközpont 2009.09.22. 21:34:15

Üdv!
a fűnyírókhoz nem értek.
Viszont az orvos anyázása helyett abba is belegondolhattok, hogy amíg a "szemét" orvos összerakta a kezét, addig hány hasonló balfék ült a váróban, akikkel miatta nem foglalkozott és akik valószínűleg ugyanilyen anyázós bejegyzéseket írogatnak ugyanerről az orvosról, aki leszarta őket. Pedig az orvosnak teljesen mindegy, hogy kinek a kezét menti meg, vagy csonkolja. Inkább a rendszerben van a hiba nem?

kanossza 2009.09.22. 22:52:10

@Krapulax5000:

Megbocsáss, de hol találtál itt részemről, vagy a poszt írója részéről „anyázást”? Véleményem szerint, a blog posztjainak nyelvezete, köszönőviszonyban sincs az eddig közzétett történetek alanyai által átélt krízishelyzetek erősségével.

Talán, neked, s a környezetedben élőknek sikerült mindeddig megúsznia, hogy hasonló élmények részese legyen. Ha ez a megállapítás helytálló, ennek én, személy szerint őszintén örülök. Tényleg.

Töredelmesen bevallom, hogy a kanosszám kezdete előtt, annyira jó egészségnek örvendtem, hogy háziorvost sem választottam.

Estrella történetének számomra az a tanulsága, hogy amennyiben abban a sorsdöntő pillanatban nem találta volna meg kézsebész barátját telefonon, két lehetőség közül választhatott volna:
- Beletörődik a „megmásíthatatlanba” és él, ahogy tud;
- Az adott helyzetben, megpróbál egy másik ügyeletet keresni.

Szerintem, ha tényleg a helyébe képzeled magad, belátod, mindkét megoldás vállalhatatlan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.09.23. 11:26:34

@The Green Manalishi:
Megmondom a frankót!
4ütemű, de diesel, igy forgatásra elindult, hiába huzta le a gyertyakábelt, mert az csak izzitó
:))

Amanitin2 (törölt) 2009.09.24. 11:04:20

@58múltam:
"A doki abból indul ki, hogy ha csonkol, az egyszerű és megbízható, mindig védhető."

Ennél sokkal fontosabb, hogy eltünteti a nyomokat! Szó nem lehet műhiba miatt utólagos felelősségre vonásról. Mire tudnál hivatkozni?

Én az ujjamon egy fagyási sérüléssel mentem a János kórház traumatológiájára. Az ügyeletes nyomkodta, bekötötte, hümmögött, aztán az órájára nézett, és azt mondta, hogy másnap menjek vissza, és levágják. Mit tesz isten, nem mentem vissza. Inkább elmentem érsebészhez, fagyás specialistához, természetgyógyászhoz, és három hónapra rá gyakorlatilag teljesen rendbejött az ujjam. Baromállatok.

theresa 2009.09.29. 17:47:54

@Krapulax5000:
utolsó elötti bekezdés:"... hív egy másik ügyeletest az ambulanciára."
Simán elképzelem az esetet, ha valami nem fontos az orvosnak, ne legyen fontos a betegnek sem. Legyen az akár az ember keze vagy lába. Általában. De persze vannak kivételek.

theresa 2009.09.29. 17:58:11

Csak egy, a saját történeteimből:
Fülcsont meszesedés miatt műtétre van szükség. Voltam annyira figyelmetlen, hogy az éppen elkészült kontroll CT-vel a kezemben mentem a fülészetre. Doki kiszúrja, megkérdi, mi az. Elmondom, daganatom volt, most éppen tünetmentes vagyok, azt kontrollálják időnként. Ok, beszél a proffal, menjek vissza egy hét múlva. Egy hét múlva közli, a prof csak akkor fog megműteni, ha kigyógyultam a rákból. A, mondom, még három vissza van az ötből. Erre ő, nem, nem, ma már 10 év után nyilvánítják gyógyulttá az embert. Sajnos, ilyen műtétet nem sok orvos végez, legalább is akkoriban. Két év múlva a szerencse összehozott egy másik orvossal, aki csak annyit mondott: ha előbb jött volna, jobb eredményt lehetne elérni. A rákból meg majd kigyógyul.
Igaz, még nem gyógyultam ki, de élek....és szerencsére nem tök süketen.

kanossza 2009.09.29. 20:29:18

@theresa:

Elképesztő miken mentél keresztül!

Mint írtam is: nicht beszáren! Neked itt még van feladatod, ezért túléled, meggyógyulsz és fajin lesz minden. A rák, mint minden komolyabb megrázkódtatás, nagy tanítómester, csak figyelni kell és tanulni.

„Ami nem öl meg, az nemesít,
minden pillanatban önmagammal szembesít.”
süti beállítások módosítása