vizit

A vizit, eredetileg egészségügyi rémtörténetekkel indult, melyeket egy szörnyű, ám rendkívül tanulságos élményekben bővelkedő több esztendős vesszőfutás indukált. Immár a gyógyulás rögös útján járva, úgy döntöttem életem egyéb vonatkozásaiban szerzett tapasztalataimat is megosztom olvasóimmal.

Levélküldés

Küldje el Ön is megpróbáltatásairól szóló történetét a

vizit.blog@gmail.com

címre!

Címkék

2009.10.01. 07:29 kanossza

Kanossza 12. – Szétesőben

Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11.

A gyógyulásom érdekében tett erőfeszítések mellett az idő előrehaladtával exponenciálisan növekvő extra feladatokkal ajándékoztam meg környezetemet. Az ápolók részéről egyre több  türelmet igényelt a bomló öntudatom generálta újabb és újabb rigolyáim kordában tartása.
 

 

Tisztelt Olvasók!

Bár a jobb oldali dobozok egyikében folyamatosan ott figyel a felkérés, megerősítésképpen ide is leírom: amennyiben környezetükben akad olyan témába vágó történet, melyet szívesen látnának viszont ezen az oldalon, kérem ne habozzanak azt eljuttatni a vizit.blog@gmail.com címre.

Természetesen a beküldőket a szerkesztés nyűge alól tehermentesítem, a diszkréciót garantálom.

Köszönettel,

Kanossza

 

Mire az első adag kemó az ereimben csörgedezett, belülről nézve némiképp átstruktúrálódott a világ. Talán még Marsellus Wallas sem érezhette magát cefetebbül a Ponyvaregényből ismert pincejelenetet követően. Esetemben az ánusz ugyan érintetlen maradt, de a világ nagyot fordult körülöttem. Életem egyik eddig átélt élménye sem volt ehhez fogható. Egy legyőzhetetlennek tűnő erő áramlott át a vénáimon, majd feltartózhatatlanul haladt át a testem minden útjába kerülő sejtjén. Mellkastájon pulzált, a gyomromba mart, a végtagjaim rángatóztak. Miközben az anyag pusztító fergetegként haladt előre a szervezetemben, mindinkább olyan érzésem támadt, hogy megszűnnek a tér határai. Le kellett hunynom a szemem, mert fájt nyitva tartanom.

Egy hideg kéz érintésére felocsúdtam egy pillanatra, s megpillantottam párom riadtan mosolygó arcát. Hallottam, hogy beszél, de a szavait képtelen voltam értelmezni. Bátorításképpen átölelte a nyakam. A nagy dózisú MTX átkódolta az érzékszerveimet, és a parfüm illatát érezvén én hálából a nyakába hánytam azt a csekély folyadékot, amit aznap sikerült a nővéreknek belém diktálnia.

A kezelés legelső érzékelhető eredménye az volt, hogy az éjszakát olyan mély alvásban töltöttem, mint a Mariana-árok. Kótyagosan ébredtem, az étvágyam rosszabbodott. A következő éjszakára visszatért az álmatlanság. Kisvártatva azzal kellett szembesülnöm, hogy napközben és éjszaka is rohamszerűen elszunnyadok, de mielőtt beleélném magam az alvásba, már a külvilág zajaira ébredek. Nagyjából innentől datálható, hogy a napszakok egy végeláthatatlannak tűnő pszichedelikus emlékfolyamban úsznak.

A korabeli dokumentumok szerint február 28-án az első széria M-CHOP protokoll részeként CHOP kezelést kaptam, s ezzel párhuzamosan a Mabthera immunterápia is elindult. Szemtanúk egybehangzó véleménye szerint egyre makacsabban tagadtam meg az ápolók étkezésre, gyógyszerbevételre irányuló kéréseit, egyre barátságtalanabbul viselkedtem.

Az előző epizódban említett agysebészi szakvéleményre hivatkozva orvosaim a  sugárterápiás osztály vezetőjével is felvették a kapcsolatot, és a diagnosztikai leletek képei alapján a professzor úr arra a következtetésre jutott, hogy a szakzsargonban kobaltágyúnak nevezett sugárterápiás eszköz bevetésével jó esélyek mutatkoznak a kedvezőtlen folyamatok visszafordítására, és nem kizárt azok megszüntetése sem.

A terápia megkezdésének egyik feltétele az, hogy azt megelőzően az érintett egy személyes interjún is részt vegyen. Az e célra kijelölt időpontban értem jött a fáradhatatlan betegszállítók egyike, s a célpontba juttatott. Az interjúra várók között talán a negyedik lehettem, amikor fuvarosom sürgős hívást kapott. Egy akut esetet kellett soványdisznó-vágtában a műtőbe juttatnia, mert ott várt már a delikvensre egy sebész és az  asszisztencia, teljes ornátusban, bemosakodva. Tekintve, hogy járóképességem hagyott maga után némi kívánnivalót, betegszállítóm a kerekesszékben ülve azzal az ígérettel hagyott hátra, hogy amint teljesítette küldetését, értem jön, és ha időközben esetleg végeznék, akkor kérjem meg az asszisztensnőt, hogy értesítse diszpécserüket, s ő majd értem küldi valamelyik kollégáját.

A várakozás kissé hosszabbra nyúlt annál, mint amit vesém akkori állapotában képes volt tolerálni. Egy éppen arra haladó intézményi dolgozótól megkérdeztem, merre találom a mellékhelységet. Ő átlagos értelmi képességű ember számára könnyen értelmezhető módon elmagyarázta a légvonalban nagyjából húsz méterre fekvő objektum elérési útvonalát. Én a székben ülve elindultam, és megpróbáltam követni az utasításokat.

Egy örökkévalóságnak tűnő ideig bolyongtam egy viszonylag egyszerű architektúrájú folyosón kerekezve, de nem sikerült rálelnem a toalettre. Erőtartalékaim végéhez közeledvén hirtelen úgy határoztam, inkább elindulok újra a kiindulási ponttól. Innen már nyilván kitalálják, mi történt.

Eltévedtem.

Alighogy belém nyilallt a rémült felismerés, összetalálkoztam két udvarias, középkorú hölggyel. Látván kétségbeesett arcomat, azonnal a segítségemre siettek. Megkérdezték, hogy kit, s mit keresek? Mire azt válaszoltam: elfelejtettem. Kérdezték, honnan jöttem. Erre azt mondtam: Nem emlékszem. Mentőkérdésként a nevemet tudakolták. Azt mondtam, nem jut eszembe.

Matt.

37 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vizit.blog.hu/api/trackback/id/tr741419329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsg? 2009.10.01. 08:39:35

Húúúú. Dantei mélységek. Még mindig lefelé, vagy ez már a (negatív) csúcs?

kanossza 2009.10.01. 09:19:35

@zsg?:

Nem tudom, megnyugtat-e, de az a bizonyos mélypont még picit később következik be.

johevi 2009.10.01. 09:39:01

Ezek szerint ez már a múlt? Mennyivel vagy túl rajta időben?

kanossza 2009.10.01. 09:39:13

Tisztelt Olvasók,

Tekintettel arra, hogy a fejlécben szereplő – többek által sérelmezett – fotón látható, három esztendeje behelyezett Septopal-lánc eltávolítását és a végtag állapotának megnyugtató rendezését elvállaló sebészem az imént értesített arról, hogy a ma reggeli műtéti programban hamarosan a velem kapcsolatos beavatkozásra kerül sor, kisvártatva el kell búcsúzzak Önöktől.

A műtét során spinális érzéstelenítést alkalmaznak, így a szövődmények elkerülése érdekében, a beavatkozást követő 24 órát fekvő testhelyzetben kell töltsem.

Mivel a Kanossza epizódjai nem konzerv anyagokból készülnek, a holnapi poszt megírására és közzétételére a szokottnál később fog sor kerülni.

Jókívánságaikat, ezúton is hálásan köszönöm!

johevi 2009.10.01. 09:45:49

@kanossza:
választ kaptam... Drukkolok, és várom a posztot.

x+x+x 2009.10.01. 09:58:58

@kanossza:
Amennyiben lehet láblécet is alkalmazni a blogban, akkor pár hét múlva lefotózhatod újfent lábodat.

Dezsőjóska 2009.10.01. 10:01:37

Sok sikert!
A legutóbbi epizódokat már úgy olvasom, mintha Stephen King regény lenne, és nem egy hús-vér emberrel történne. Így könnyebb...

kanossza 2009.10.01. 10:03:08

@x+x+x:

Ez csak természetes, hisz megígértem, hogy a pozitív fejleményekről is beszámolok!

kanossza 2009.10.01. 10:05:47

+bréknyúz+

Eljött az idő. Csomagolnom kell.

További szép napot kívánok Mindannyiunknak!

x+x+x 2009.10.01. 10:14:25

@kanossza:
Köszönjük! És hajrá-hajrá- hajrá...

sunblind 2009.10.01. 10:21:30

pff.
hajrá, keményen.

maegasira 2009.10.01. 10:28:13

Kedves kanossza!

Magam is gazdagodtam hasonló élményekkel; 2004 végén vendégszerepeltem a Országos Onkológiai intézetben, "páciens" beosztásban. (C-bel, amennyiben érdekes lehet) Az ezt megelőző felvonásban felléptem egy másik kórházban is, két műtét erejéig, amik akkoriban "borzasztónak" és "rettenetesnek" tűntek, de mindez kellemes nyáresti borozásnak bizonyult a kemohoz képest. Műtét után bármilyen hihetelenül ocsmány módon is éreztem magamat, egy bolhapénisznyit mindig jobban voltam, mint előző nap. Ebből -optimistán- arra következtettem,h a köv. nap még jobb lesz, csak most éppen bitangrossz, de ha hnapig kihúzom valahogy, akkor jobb lesz. Ez be is jött, bár,ha kiejtik a "gyomorszonda" szót, még mindig összerezzenek.
Lényeg: a kemo ultrabrutálmegszar,mert minden nap rosszabb,mint az előző és tudod,h a köv még rosszabb lesz. Ez van, ilyen ez a filmes szakma. Kitartás, egyszer ez is végetér és néhány év távlatából már igazából, még ha akarod sem fogod tudni felidézni azt ezt érzést, csak vmi homályos, ködös rosszérzés marad, de csak vmi vastag üvegfal mögött - mintha nem is Veled történt volna. Lehet,h a köv nap rosszabb lesz, talán a köv hetek is, de (omg, milyen elcsépelt és milyen ROHADTUL igaz) nem szabad feladni, akarni kell, harcolni, dühösnek lenni, dacból élni, lépni még egyet a budi felé, mielőtt telerókázod a folyosót (ebben experte lettem), a köv nap felé.
A remény nem elég, tudni kell,h menni fog. Mert mennie kell, mert muszáj, egyszerűen MUSZÁJ!

Legjobbakat, bro! Veled vagyok.

Fém fatál 2009.10.01. 10:57:21

Bár én adhatnék annyi erőt Neked, amennyit ebből a 12 bejegyzésből magamba szívtam az elmúlt fél órában.

Mikor ideültem, azt hittem, összecsapnak fejem fölött a hullámok, hogy az ezernyi feladat és kötelesség megfojt, maga alá gyűr.

Most inkább szégyellem magam gyerekes nyafogásomért, és hálát adok a sorsnak, hogy erőm és lehetőségem van a kezemben tartani az ügyeimet, hogy képes vagyok a munkára.

Köszönöm.

Nagyon, de nagyon drukkolok, hogy mihamarabb nevet változtathass. Mondjuk Legyőzhetetlenre.

Andie 2009.10.01. 11:09:23

Köszönjük, hogy meghallgattad tegnapi kérésünket, és ma ismét részletes, terjedelmes posttal vártál minket.
"Jó" volt olvasni a kemós részt, mert igy még senki nem mesélte el nekem, bár nem is igazán faggattam őket, érthető okokból. Mostmár legalább mi, laikusok is tudjuk, értjük mi mehet ott végbe. Hát nem irigyellek, és minden elismerésem! Tetszett a stilus is, minden érzés átjött.

Sok sikert a mai beavatkozáshoz, mihamarabb várunk vissza!

nudlee 2009.10.01. 11:12:58

Gondold el ugyanezt egy olyan 4 éves kisfiúval aki másodszorra fogja végigcsinálni életében és már nem lesz akkora katasztrófa neked sem.

x+x+x 2009.10.01. 11:17:36

@nudlee:
Életet élettel hogy lehet összehasonlítani?

nudlee 2009.10.01. 11:18:08

@nudlee: ja semmi támadó hangnem nem volt benne csak nagyon szomorú vagyok

nudlee 2009.10.01. 11:19:50

@x+x+x: sehogy. a lelki szenvedés nagyságát lehet csökkenteni pl. így.

zsg? 2009.10.01. 13:13:02

Nem akarok ismeretlenül álszent pofával köszöngetni, mint egy friss oszkár díjas. De. Számomra van egy nagy tanulsága ennek a blognak.

Az összes "hétköznapi" nyavajgásunk, miszerint miért kell ilyen sokat dolgozni, meg miért ilyen kevés a pénz, miért nincs egy szobával nagyobb lakásunk és egyéb ökörségek, mind babazsúr. Elkényeztetett hülyegyerekek nyávogása, akik nem is tudják, milyen jó nekik így egészségesen.

Ez a blog segít helyreállítani az értékítéletünket. Szóval hajrá.

x+x+x 2009.10.01. 13:49:41

@zsg?:
Nagyon egyszerű lenne az élet, ha a történet olvasása során rendre jól megveregetnénk saját vállunkat, hogy milyen nagyon jó nekünk.
Mindenkinek megvan a jónak és a rossznak az egyedi keveréke, melyeknek (ha létezne objektivitás) mindig változik az idő haladtával az aránya, de az már sokkal kevésbé változik, hogy miként is éli ezt meg.
Igényünk van arra, hogy jó és rossz vegyüljön bennünk, tehát szükségem van nekem is arra, hogy szenvedjek, és arra is hogy örüljek. Kinek mi a boldogság, illetve szomorúság megélésének színtere, hát azt meg bízzuk magunkra. Jönni fog úgyis.

joka100 2009.10.01. 13:57:53

@zsg?:

Ez pontosan így van.

De én emellett azt is kiemelném, hogy ha legalább egy embert arra sarkal a történet, hogy ennek hallatán a megelőzésbe komolyabb energiákat fektessen, már megérte.

Ahogy a blogíró is megjegyezte, azóta stresszmentesen próbál élni, mozog és mértékkel fogyaszt. Mindez az ő esetében utólagos prevenciónak tűnhet, de sokunknál az igenis megelőző hatást nem lehet elhanyagolni.

Mert lehet azt mondani, hogy jajj, szegény ő, kemo, sugár meg félrediagnózis, da ha önmagában nem ismeri fel az egyén a saját felelősségét önmagával szemben, akkor könnyen a történetben találhatja magát. Szerintem.

davita 2009.10.01. 15:17:54

hajrá, sok sikert mára! gondolok rád!

Fém fatál 2009.10.02. 08:00:48

Jó reggelt.
Ez már tisztára szerelem. Te voltál az első gondolatom ma reggel. :DDDD
Költőien megkérdezem, HOGY VAGY? :))
Várunk "haza", hajrá!

vénkujon 2009.10.02. 11:08:34

Hello. Mi a szitu? Jól vagye????????:)

énlennék 2009.10.02. 13:10:29

Segítsen minden rászorulónak a Jóisten.
Kérem Őt.

kanossza 2009.10.02. 13:30:36

Tisztelt Olvasók!

Remélem nem veszitek rossz néven, ha mostantól tegezőbe váltok és azt sem, hogy most külön-külön nem reagálok a hozzászólásaitokra.

Könnyek szöknek a szemembe. Leírhatatlan öröm számomra, hogy a 12. epizód olvastán, a hozzászólók közül mennyien megértették e blog létrehozatalának legfontosabb okát. Mert lehet – sokszor joggal – ekézni az egészségügyet, de egyvalamiről nem szabad megfeledkezni. Történetesen a megelőzésre gondolok.
A folyamatosság biztosítása érdekében, most neki kell lássak a 13. epizód megírásának, de a tegnapi műtétem sikeréért drukkolók megnyugtatásául illőnek tartom ideírni azt az üzenetet, amit a műtétet követően szeretteimnek is elküldtem.

Életem legszebb műtétje volt. Egy fantasztikus sebész és egy tündéri asszisztencia jóvoltából megszabadultam a blog fejlécben látható lánctól! Megkaptam ajándékba:)

Mindannyiótokat üdvözlöm!

joka100 2009.10.02. 13:57:01

...ha esetleg küldenél egy képet a tündéri asszisztenciáról a lánccal a nyakában (már ha esztétikailag pozitívan aránylanak egymáshoz), azt sokunk nevében megköszönném:-) Jobbulást!

joka100 2009.10.02. 14:09:11

@kanossza:
A megelőzés fontosságára vonatkozó észrevételemet kiegészítve(10-01, 13:57):

Mert tegye fel a kezét az, akinek valaha bárki is azt ígérte, hogy ha az egészségügyi rendszer keretein belül találja magát (önhibájából vagy szerencsétlen módon), akkor ő ott all-inclusive ellátásban fog részesülni ,vegyszerek helyett Tequilát fog a szolga-módra szaladgáló személyzet csöpögtetni az ereibe, miközben meztelen konzumnők erotikus táncot lejtenek az ágy végében. Ha ennek leginkább az ellenkezőjét hallotta, abban volt valahol az igazság.

Ezért ha tehetjük, akkor legalább az önhibát igyekezzünk kiiktatni ebből a rendszerből.

Fém fatál 2009.10.02. 14:13:41

@kanossza:

Éljél, éljél! Szó szerint!
Sajnos csak hétfőn leszek legközelebb, addig vár a család meg a peca, de örülök, hogy szép irányba fordul a hétvégéd! Várom a 13. részt (na ugye, hogy nem is szerencsétlen szám! :)))

kanossza 2009.10.02. 16:44:40

+bréknyúz!+

Az imént jöttem vissza első, sikeres űrsétámról! Természetesen járókeretet használtam, de komplikációmentesen meglátogattam a mellékhelységet és visszatértem. Tisztán a cél felé!:)

Hétfő reggel érkezik a 13. epizód!

theresa 2009.10.02. 19:36:29

Hurrá, hurrá!!
Ha ODA ki tudsz menni egyedül, nagy baj már nem lehet! :))) Jó pihenést a hétvégére!

kanossza 2009.10.02. 20:27:26

@theresa:

Lehet furcsa lesz, amit írok, de képzeld, dacára annak, hogy jelenleg a közvetlen környezetemben számos, igen kedvezőtlen helyzetben lévő beteg ember tartózkodik, az egész helynek mégis van számomra egy határozottan pozitív aurája.

Érzem, most egy nagy pozitív áttörés küszöbén állok. Délutáni kommentemet megelőzően átestem az első kötözés katarktikus élményén. Ahogy aranykezű sebészem, a fertőtlenítőszeres tamponnal tunkolta a friss sebet! Hát mit mondjak...

Holnap, még beszámolok a valós idejű fejleményekről.

Máma, már nem hasad tovább:)

kanossza 2009.10.03. 15:54:54

+bréknyúz+

Valós időben, túl vagyok a második kötözés nyújtotta szívbemarkoló élményeken és a harmadik űrsétámon. Ez alkalommal növeltem a távot, s visszafelé jövet olyan stabilnak éreztem járásomat, hogy kezemben a járókerettel tértem vissza ebédelni. A koszt kitűnő, a személyzet barátságos.

Egyszóval: Haladok!:)

A hétfőn reggel megjelenő 13. epizódon dolgozom. A történetemben, sajnos még nagyon messze vannak a derűs pillanatok. Ez azonban senkit ne késztessen lustálkodásra, elő a farbával, várom a történeteiteket, mert szeretném, ha minél több tanulságos históriából okulhatnánk, s mihamarabb kiegyenlítődnének az erőviszonyok.

theresa 2009.10.03. 19:22:47

@kanossza:
" az egész helynek mégis van számomra egy határozottan pozitív aurája."
Ebben biztosan benne van az is, hogy már nagyon vártad ezt a műtétet, mert ha ez elkövetkezik, akkor megint közelebb vagy a gyógyuláshoz.
Van egy hely, ahol én mindig azt érzem, hogy nincs nekem semmi bajom és nem is lesz :)) Aztán eljövök onnan, és két-három nap után sajnos előjönnek az emlékeztető jelek újra.
Örülök, hogy jól érzed magad! :)
süti beállítások módosítása