vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.29. 13:15 kanossza

Kanossza 10. – Vér, szenvedés, könnyek

Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9.

A most következő néhány részben a hitelesség kedvéért sajnos be kell számolnom néhány olyan részletről, amelyek elolvasása előtt kívánatos némi idegrendszeri edzettség. Ugyanakkor a félreértések elkerülése érdekében leszögezem, hogy a história közzétételének elsődleges célja az ismeretterjesztés.

Egyszerű képlet alapján, egykori önmagamból indulok ki. Az egészségmegőrzésre nem helyeztem különösebb hangsúlyt. Felületes anatómiai ismeretanyaggal és nem túl kiterjedt egészségügyi kapcsolatrendszerrel csúsztam bele több éve húzódó kanosszámba.

Tisztelt olvasók!

Bár a jobb oldali dobozok egyikében folyamatosan ott figyel a felkérés, megerősítésképpen ide is leírom: amennyiben környezetükben akad olyan témába vágó történet, melyet szívesen látnának viszont ezen az oldalon, kérem, hogy ne habozzanak azt eljuttatni a vizit.blog@gmail.com címre.

Természetesen a beküldőket a szerkesztés nyűge alól tehermentesítem, a diszkréciót garantálom.

Köszönettel,
Kanossza
 

Miután minden adminisztráción átestem, ismét meglátogatott kezelőorvosom. Engem már kissé zavartnak érezvén, feltett páromnak egy sor, a részletek kifürkészését célzó kérdést. Egyebek mellett a vérvételt megelőzően arról is tájékozódott, mikor kaptam legutóbb vérkészítményt. Majd átestem a sportzsargonban mérlegelésnek nevezett procedúrán. Az eredményt hallva a sokat látott nővér is aggódva tekintett ösztövér testemre, de miután elárultuk, hogy még esztendeje nincs, hogy 118 kilogrammot nyomtam, önkéntelenül visszakérdezett:

- Ez biztos?
- Biztos. Miért tetszik kérdezni?
- Miközben lefogyott a mostani 49 kilóra, senkinek nem jutott eszébe, hogy elküldje egy belgyógyászhoz? 

Biztonságosnak ítélve a legutóbbi vértuning óta eltelt alig két hetet, megszabadítottak a teljes vérkép elkészítéséhez szükséges öt üvegcsényi folyadéktól.

Mint jóval érkezésemet követően megtudtam, az orvoscsoport és a főnővér minden munkanapon, ugyanabban az időpontban ül össze egy e célra kialakított szobában, ahol végigtárgyalják az osztályon tartózkodó ápoltakkal kapcsolatos teendőket, és a rájuk váró aktuális feladatokat. Nem tartom kizártnak, hogy az érkezésem másnapján megrendezett összejövetel fókuszában az új jövevény testében bujkáló kórság részletes felderítésével kapcsolatos stratégiai terv megbeszélése állt.

A pénteki vizitre - már véreredményeim birtokában - kialakult ütemtervvel érkezett a stáb. Céltudatos, harcedzett csapat benyomását keltették. Nagyjából felvázolták, hogy a következő héten milyen vizsgálatok várnak rám, s ezek alkalmával nagyjából mire kell számítanom, majd a közelgő megpróbáltatásokra való tekintettel jó pihenést kívántak a hétvégére. Alighogy távoztak, felkeresett az intézmény egyik diétás nővére, aki anyagomat áttekintve egy roboráló kúrát állított össze számomra. Az őt követő délutános nővér már a számomra megrendelt vérkészítményt hozva mutatkozott be.

A látogatókban bővelkedő víkend második napján egy szimpatikus talján betegtársat kaptam. Az általunk ismert három nyelv segítségével elbeszélgettünk a világ folyásáról, kórtörténetünkről, majd azzal a gondolattal kívántunk egymásnak szép álmokat, hogy mindkettőnk számára kijutott a tortúrákból, mire végre ide vezérelt minket a Gondviselő. Álmomban szobatársam hangját hallottam, egyre  fájdalmasabb hangú telefonbeszélgetéseket folytatott anyanyelvén.

A hét elején kezdetét vette a mélységi felderítés. Mint arra a 8. epizódban már utaltam, fájdalomfaktorom tűréshatára jelentősen kitolódott az évek során, de a gerincvelő-mintavétellel járó kín ismét új dimenziókat nyitott meg előttem. A vizsgálatot végző főorvos úr és asszisztenciája ugyan felkészített az élményre, s mindvégig nyugtatott, szinte babusgatott, de évtizedes rutin birtokában bizonyosan ők is tudták, hogy a mintavétel drámai pillanatában, amikor a szakavatott kéz akupunktőrt megszégyenítő pontossággal beviszi a szúrást... nos, ez az érzés semmihez nem hasonlítható. A mellékelt videóinzert hozzávetőlegesen érzékelteti a beavatkozás pillanatában, s az azt követő órákban agyamban kavargó érzéseket.

A sorrendre már pontosan nem emlékszem, de a teljes diagnózis kialakulásáig CT- és MR vizsgálat is készült. A koponyát érintő vizsgálatok során fény derült arra, hogy látási problémámat az agyi látóideg végződések egyikén megtelepedett Non-Hodgkin lymphoma  okozza. Az orvoscsoport kisvártatva konzíliumot hívott össze a szakterület egyik köztiszteletnek örvendő agysebészével. Ő a képek elemzését követően azt mondta, a daganat olyan helyre furakodott be, ahonnan műtéti úton képtelenség eltávolítani.

A képalkotó vizsgálatok, a vérteszt és a gerincvelőből vett minta elemzése igazolta a szövettani eredményt. Kórlapomra február második hetének elején az alábbi diagnózis került:

- M8640 Idült osteomyelitis váladékozó üreggel.
- C8330 kódszámú, Non-Hodgkin lymphoma, nagy sejtes (diffúz)
- C8190 Hodgkin-kór,
- D8490 Immunhiány.

Még nyitva maradt a kérdés, vajon leromlott egészségi állapotom lehetővé teszi-e a sugárkezelést.

Február 14-én az orvoscsoport nekilátott a terápiás stratégia életmentést célzó szakaszának megvalósításához...

15 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr131415277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.09.29. 13:59:05

Egyszerre Hodgkin és Non-Hodgkin?
A C8190 jelentése, ha jól értem, "meghatároz(hat)atlan". Azaz találgattak volna?

x+x+x 2009.09.29. 14:20:16

@Pók:
C8190 Hodgkin kór, k.m.n.

kanossza 2009.09.29. 14:25:24

@Pók:

„Egyszerre Hodgkin és Non-Hodgkin?” – Igen. Pontosan így volt. Első nekifutásra két fronton kellett felvenni a küzdelmet.

Ezen felül ott volt a látással kapcsolatos feladat. A csontvelőgyulladás még korántsem oldódott meg, ugyan a sebek már nem bűzlöttek (annyira), de a végtag ugyanolyan duzzadt volt, mint az első műtét előtt.

Az álmatlanságról, az étvágytalanságról és a kóros viszketegségről már nem akartam a posztban újra szót ejteni, de ezek a tünetek még szintén jelen voltak.

evil overlord (törölt) 2009.09.29. 15:51:15

@Pók: Hodgkin kór, kmn. (ld. x+x+x )

Ez elvileg azt jelenti, hogy tudni, hogy Hodgkin kór, de azt nem, hogy melyik típusa*. Ennek lehet az az oka, hogy tényleg nem derült ki, de az is, hogy nem jól kódolták.

*:
C81.0 Hodgkin kór, nyiroksejt túlsúly
C81.1 Hodgkin kór, nodularis sclerosis
C81.2 Hodgkin kór, kevert sejtesség
C81.3 Hodgkin kór, nyiroksejtes kimerülés
C81.7 Hodgkin-kór egyéb formája

kanossza 2009.09.29. 16:03:47

@evil overlord:

Én még a látszatát is kerülöm annak, hogy a botcsinálta onkológus szerepében tetszelegjek.

Már értek ezt-azt a zárójelentéseimben leírt szakszavakból, de ez egy pillanatra sem tesz elbizakodottá.

Mint ismertettem, a pontos diagnózis felállítására, egy részletes, minden porcikámra kiterjedő vizsgálatsorozatot követően került sor. Annak okát nem tudom és nem is tartom fontosnak még megkérdezni sem, hogy milyen kód, milyen okból került oda, ahová, mert azok akik odaírták, nálam a „fekete öves” kategóriát képviselik, hogy megint egy sportból vett szakkifejezéssel éljek.

evil overlord (törölt) 2009.09.29. 16:54:05

@kanossza: Mint írtam, a kmn. (külön meg nem nevezett, nem meghatározott) a kódrendszer szerint azt jelenti, hogy nem lehetett specifikusabban kódolni az állapotot. Ezen kód gyakorlati használatának két oka lehet:
- tényleg nem áll rendelkezésre több információ
- lustaság: nem keresik meg a legspecifikusabb kódot.
Az OEP amúgy fekvőbeteg esetben nem nagyon szereti a kmn. kódokat, számos ilyen kódot nem fogad el mint fődiagnózist, ld. www.gyogyinfok.hu/magyar/fekvo/hbcs50/konyv/valtozasok/Tiltott_fodiagnozisok_20080201.pdf
(A daganatos betegségek kivételesek, itt nem nagyon tiltják a kmn-t.)

kanossza 2009.09.29. 17:03:58

@evil overlord:

A képalkotó vizsgálataim legfrissebb leletein is látni olyan sejthalmozódásokat, melyek eredete kérdőjeleket vet fel. Nyilván te is tudod, hogy ez a betegségcsoport gyakorta meglepő jelenségeket képes produkálni.

Defoe 2009.09.29. 17:24:07

Kicsit kihagytam az írásaidat, de most hogy pótoltam totál levagyok döbbenve. Anno siránkoztam én is hogy ilyen-olyan szar nekem de én ehez képes sehol nem voltam....
Jobbulást kivánok neked. Remélem felépülsz.

evil overlord (törölt) 2009.09.29. 17:30:35

@kanossza: Nem vagyok onkológus. Pókot próbáltam felvilágosítani.

kanossza 2009.09.29. 20:18:26

@Defoe:

Nem szeretnék „melyikünknek alakult nehezebben a sorsa” vetélkedőt rendezni. Ha már így esett, megpróbálom levonni, a megfelelő konzekvenciákat.

kanossza 2009.09.29. 20:20:18

@evil overlord:

Elnézést, kicsit túladagoltam a szarkazmust.

joka100 2009.09.29. 21:04:55

Olvasom a blogot, tetszik a stílus is (hasonlóan szoktam fogalmazni, most legalább tudom, mit jelent az, amikor mások azt mondják, hogy egy-két mondatom kibogozhatatlan, de amúgy nagyon ott van:-) ). Engem az a vetülete érdekelne a történetnek - amire utaltál is fentebb -, hogy bármikor az első diagnózis felállításától kezdődően gondoltál-e arra, hogy vajon nem amiatt kerültél ebbe az elég kilátástalan helyzetbe(félretéve most a sorsszerűség spirituális gyökereit), mert az egészségmegőrzés terén, hmmm, hogyismondjam, adósságokat halmoztál fel magaddal szemben? Vagy erre nem is gondol az ember közben, hisz az a veszett fejsze nyelének tipikus példája, amit a kórházi ágyon már erő sincs megragadni?

kanossza 2009.09.29. 22:06:59

@joka100:

Amikor elkezdtem kimászni a gödörből, megannyi alkalom adódott arra, hogy végiggondoljam a dolgokat. Nem kellett külső ráhatás, ennyi lecke elegendő volt jó néhány alapvető döntés meghozatalához. Tettem három fontos fogadalmat, melyeket igyekszem betartani.

Régen, ha úgy hozta a helyzet, nem riadtam vissza az erősebb igénybevételtől. Rengeteg ütközéssel járt, hogy valameddig eljussak a terveim megvalósítását illetően.

A „visszatértem” óta, lehetőség szerint megkímélem magam a konfliktushelyzetektől, kerülöm a békétlenkedést és az olyan emberek társaságát, akik alkalmasint kiválthatnak belőlem reakciókat, melyeket utóbb megbánnék. Számos részletre ügyelek, melyeken a nagy rohanásban korábban átsiklottam. Napirend szerint élek, ésszel eszem, iszom, óvakodom a türelmetlenkedéstől és a túlkapásoktól. Szánok időt mozgásra és nem utolsó sorban napi rendszerességgel meditálok. Megpróbálom realizálni a mindennapok szintjén mindazt a bölcsességet, amit olvastam és közvetítettem.

Defoe 2009.10.01. 09:26:21

@kanossza: Nem versengésnek szántam.
süti beállítások módosítása