vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.09.30. 07:30 kanossza

Kanossza 11. – Magamba szállok

Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10.

Nem teszi derűssé az embert, ha átmegy mindazon, amiről az előző epizódokban beszámoltam. Kifejezetten szomorú lesz, ha folyton hányinger kerülgeti, szurkálják, vakaróznia kell és legfeljebb szenderegni képes, de egy jót szundítani nem tud.  Legszívesebben sírna, amikor ébredéskor – évtizedes szokásához híven – az ágyban nyújtózkodva forgatná kicsit a lábfejeit és triolázna egy jóízűt a lábujjaival, de az egyik lábfej minduntalan megmakacsolja magát, és mozdulatlan marad.

Most pedig megkezdődik az ellenséges sejtek felszámolása, és az expedíció, amely során megdöbbentő tapasztalatokra teszek szert.

 

Tisztelt Olvasók!

Bár a jobb oldali dobozok egyikében folyamatosan ott figyel a felkérés, megerősítésképpen ide is leírom: amennyiben környezetükben akad olyan témába vágó történet, melyet szívesen látnának viszont ezen az oldalon, kérem ne habozzanak azt eljuttatni a vizit.blog@gmail.com címre.

Természetesen a beküldőket a szerkesztés nyűge alól tehermentesítem, a diszkréciót garantálom.

Köszönettel,

Kanossza

 

Ilyenkor önkéntelenül felötlik a korábbi napi rutin. Kutyasétáltatás, fogmosás a meleg zuhany alatt, a végére kis frissítő hűvössel, kiadós reggeli, azután a létért való küzdelem, majd a jövés-menésre kalkulált szerencsésebb napok végén gőz és frissítő váltófürdő a Rudas öt évszázados kupolacsarnokában.

Ekkor valaki lenyomja a kilincset, és egy kedves női hang jó reggelt kívánva betol egy zsúrkocsihoz hasonló alkalmatosságot, amelyen néhány ismeretlen eredetű áttetsző folyadékot tartalmazó 500 milliliteres palack és egy kisebb, még titokzatosabb összetételű oldatot rejtő üveg érkezik, valamint egy branüle behelyezéséhez használatos kézi szett. 

Részemről már a sejtszinten belém ivódott a félelem miatti hiszti, sápadás, sóhajtozás. Részéről a számos kilátástalannak hitt helyzetet megoldott emberek higgadt nyugalma.

- Hová szeretné?
- Hová szeressem?
- Találjon ki valami sorrendet, mert ez hetekig nem lehet ugyanott.
- Hetekig?
- Maga mindig kérdéssel válaszol?
- Többnyire nem, de most kétségbe vagyok esve.    
- Az nem segít. Viszont a bal csukló elsőre jónak tűnik.

Vatta, fertőtlenítő, szakavatott mozdulatok, s mire megkönnyebbülten vissza merem fordítani a fejem, már egy fecskendő tartalma távozik a vénába, az imént megnyitott csatornán át. Mire felocsúdok, már egy mobil infúzióállvány közeledik felém. Az ápolónő fellógatja az állványra az első flaskát, megnyitja az imént bekötött branüle csapját, majd megnyom egy billentyűkombinációt az állványra szerelt ketyerén, és kezdetét veszi a kezelésem.

A korabeli dokumentumok erről így emlékeznek meg: február 14-én intrathecalis kombinált cytostatikus kezelést, majd február 15-én nagy dózisú MTX-kezelést kapott.

Számomra nagyjából itt vette kezdetét az alámerülés.

29 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr201417227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsőjóska 2009.09.30. 09:10:29

Ez most rövidre sikerült!

Dezsőjóska 2009.09.30. 09:22:34

Ezek időzítve vannak, már megírta őket.

Andie 2009.09.30. 10:59:42

Ejh, ez igencsak kezd szétforgácsolódni, mint a lábszárad.
Olyan, mintha egy -amúgy izgalmas- könyvböl naponta csak 2 oldalt olvashatnánk. Egy idő után megunja az ember.
Szerintem sokan izgulunk érted (még ha időben kicsit utólag is), ne hagyj cserben minket, a kevesebb néha több :)

Ha meg a látogatottságért küzdesz - erre utal a folyamatos történetekért kalapozás - azt is megértjük, de napi 5 soros sztorikkal szerintem csak vesziteni fogsz, nem nyerni.

scuderia ferrari 2009.09.30. 11:25:07

egyetértek, ilyen rövid történetekkel nem fogod tudni itt tartani a rendszeres olvasókat. Magam részéről, 1-2 napig még visszanézek, mert kíváncsi vagyok a holnapi műtét eredményére, aztán hanyagolom a blogot vagy két hétig...ennyi idő alatt csak összejön egy jó kis olvasmány.

Sok szerencsét holnap!

Hozzá Szóló 2009.09.30. 11:27:44

@scuderia ferrari: Valóban, kicsit több kell manapság ahhoz, hogy itt sikerüljön tartani a tömeget :)
De az index címlapján megjelenés sok mindenre garancia... onnan gyorsan idetalálunk :)

2009.09.30. 11:45:44

Eddig érdekelt a dolog, de én is túl rövidnek tartom. Amolyan beetetősdi. A végén amikor a happy(??) endre lennél kíváncsi, jön a szöveg, hogy 599Ft-ért megveheted a könyvet itt és ott, de hivatkozz a blogra és 10% engedményt kapsz...blablabla.

elkoltozott. 2009.09.30. 13:00:04

miert erzem ugy, hogy ez az egesz a labadat felrekezelo orvos(ok) miatt van?
Vagy az nem lehetseges?

kanossza 2009.09.30. 13:15:36

Szeretettel köszöntök minden kedves olvasót.

Az imént foglaltam el a helyem, a fejlécben szereplő végtag helyzetének megnyugtató rendezésével kecsegtető – remélhetőleg utolsó – műtéti beavatkozás helyszínén. Szeretném megköszönni az érdeklődést, egyúttal elnézést kérek az eddigieknél rövidebbre sikerült posztért. Megnyugtatásul közlöm az érdeklődőkkel, hogy a 11. epizód tegnapi elkészítésének, ezúttal az utazással járó előkészületek szabtak a szokottnál szűkebb keresztmetszetet.

Most a holnapi műtéttel kapcsolatos részletek egyeztetése céljából fel kell keressem az altatóorvost. Tervem az, hogy a nap további részében, befejezem a holnapra és holnap utánra tervezett posztokat, azután belemolesztálom a kész anyagokat a szerkrenccerbe.

Remélem, holnap ilyenkor, már egy sikeres műtéttel a hátam mögött, derűtől sugárzó tekintettel meredhetek a képernyőre.

kanossza 2009.09.30. 13:35:59

@zsolt28:

Tartok attól, hogy jól érzed. Már csak azért is, mert nem te vagy az első, aki ezt mondja. Mint említettem, több alkalommal forszíroztuk a belgyógyászati kivizsgálást, nem egyszer rákérdeztünk, hogy a vérszegénység, az étvágytalanság nem veti-e föl belgyógyászati természeti probléma gyanúját.

theresa 2009.09.30. 13:37:17

Én vagyok az egyetlen aki örül, hogy ilyen rövidre sikerült a mai :)
Mikor az első mondatok után rájöttem, hogy ez a kemoról szól, képtelen voltan tovább olvasni. Így, hogy rövid, gondolom, nem sok mindenről maradok le.

kanossza 2009.09.30. 14:53:59

@there@theresa:

Tartok attól, lesznek még ezzel így néhányan a sorstársaink közül. Mielőtt személyesen nem váltam érintetté, két nagyon közeli barátomba költözött bele ez a kórság. Mindkettő kigyógyult, s mindkettőjüket, azon az osztályon kezelték előzőleg, ahol később engem megmentettek. az enyémmel közel azonos kezeléseket kaptak, sokat meséltek az élményeikről, mégis váratlanul ért, amikor az első kemok belém csurogtak. Nem tudnám semmi előző élményhez hasonlítani.sa:

theresa 2009.09.30. 16:10:08

én az első sorozat mellett /12 alkalom/ dolgoztam, éppen egy évig tartott. A második sorozat /8 alkalom, de kétféle cucc / ezt már nehezebben viseltem, de még tartottam magam. Most, a harmadik sorozat 6.-nál tartok -remélhetőleg ez lesz az utolsó-, de már nyugtatóznak előtte, mert nem bírok szinte bemenni sem a kezelőbe, mert már akkor rosszul vagyok. Aztán utána kb egy hét, mire magamhoz térek.
Veled ellentétben nekem a fájdalomküszöböm is a nullára redukálódott mostanra :(

Én annyira szeretném tudni, hol van AZ a hely. Ki fog derülni? :)

scuderia ferrari 2009.09.30. 18:34:09

nekem egyértelmű hol van. a déli pu mellett.

kanossza 2009.09.30. 18:37:12

@theresa:

Egy valódi hőst tisztelhetünk benned!

Dacára annak, hogy a 28 hónapos koromtól 11 éves koromig jelentős mennyiségű injekciót kaptam, majd a kanosszám során, még ennek a többszörösét, némi lumbálással fűszerezve, mai napig tű fóbiám van, irtózom, attól, ha böködnek.

A számos bölcsesség közül az egyik, nagyjából úgy szól, hogy amitől nagyon félsz és ezért szinte mániákusan kerülöd, abból bizony egyszer nagyon kijut.

Ha annak a helynek a nevét szeretnéd megtudni, ahol kezeltek, azt az orvosi stáb kérésére, sajnos nem hozhatom nyilvánosságra. Amolyan hangulati elem gyanánt készítettem képeket, melyeket még kicsit szeretnék átpolírozni a közzététel előtt.

theresa 2009.09.30. 19:00:06

Ok. de én vidéki vagyok :)) és csak négy kórházban mutattam meg magam személyesen - kisérővel, mert helyismeretem nulla. De azt hiszem, ott nem jártam. :)

kanossza 2009.09.30. 19:00:56

Szolgálati Közlemény

Empatikus képességükre apellálva, szeretnék egy tiszteletteljes kéréssel fordulni a Tisztelt Olvasóhoz. Holnap reggeli műtétemre való tekintettel, kérem nézzék el nekem, hogy a 12. epizód terjedelmének, ez esetben a szobatársak és az éjszakára beosztott szakszemélyzet tűrőképessége szab határt.

theresa 2009.09.30. 19:06:00

@kanossza:
bizony, valamikor a munka hősének csúfoltak a kollegáim :)))

Felkészültél holnapra?

kanossza 2009.09.30. 19:54:57

@theresa:

Jelenleg, a holnapi posztom írásával próbálom elvonni a figyelmemet arról, ami rám vár. Igyekeznem kell, véges az időm, s még nem végeztem az írással. Utána még webszerkesztek, azután máma már nem hasad tovább.

frutella 2009.09.30. 20:07:41

@kanossza:
Nem tudom mennyi energiád lesz holnap a műtét után, de kérlek legalább annyit írj be, hogy minden rendben.

Szorítok neked.

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.09.30. 22:44:58

@kanossza: Drukkolok, hogy minden rendben menjen. Kitartás!

evil overlord (törölt) 2009.09.30. 22:49:21

Az intrathecalis injekciót nem vénába adják, ui. ez a subarachnoidealis (pókhálóhártya alatti) térbe (gerincvelő, agy) adott injekciót jelenti.

aachi2 2009.10.01. 09:39:04

én is jókívánságaim küldeném.

kanossza 2009.10.01. 09:54:53

@evil overlord:

Elnézést, erre már ilyen pontosan nem emlékeztem. Ezúton is szeretném megköszönni a szakmai jellegű észrevételeket, melyek révén egzakt ismeretanyaghoz juthatnak mindazok, akik a négy évvel ezelőtti önmagamhoz hasonló felületes ismeretekkel rendelkeznek.

theresa 2009.10.01. 10:46:01

Nahát, ez jó jel, hogy ilyen szépen tudsz fogalmazni :) Altatás után ez nem mindenkinek sikerül :) Hogy vagy?

theresa 2009.10.01. 15:36:37

@theresa:
khm...izé...már rájöttem közben, hogy azt még műtét elött írtad.
Remélem, minden rendben.

Doubledeceker 2009.10.05. 09:12:16

Hát végigolvasni is komoly kitartás szükségeltetik, megélni pedig még ennél is kutyább lehetett...

Két apró javaslat:

Nem kell ez a szétfolyó cikornyás stílus, néha jó de nem kell minden mondatnak néha feleslegesen nyakatekertnek lennie.

A stilus maga az ember, na de mégis, valóban a kevesebb néha több.

Hány évet vesztegettél el a Magyar egészségügy dzsungelében?

kanossza 2009.10.05. 09:59:48

@Nandi29:

Ha az első műtéttől datálom, a 4. évnél tartok. Amennyiben az előjátékot is beleveszem, az első tünetek jelentkezése óta már 8 év is eltelt.
süti beállítások módosítása