vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.28. 13:15 kanossza

Kanossza 9. – Egyre távolabb a külvilágtól

Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8.

Befogadóimnak és az előző poszt végén felsorolt támogatóimnak egyaránt hálás vagyok azért, hogy sürgősséggel, az onkológia területén országos elismertségnek örvendő intézet betegségcsoportom kezelésére szakosodott osztályára kerülhettem.

A helyzet súlyossága már fogadtatásom pillanataiban érzékelhető volt. 

Az előző epizódban említett sebészeti beavatkozás fáradalmainak hála, végre sikerült eljutnom a szendergésen túli alvásszakaszokig is. Ez az átmeneti képesség hosszú hónapok után egy meglepően kellemetlen álommal ajándékozott meg. Másnap mély, sötét és kilátástalan víziók emlékfoszlányaival a fejemben ébredtem.

Január utolsó hetét voltaképp az intézmény és az osztály vezetőinek jóindulata folytán töltöttem a sebészeten. Állapotomból kifolyólag hazaengedni már kockázatosnak tűnt, s mivel időközben a kanossza új – akkor végsőnek gondolt – állomáshelyéről is megérkezett a befogadásomra vonatkozó biztató válasz, az áthelyezés időpontjáig itt folytattam a küzdelmet démonaimmal.

Megromlott látásom már nem tette lehetővé, hogy olvassak, zenehallgatásra pedig csak akkor nyílott lehetőségem, ha valaki a segítségemre volt a discman apró gombjainak kezelésében. A napok unalmas egyhangúságát az egyre gyarapodó látogatóimmal folytatott beszélgetések törték meg. Mint utóbb kiderült, pótszüleim ezidőtájt tett látogatásuk alkalmával olyan elszomorítónak ítélték állapotomat, hogy néhány nappal később kezdődő ázsiai expedíciójuk során több alkalommal is szóba kerültem közöttük – azzal, hogy talán ekkor láttak utoljára élve.

A február első napja 2007-ben csütörtökre esett. Szikrázó napsütés fogadta mindazokat, akik teljes látóképességük birtokában voltak. A közel egyhónapos kórtermi létezés félhomálya után jómagam csupán arra lettem figyelmes, hogy bántja a szemem a nagy fényesség. Ha a két intézmény közötti utazás alkalmával olykor felnyitottam szempilláimat, beazonosíthatatlan képeket érzékeltem, és a fény hatására nyilalló fájdalmat éreztem a szememben.

A külvilág egyre távolibbnak tűnt.

A végső bizonyosság helyszínére érkezvén, az előzőleg megadott számot tárcsázva értesítettük az osztályt megérkezésünkről, miközben a portán posztolók betegszállítót hívtak számomra. Az osztályvezető főorvos úr az épület előtt várta közelgő csapatunkat. Elől haladt útipoggyászaimat maga után húzó, meggyőzően elszánt tekintetű párom, mögötte felbukkantam én az engem kerekesszékben toló betegszállítóval, mellettünk lépdelt kétségbeesett anyám.

A főorvos úr elkísért minket a már előkészített kétszemélyes kórterembe, ahol frissen vetett ágy, laboratóriumi tisztaság és harcedzett szakszemélyzet várt. Míg édesanyám egy ápolónő segítségével az ágyban fekve átöltöztetett, párom megfutotta az adminisztratív köröket. Alighogy visszatért az ügyintézésből, az osztályvezető főorvos úr két hölgy társaságában látogatta meg a helységet. Tájékoztatott minket a helyi szokásokról, elmondta, hogy itt minden beteg problémájának megoldásán egy orvoscsoport dolgozik, akik amellett, hogy az ápolók munkájának szakmai irányításáról gondoskodnak, naponta megkonzultálják minden egyes gondjaikra bízott beteg állapotát, s a velük kapcsolatos teendőket. Bemutatta a két hölgyet: a közvetlen felügyeletemmel megbízott doktornőt és az osztályt irányító főnővért.

Ekkor vette kezdetét az a hónapokig tartó pszichedelikus utazás, mely gyakorta állította megoldhatatlan feladatok elé jótevőimet...
 

27 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr11412608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majke 2009.09.28. 14:25:43

ne haragudj, de nem teljesen világos: a látásod a vérszegény állapotban történt vérvételtől romlott meg? ilyen van???

kanossza 2009.09.28. 14:41:04

@majke:

A látásom, a lymphoma hatására romlott meg. Az agyi látóidegekre csimpaszkodott.

Arra, szakmai kompetencia híján, sajnos nem tudok választ adni, hogy a vérvétel lehetett-e közvetlen kiváltó ok. A történet szempontjából ez annyira nem is lényeges, hiszen ekkor már annyi bajom volt, hogy a posztban említett orvoscsoportnak számos vizsgálatot el kellett végeztetnie rajtam ahhoz, hogy eltájékozódjanak a kórságok dzsungelében.

Ígérem, amint közelgő műtétemet követően meglátogatom orvosaimat, kikérem a szakvéleményüket. Bár, nem kizárt, hogy időközben egyik kedves szakmabeli olvasónktól megkapod a választ egy kommentben.

M11an 2009.09.28. 15:11:04

@kanossza:

De ideges vagyok már, nem lehet valami külföldi oldalról letölteni egyszerre az egészet most? :)

Egyébként le a kalappal - kb most tartunk a felénél?

kanossza 2009.09.28. 15:20:52

@M11an:

Őszintén szólva, engem az eseménysorozat annyira megviselt, hogy az agyam, egy nagyon távoli zugába mentette a kanosszámmal kapcsolatos élményanyagot. Magam is erről tárhelyről kísérlem meg letölteni a megjelenő epizódok megírásához szükséges adatokat.

Most nagyjából félúton járunk a történetben.

majke 2009.09.28. 15:33:50

@kanossza: értem. köszi a felvilágosítást. és gratula a bloghoz, a kitartásodhoz, meg a szemléletedhez!

szalmar 2009.09.28. 15:34:43

Történeted nem egy mindennapi eset.
Sok rémségről és szörnyüségről hallottam már az egészségügyben,de ez elgondolgodtató.
Remélem minden jóra fordul az életedben.
Várom a holnapot!

kanossza 2009.09.28. 15:42:19

@szalmar:

Köszönöm a jókívánságot!

Jómagam a csütörtöki műtét utáni felébredéskor látható kedvező eredmény kapcsán érzett euforikus örömöt várom, de azt mindennél jobban!:)

szalmar 2009.09.28. 16:14:51

@kanossza:
Most egy pillanatra nem vagyok képben!Mire fognak csütörtökön müteni?Lehet hogy írásodban már utaltál rá,de most hirtelen nem ugrik be.
Nehéz perceidben Veled leszek gondolatban.
Mindenesetre mütét utáni ébredésed legyen euforikus.

kanossza 2009.09.28. 16:36:31

@szalmar:

A képbehozatal érdekében:

Valós időben, a Kanossza 3., Időutazás a XVIII. századba címen közzétett epizódjában említett tibia műtét során behelyezett antibiotikum tartalmú lánc kivételére kerül sor a napokban.

A Kanossza ma publikált 9. részében, még csak a belgyógyászati kivizsgálás és szövettani mintavétel helyszínéről érkezem meg oda, ahol a részletes diagnózis elkészül és megkezdődik a szakszerű terápia. Most jön a katabasis...

Bevallom, számomra sem egyszerű visszagombolyítani a históriát, de erre mai első posztomban már utaltam.

theresa 2009.09.28. 17:38:56

Gratulálok a kitartásodhoz. Én is hasonlókon megyek keresztül évek óta, megúsztam már a halált is egy konok döntésem miatt :)) Mostanában kezdtem visszapörgetni az eseményeket, és bár a legközelebbi barátaim elől is eltitkoltam a történet 80%-át, így is azt szorgalmazzák, írjam le. Okulás képpen, mások számára. És a te történeted is sok erőt ad a gyengébbeknek. Még nekem is, pedig én rohadt erős vagyok :))
Csütörtökön gondolok Rád! :)

standard 2009.09.28. 18:50:48

ha pozitív történeteket is vársz, akkor miért ez fogad az oldal jobb felső sarkában:"Rémtörténetek az egészségügyből..." Valóban felháborító és elszomorító történeted során, nem hiszem, hogy 100-150 főnyi eü.-i szakemberrel találkozhattál. Ma Magyarországo 38 e orvos dolgozik. A düh, mégoly jogos is legyen, nem legitimálja a bántó általánosításaid.

standard 2009.09.28. 18:54:22

javítás:maximum ha 100-150 főnyi eü.-i szakemberrel találkozhattál

kanossza 2009.09.28. 19:33:33

@theresa:

Engem végeredményképp egy bensőséges hangulatú beszélgetés egyik konklúziójaként elhangzott tanács motivált a blog elindításával kapcsolatos döntésemben. Ekkor láttam be, ahhoz, hogy ezt az élményanyagot képes legyek megemészteni, ki kell írjam magamból.

Lehet, neked sem tenne rosszat, ha így cselekednél.

kanossza 2009.09.28. 19:43:47

@standard (18:50)

Szerintem, az eddig közzétett anyagokat elolvasva, sajnos túlsúlyban vannak a rémtörténetek.

A titkon dédelgetett tervemben szerepelt egy elképzelés, mely szerint az arányok pozitív irányba tolódását tapasztalva, a kritikád tárgyát képező mondatok is kiegészülnek egy pozitív üzenettel. Én örülnék a legjobban, ha ez mihamarabb bekövetkezne!

kanossza 2009.09.28. 19:53:25

@standard (18:54)

Adatbázist ugyan nem készítettem, de a 300-at lazán eléri ez a szám.

Szerintem, ha rááldozod az időt és végiglapozod történetem eddig közzétett epizódjait, találkozni fogsz olyan hozzászólásaimmal, melyekben éppen a bántó általánosítások elkerülésére buzdítom az indulatos bejegyzések beküldőit.

theresa 2009.09.28. 19:57:51

@standard:
"...A düh, mégoly jogos is legyen, nem legitimálja a bántó általánosításaid. "

Gondolom, mostantól kezdődik majd a pozitív tapasztalás, hiszen él még kanossza - szerencsére -, tehát egészen biztos, hogy jó kezekbe került.
Én is megtaláltam az orvosaimat akik most velem együtt küzdenek, de ez nem menti azokat, akik miatt itt tartunk. Ilyen helyzetekben nem működik a spongyát rá gondolkodás.
Igenis beszélni kell róla, hogy minél többen tudják, hogy van döntési joguk, mit engednek egy orvosnak, és mit hisznek el egy orvosnak.

theresa 2009.09.28. 20:04:51

@kanossza:

Ez még a jövő, egyelőre el kell jutnom oda, hogy ha lecseng egyszer s remélhetőleg mindenkorra a kemo, tudjak újból gondolkodni. Ez a pár sor is több percig tart, mert nem jutnak eszembe a szavak, nem tudok fogalmazni... szóval borzasztóan butít na. De tavaly, amikor volt pár hónap szünet, úgy tapasztaltam, hogy valamennyire regenerálódik :))

kanossza 2009.09.28. 22:07:41

@theresa:

Mindenek előtt elnézésedet kérem, talán tolakodónak tűnhettem, de nem tudtam, hogy még javában tart a csata.

Remélem, jelenleg már ambuláns kezelés keretében csurog ereidbe a gyógyító matéria! Mielőbbi gyógyulást kívánok!!!!

Üzenem, hogy van remény!

Megboldogult Drága Nagypapám, akinek sajnos kijutott az egészségügyi problémákból, mindig azt mondta, ha aggódtak a környezetében: Nicht beszáren!

Ha van még TERV, amit meg kell valósíts, akkor NEM FELADNI!

Volt részem ebben. Tudom ez kemény küzdelem, de nincs elveszett helyzet, mert mindig van remény! Én a mélypontot követő tisztuló korszakomban azt vettem észre, hogy akik a környezetemben komolyan elhatározták, hogy meggyógyulnak, azoknak többnyire sikerült legyőznie a belső ellenséget.

A könnyek helyett, a hit az, ami átlendíthet a legyőzhetetlennek tűnő akadályokon!
Ha lesz alkalmad követni, Kanosszám alakulását, meglátod, én iszonyú mély aknából kapaszkodtam vissza.

extrovertalt 2009.09.29. 09:33:37

él, és látja is a 10es betűt, miközben blogot szerkeszt :]
most veszik ki a sípcsontodból az antibio golyókat? valamiért azt hittem, azok maguktól felszívódnak. Műtéti úton eltávolítják, és a már gyulladásmentes hártyának köszönhetően egészséges csontvelő tud képződni? valami ilyesmiről van szó?

kanossza 2009.09.29. 10:01:05

@extrovertalt:

Ne haragudj, lehet még korán van ahhoz, hogy a talányos első mondat értelmét megfejtsem.

Gyárilag, a szóban forgó antibiotikum tartalmú golyók egy sebészeti láncra vannak felfűzve. Nekem anno, azt mondták, 10 évig bent kell lennie a láncnak. Itt lép be, a korábbi posztok egyikéhez írt hozzászólásomban már említett, ún. második vélemény. Ez a miénknél derűsebb országokban minden érdekelt által elfogadott szokás. Nekem alig egy éve adatott meg, hogy eljussak egy olyan szakemberhez, aki a műtétemet elvégző orvosnál jelentősebb tapasztalatokkal rendelkezik. Amikor ennek az úrnak beszámoltam arról, amit a korábbi sebésztől hallottam, enyhén szólva rosszalló arckifejezést öltött. Tőle tudom, hogy a Gentamicin-golyók hatóanyaga 6 hét alatt elszivárog és leápolja a beteg sejteket. Ő ajánlotta azt a sebészt, aki hamarosan megszabadítja a lábamat ettől a tehertől, ami 3 éve korlátoz abban, hogy teljes életet éljek.

theresa 2009.09.29. 10:47:35

Semmi gond, kanossza, ha érzelmileg visszavetne az ilyesmi, nem szóltam volna hozzá .
Nem fordult még meg a fejemben, hogy feladom, viszont amikor teljesen kilátástalannak láttam a helyzetet, begyűjtöttem jó pár könyvet, amik arról szóltak, milyen hihetetlen kitartással, elszántsággal küzdve gyógyult meg az írója. Ők elhitették velem, hogy van kiút. Azóta is érdekelnek ezek a történetek, ezért gondolom, hogy a Tied, az enyém és másoké is, hasznos lehet az elkeseredettek számára.
Persze, hogy követni fogom az eseményeket, ha már rátaláltam a blogra. :)

Április 2009.09.29. 11:22:30

Holnapután lesz a műtéted? szorítunk neked (egy kollégámmal már rendszeres olvasóid vagyunk).
Persze remélem azt is, hogy hamar blogképes állapotba kerülsz :)

Dezsőjóska 2009.09.29. 12:55:09

Sok sikert csütörtökön!
Minden posztodban visszatérő motívum a "párod" segítsége. Sokan irigykedhetnének rád a kitartása miatt. Remélem, ha majd adni is tudsz ismét, nem felejted ezt el!

kanossza 2009.09.29. 13:10:00

@Dezsőjóska:

A blog még nem tart ott, amikor teljesen szétcsúsztam. Akkor Ő, emberfeletti küzdelmet folytatott értem. Ezért mindig hálás leszek.

Dezsőjóska 2009.09.29. 13:27:01

Így vissza olvasva, kicsit számonkérő voltam. Nem volt szándékos, csak azt akartam mondani, hogy büszke lehetsz magadra is és rá is.

kanossza 2009.09.29. 13:30:20

Szolgálati Közlemény,

Mindenek előtt szeretném megköszönni jókívánságaitokat.

Tájékoztatásul közlöm, hogy élesítettem a Kanossza 10. epizódjat és a tervek szerint a közelgő műtét ideje alatt jó néhány folytatás is napvilágot lát.

Üdvözlettel,

Kanossza

kanossza 2009.09.29. 13:37:40

@Dezsőjóska:

Köszönöm!:)

Vele kapcsolatban egyet értek.

Méltánytalannak érezném, ha a köszönőlistáról kihagynám a többieket. Mivel a lista hosszú és még minden pozitív szereplőtől nem kaptam jóváhagyást, egyelőre be kell érned a posztokban felbukkanó hősökkel.

Megnyugtatásképp: akiknek hálás vagyok, már értesültek erről!
süti beállítások módosítása